Pff, dit is toch niet normaal?!?! (over slapen)

A

Anoniem

Guest
Onze kleine meid slaapt 's nachts prima. Tegenwoordig af en toe een  huiltje, maar in principe slaapt ze door vanaf 19.00u.  tot 7.30u.  De laatste fles krijgt ze om 18.30u. Later gaat echt niet, want dan is ze echt klaar met de dag.  Allemaal prima dus.
Overdag slaapt ze dus niet veel. Klinkt logisch omdat ze goede nachten maakt.
Maargoed, tegenwoordig is het echt gewoon nauwelijks slapen. Als ze op een dag 2 slaapjes van een uurtje doet of 1 slaapje van 2 uur dan ben ik al blij. Maar vandaag heeft ze dus maar een half uurtje geslapen. (als ze dat al echt heeft gedaan). Dat was na het middageten. Ze begon te huilen en ik heb haar eventjes laten liggen, omdat ik dacht dat ze wel weer in slaap zou vallen. Maar nee hoor. Het gebeurt steeds vaker dat ze zoooo veel op is. En uiteindelijk is ze dus helemaal gaar. En ik ook .
Want ik ben de hele dag in de weer. Ze vermaakt zichzelf maar eventjes. Maar het liefst hangt ze aan mijn been. Niet omdat ze rustig op schoot wil zitten. Nee, ze wil van alles.  
Een handenbindertje is een term die ik hier al een keer als topic heb zien staan. Nou, ik geloof dat ik nu in die fase zit.   En ik vind het best even pittig. Zeker dus als ze nauwelijks slaapt. Pff, ik zat er vandaag echt even doorheen. Ben nu geloof ik ook het even van me af aan het schrijven. Het is zo'n lang verhaal geworden.
Ik ben echt gek op mijn meisje en ben heel blij dat ze in ons leven is en voel me eigenlijk schuldig als ik aan mezelf merk dat ik op zo'n dag als vandaag geirriteerd/gefrustreerd raak.
Inmiddels ligt ze nu toch even te tukken in haar bedje...

Groetjes, Emmy

Hoi Emmy,

Inderdaad heel herkenbaar! Hannah was altijd een geniale slaapster: sliep met 3 maanden al van 19.30 tot 8.30 uur en dan moesten we haar nog wakker maken en sliep overdag ook tot we haar wakker maakten voor de voeding. En toen werd ze ziekjes en ook nu ze beter is, is het slapen echt pet. En daardoor wordt ze chagrijnig en gaat dreinen. Ik ben wel van 'wie lastig is, is moe en gaat dus naar bed' en dat helpt wel iets (misschien voor jou ook, gewoon eerder/vaker op bed leggen?). Maar je moet je echt niet schuldig voelen dat je het af en toe even gehad hebt hoor! Da's heel menselijk en al dat gemopper van zo'n smurfje is ook gewoon niet leuk... Gelukkig weet ik uit ervaring dat het écht weer over gaat: mijn dochter die nóóit wilde slapen, sliep met 14 maanden langer dan ze sinds haar geboorte gedaan had, ook overdag. Kon zichzelf nooit vermaken en heeft mij nu vaak niet meer nodig. 't Komt heus wel. Maar ja, hebben we nu niets aan, he? ;-)

Groetjes,

Eveline

Twee keer een uur slapen vind ik niet zo raar hoor, als ze meer dan 12 uur slapen 's nachts. Dat doet Renske ook en Emma heeft dat ook zo gedaan. Het is wel een zware periode, ze kunnen zich nog niet zo goed vermaken en je bent er bijna de hele dag mee bezig. Het wordt wel makkelijker hoor. Als ze straks wat ouder zijn maken ze 1 slaapje en dat is dan ook wat langer en ze gaan steeds meer spelen.
Het is ook jammer dat het nu zo slecht weer is. Een uurtje naar de kinderboerderij of lekker wandelen is nu ook niet echt een optie. Ik moet ook zeggen dat ik erg blij ben als ze om 19:00 uur allebei op bed liggen.
En nu Renske verkouden is slaapt ze overdag ook minder, iedere keer hoesten, neus verstopt enz.

Succes!

Hoi,
Ik weet precies hoe je je voelt!!! Mijn kleine meid is vanaf haar geboorte een heel slechte slaper. Toen ze een paar weken oud was, sliep ze overdag slechts drie keer tien minuutjes... De rest van de dag huilde ze. 's Nachts kwam ze ook nog zeker twee of drie keer.
Ze is inmiddels ruim tien maanden en het slapen is nog niet veel. 's Nachts zo'n uur of 10. Vaak wordt ze 's nachts ook wakker, gaat dan huilen of een uur lang kletsen. Overdag slaapt ze maximaal 1 keer drie kwartier. En dat al maaaaaaanden lang. Soms slaapt ze overdag helemaal niet. Ik denk soms dat het aan mij ligt dat ik dat zo zwaar vind... Ze kan zichzelf ook niet (lang) vermaken, dus ik ben echt de hele dag met haar bezig.
Ik vind haar  absoluut een supermeid, maar ik hoop echt dat ze snel eens meer gaat slapen. Ik weet ook dat ze het nodig heeft en ook ik ben helemaal voor de rust en regelmaat. Ook ik breng haar met jammeren naar bed, of met oogjes wrijven, of met geeuwen, of met.... maar vaak huilt ze alleen maar in bed.
Wat me wel opbeurde was dat ik hierboven las over een ander kind dat altijd slecht sliep, maar dat vanaf 14 maanden ineens beter ging slapen! Wist niet dat dat kon! Hoop dat dat voor alle slechte slapers gaat gelden, het liefst natuurlijk zo snel mogelijk!
Veel sterkte!
En het doet mij inderdaad goed dat er ook andere baby's zijn dan lekkere slaapkopjes of gelukkige, blije wakkere kinderen. In mijn omgeving ben ik echt de enige en wordt er zo makkelijk over gesproken. Ja, het gaat wel weer over... Ja, wanneer dan? Het duurt nu bijna 11 maanden. Maar goed, we blijven hopen!
Iedereen succes!
Dory

Jeetje dat lijkt me echt moeilijk en heel begrijpelijk dat je het soms even niet meer weet en bekaf bent. Mijn virendin had precies het zelfde haar dochter sliep vanaf de geboorte gewoon NIET en heeft dat maanden vol gehouden. Toch heeft ze haar wel elke keer dat ze moe leek in haar bedje gelegd, sliep ze niet dan rusten ze wel en had ze even geen prikkels. Nu maanden later hebt ze er profijt van want die kleine meid slaapt nu 2x op een dag minimal een uurtje. Ok ze zal nooit een lange en goede slaapster worden maar de dagen dat ze dit doet is zij heel blij en kan ze   zelf ook even bijtankne. Dus blijf proberen je kindje toch in bed te leggen en ga e rdesnoods naast zitten met je hand op het hoofdje. En laat haar ook even huilen, je weet zelf wat het beste werkt.

En laat d erest maar kletsen die weten niet hoe het voelt om zulke dagen te hebben.

liefs van Mariska en Zifjon 10,5 maanden

oh wat een drama als je kind slecht slaapt. Bij onze eerste was dat namelijk ook zo en dan vooral 's nachts was het een drama. Uiteindelijk is ze bij twee jaar! pas door gaan slapen bij ons.

Onze tweede dochter heeft dat wat minder, slaapt gelukkig beter. Maar zij wordt dan ook door haar grote zus veel meer vermaakt en is dus ook veel meer moe heb ik het idee.
Ik denk dat achteraf gezien onze eerste zich een beetje verveelde..... ook al was ik veel met haar bezig.... het was alleen mama die ze zag. En dat is toch anders dan een springende zus voor je neus.

Maar onze tweede slaapt ook overdag niet veel hoor ( 2x een half uur) Maar als ze dan 's nachts goed slapen ben in tevreden. En ja op deze leeftijd kunnen ze nog niet heel lang zelf spelen.

wens je er veel succes mee.

Hallo meiden/dames...

bedankt voor jullie reacties hoor!
Gelukkig gingen de nachten hier dus wel prima. Anders zou ik geloof ik echt even geradbraakt (schrijf je dat zo??) zijn. Het ging echt om overdag.
Maar ze slaapt nu de laatste dagen  overdag ook weer beter.  Inmiddels  zijn er 2 tandjes doorgekomen: het zijn haar 1e tandjes. Twee in  1,5 week tijd!   Het heeft even geduurd (ze is nu 9,5 maand), maar nu zijn ze er dus en meteen 2 stuks. Dus hoogstwaarschijnlijk had het slechte slapen en het jengelen daar wel mee te maken....

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan