Peutespeelzaal

Hoi,

Mijn dochter gaat volgende maand naar de peuterspeelzaal en nu zit ik nog met wat praktische vragen. We zouden nog een gesprek hebben maar door omstandigheden heeft de peuterspeelzaal dat gesprek afgezegd. Twee dagen voor dat ze gaat bellen ze ons. Maar zo lang wil ik niet wachten, hihi

Wat geef ik haar mee, drinken luiers, fruit, koekje, kleding?? Blijf je de eerste keer erbij of maar 1 uurtje??

Zelf moet ik er nog niet aan denken maar voor haar zal het super zijn. Zoveel kindjes om mee te spelen.

Tips zijn welkom.

Gr Bizu

heyhey

nathalia zit op een voorschool. inprinciepe t zelfde als een psz.

in haar tas zit altijd: een set schone kleding, 2 luiers en doekjes.
sochtends moet ze drinken en fruit of een boterham meenemen in haar beker en broodtrommeltje. smiddags krijgt ze daar drinken en een koekje.
ze gaat 4 halve dagen per week. 2 sochtends en 2 smiddags.

ik mocht er niet bij blijven, de eerste keer.
dit omdat dat verwarrend is voor t kind zelf. waarom mocht mama er de eerste keer wel bij blijven, en nu niet meer?

nathalia vind het geweldig op school en baalt als een stekker dat ze vakantie is.
"thalia naar school toe, thalia kindjes spelen!"
krijg ik elke dag wel een keer te horen.
we zitten hier heel vaak in de speeltuin omdat daar ook klasgenootjes van haar zijn, waar ze dan toch nog mee kan spelen, maar tis niet t zelfde voor haar.

ik zag er ook ontzettend tegenop dat ze naar school ging, maar zij zelf heeft t zo ontzettend naar haar zinnetje dat ik blij ben dat ik haar niet thuis heb gehouden omdat ik dat zou willen.

liefs, do

Hoi!! Gewoon lekker op je af laten komen, al snap ik dat je er wat kriebels bij hebt. Leah geniet er erg van. Bij iedere peuterschool hebben ze vast eigen regels, maar hier gaat in Leahs tasje mee: schone luier, 1 fruitje, set schone kleding en evt. een knuffel. De eerste keer mocht ik wat langer blijven, maar op een gegeven moment moet je dan toch gaan, want anders bleef Leah alleen maar op schoot zitten.
Leah huilde de eerste keren bij afscheid nemen, daar moet je je niet door laten ontmoedigen, want na een paar minuten speelt ze dan vrolijk met andere kindjes. Ze vindt het prachtig, hoewel afscheid nemen nog steeds niet favoriet is.
Op de peuterschool zelf hebben ze hier billendoekjes, en ook het drinken en een soepstengel.
Ook bij Leah is de leidster van de peuterschool hier een paar dagen van tevoren komen kennis maken.
Succes!!!

Okee, dat dacht ik al een beetje.

Moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat je ze moest brengen en daarna gelijk weg moest maar op hun site staat dat ze ouders verzoeken een gedeelte of de eerste keer te blijven. Ik wacht het wel even af en denk maar te kijken hoe het gaat. Is ze na 5 of 10 min al helemaal op haar gemak dat ik gewoon weg ga, zeg ik nu heel stoer, hihihi

Gr Bizu

Toen Emma naar de psz ging nam ze ook een tasje mee met een luier, schone kleding, drinken (ze mag geen melk, dat kregen de meeste kinderen van de psz.) en fruit. Het fruit ging bij elkaar in een schaal en dat werd geschild en zo konden alle kinderen alles proeven.

Hoi!

Super dat je dit topic opende bizu, Isabelle gaat meteen na de vakantie (24-8) naar de psz!
Ik wilde ook weten wat ze nodig heeft voor zo'n ochtendje, dan weet ik ook hoe en wat.

Liefs Monica

Hier liggen de papieren voor de psz klaar om gepost te worden. Morgen wordt ze 2 en dacht dat het pas vanaf 2,5 was, blijkt vanaf 2 jaar te zijn. En eerlijk is eerlijk... ik geloof dat ik nog aan het idee moet wennen om haar in vreemde handen achter te laten.
Ik vermoed dat ze zelf ook echt zal moeten wennen, maar andere kids vindt ze super! Dus in het belang van het kind... moet moeder even over haar hart strijken.
Ben benieuwd wanneer ze kan. Heb opgegeven voor november.

Ik zou maar even aankijken wanneer er een geschikt moment is om weg te gaan.
Succes! Ben benieuwd naar je ervaringen!

Hoi hoi,

O hier gaat dat toch een beetje anders.... Zal misschien zijn omdat we uit een dorp komen?

Jordy mocht eerst een keertje gaan kijken met mij. Zijn toen een 1,5 uur daar geweest, dat was toen hij 1,5 jaar was en ik hem daar heb ingeschreven.

Een week voor hij 2 werd kreeg hij heel netjes een uitnodiging thuis gestuurd. Wij hoeven ze niets mee te geven. Pampers, eten en drinken krijgen ze daar. Hij gaat nu alleen de woensdagmorgen en na de vakantie ook op de vrijdagmorgen.

Hij vindt het echt super, ik zie hem ook echt groeien met zijn taal en knutsel vaardigheden..!

Dus veel plezier gewenst op de psz!

Terug
Bovenaan