pff ik weet het niet meer, ontlasting!

mijn dochter heeft nu al sinds zijn op gewone voeding is over gegaan last van verstopping! Zij is 2 maanden te vroeg geboren en toen ze uit het ziekenhuis kwamt heeft zij eerst speciale voeding van Nutricia gekregen om lekker aan te komen. Maar nu sinds anderhalve maand mocht ze over op gewone voeding! Eerst friso 1 gegeven toen Friso comfort, lactulose en extra water geprobeerd. Nu ben ik overgestapt op Nutrilon Omneo en het is wel verbetert dat wil zeggen qua pijn en krampjes. Maar ze blijft maar persen en het lukt gewoon niet. soms moet ik haar wel helpen met de thermometer (jaja ik weet dat dit slecht is maar je wilt je kind toch niet zien lijden!)Maar dan nog blijt ze persen en er komt niets. Ik denk dat ze in al die tijd 6 keer gewoon ontlasting heeft gehad! Ik denk dat ik morgen toch maar naar de huisarts ga, of heeft er iemand nog tips of hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Regina moeder van Erin 3maanden
 
Hoi Regina,
Ik heb een dochter van 9 weken en heeft hetzelfde probleem.Ik gaf borstvoeding en ben daar vanaf vandaag mee gestopt.Ze had maar 1 keer in de 3 dagen ontlasting.Wel liep ze rood aan van het persen maar er kwam niets.Wat haar wel hielp was dagelijks 2 keer een thee lepeltje gezeefde verse tomaat.Hier is het consultatieburo het niet mee eens,maar je dochter zien lijden is ook een drama.En ik heb ook de homeopatische pilletjes nux vomica geprobeerd,maar dat hielp niet denderend.Ik krijg alleen de tomaat er niet meer in,ze laat het uit haar mond lopen.Ik hoop dat je hier iets aan heb,groetjes Hillegonda,moeder van Romy 9 weken.
 
bij ons hielp een scheutje olijfolie, af en toe een theelepel tomatensap (uit een pak, maar let op zonder kruiden)
sterkte en geloof me het gaat over!

groetjes Anna
 
Terug
Bovenaan