peutertje in nieuwe kamer

Hallo allemaal,
Ons zoontje is nu anderhalf en over 7/8 weken verwachten wij ons tweede kindje. Ons zoontje heeft een nieuw kamertje gekregen, die hij wel erg mooi vind, maar hij wil er niet in slapen!! We hebben zijn ledikantje verhuisd naar zijn nieuwe kamer, maar hij begon ontroostbaar te huilen en nee te schudden. Wat nu? Hoe krijg ik hem zover dat hij gewend is aan zijn nieuwe kamertje voordat de baby er is? Zijn oude vertrouwde knuffels liggen gewoon nog in zijn ledikantje, maar hij ziet het niet zitten! Hellup!
 
Ik weet niet of je het ledikantje nodig hebt voor de nieuwe baby, maar je zou natuurlijk ook de baby de eerste paar weken in de nieuwe kamer kunnen leggen..... Voor baby's maakt het niet zoveel uit waar ze slapen, als hun bedje er maar staat. Ik weet ook niet of er op de "babykamer" voldoende ruimte is om het nieuwe bed neer te zetten.... Breng eerst wat nieuwe elementen naar de oude babykamer, zodat je een mix krijgt van oud en nieuw.... Juist omdat de bevalling dichterbij komt en de druk om de oudste naar de nieuwe kamer te hoog wordt, zal hij nog heftiger in de ankers gaan. En dan komt de grote wisseltruc wel nadat de baby geboren is..... Het aantrekkelijkste speelgoed op de nieuwe kamer laten en zodra hij door heeft dat de nieuwe kamer veel leuker is.....

Ik denk dat het beste advies wat ik je kan geven is je niet nog drukker maken en je kind het tempo te laten aangeven.....
Succes met je bevalling en met de "verhuizing"
 
Hoi,
Ik ben het helemaal met mammabal eens, al heb je de oudste voor die tijd over, grote kans dat hij daarna dan toch weer gaat zieken en ik spreek uit ervaring. Wij hebben een dochter van 3  en een van 6 weken en de oudste is behoorlijk dwars geweest zo na de bevalling, het is ook niet niks. Gelukkig wel heel lief met de baby maar dat weer ten koste van ons.....
Nu is ze nog steeds vrij dwars. Ze zoeken echt een manier om aandacht te krijgen en als je hem pushed in die nieuwe kamer weet hij weer dat dat de manier is om aandacht te krijgen. Onze dochter had dat met zindelijkheid gelukkig gaat het nu een beetje beter.
groetjes Geesje
 
Terug
Bovenaan