pff hommelnest in het dakraam op de babykamer

Hey dames,

Nou dat hebben wij weer, een hommelnest (waarschijnlijk een klein soort hommel volgens een imker uit de buurt, ik dacht dat het een bij was) bij de babykamer. Vorige week al 5 hommels binnen gehad, en ligt iedere keer gruis in het bedje van de kleine. Bel je de ongedierte bestrijding willen ze er niks mee doen. Wespen bestrijden ze, bijen wordt een imker voor ingeschakeld maar hommels tja die beestjes die doen niet veel en kunnen geen kwaad. Steken doen ze ook niet zo snel wordt dan gezegd. Uit eigen ervaring weet ik wel beter!

Ik werd een beetje pissig en snauwde dat ik ze niet op mijn babykamer wil hebben die binnen nu een een week of 3 in gebruik genomen gaat worden, daar komt ook nog bij dat mijn zoontje er van de week 1 in een verpakking in zijn hand had (gelukkig niet gestoken). Nu wordt ik vanavond teruggebeld of ze toch iets kunnen betekenen.
Waarom moet je toch altijd eerst boos worden voordat mensen je serieus nemen of laten geloven dat ze dat doen. Ik begrijp dat een hommel beschermd word en misschien relatief ongevaarlijk is maar je wilt ze toch echt niet op je babykamer hebben!

Sorry moest t effe kwijt nu maar afwachten of ze mij willen helpen.

Ik zou ook boos worden. Met al die onverwachte bewegingen die een baby kan maken zouden ze best wel eens kunnen steken. En dan moeten wij maar uit zien te vinden waarom ze huilen en waar ze dan eventueel gestoken zijn. Om nog maar niet te spreken over het feit dat ze allergisch kunnen zijn.

Succes hoop dat ze idd willen helpen; als het bij hun baby was zouden ze wel snel zijn.

Dat ik daar nog niet aan gedacht had haha wat stom is inderdaad wel een idee als ze niets willen doen. Maar mijn voorkeur gaat toch echt wel naar weghalen hoor hahah vind het doodeng en anders inderdaad een mooie roze klamboe goed plan bedankt voor de tip!

ik ben een mei mama wij hadden ook een hommelnest in de muur deden ze inderdaad niks aan omdat ze niet gevaarlijk zijn en blijkbaar beschermd wat ze me toen vertelde

Net weer gekeken op de kamer, ik blijf van mening dat het om een bij gaat en niet om een hommel. Heb dus weer een mail naar de imker gestuurd. Ik houd jullie wel op de hoogte.

Ik kom van de september mama's. Wij hebben ze vorig jaar incl. wespen nest in de badkamer gehad. Wij hebben alle luchtgaten of gaten die we konden vinden dicht gespoten met kit en dit hebben we afgelopen winter er pas weer uitgehaald. Als ze je niet willen helpen en je weet waar ze naar binnen gaan kan je dit nog proberen en natuurlijk moet je dan ook wel weten waar ze dan in je huis binnen komen want ook die zou je dicht moeten spuiten. Heel veel succes en hoop natuurlijk dat ze je gewoon willen helpen

Terug
Bovenaan