Peuterzwemmen

<p>Ha misschien een beetje gekke vraag maar wil voor het morgen voor het eerst gaan zwemmen met mijn zoontje van net 2. Door corona is dat nooit eerder gelukt... Misschien domme vragen maar zijn zwembadjes genoeg? of heb je zo'n drijfband nodig en als ik hem een zwemluier aan doe dan is een zwembroek niet meer nodig toch? En nog andere essentiële dingen die ik mee moet nemen, behalve de standaard dingen zoals handdoek, schone luier etc.?</p><p>Dank!!</p>
 
Ik weet niet of het per zwembad verschilt, maar hier zijn zwembandjes voldoende voor kinderen van 2-4 jaar. Kindjes van 0-2 jaar gaan hier zonder zwembandjes omdat je die altijd vasthoudt. Bij de 2-4 groep gaat de bodem omhoog en kunnen ze lopen, dus zijn zwembandjes wel nodig. Maar geen idee hoe dat bij jouw zwembad is natuurlijk. Gewoon bandjes meenemen. Zo'n float is in ieder geval echt niet nodig want dan kun je de activiteiten en liedjes niet meer doen.

Zwemluier is idd voldoende, zwembroek is puur voor de leuk. Verder neem ik altijd een plastic tas mee waar alle natte spullen direct na afloop in kunnen. En iets te eten voor je kind als jij je aankleedt, want dat is vaak stress en warm en uitputtend ;) Dus een banaantje of een koek mee om je kind stil te houden.

Veel plezier!
 
Neem voor jezelf een relaxte outfit mee voor na afloop. Je blijft altijd een beetje vochtig/plakkerig is mijn ervaring, met een vermoeide peuter baal je als je jezelf dan nog in een skinny moet hijsen. Eten en drinken voor meteen na het zwemmen zijn van levensbelang;) Denk ook aan een euro/50cent voor de kluisjes, dan kun je de spullen die je niet ik de kleedkamer wilt laten veilig opbergen.
 
In ons zwembad moet je altijd drijf middelen gebruiken, ook voor een baby... Maar voor een peuter dus bandjes! Hou er rekening mee dat je zoontje echt moet leren drijven aan de bandjes! Dit gaat echt niet vanzelf...
Een extra zwemluier en zeker eten en drinken zodat jij jezelf rustig kan aankleden!
 
Terug
Bovenaan