Hoi hoi
Wat ontzettend vervelend. Tja, 's avonds is de energie op en moeten ze echt niet meer gaan spoken.....papa en mamatijd en dan is het echt vervelend als die tijd je niet gegund wordt.
Heb ik tips? Misschien wel. Siebe is de afgelopen 3 weken bij zijn vader geweest en heeft moeite met de overgang, alleen uit die zich midden in de nacht. Hij heeft me al 2 nachten wakker gehouden. Van maandag op dinsdag zelfs 6 keer eruit geweest, omdat hij steeds huilde en ging zitten. Ook 's avonds is het inslapen in een keer een stuk problematischer. Zodra ik weg wil gaan, zegt hij wel: "mama, deur stukje open". Ik vermoed dus dat hij bang is in het donker. Bij M. heeft hij ook een paar keer aangegeven dat hij het eng vindt. Dus ik ga morgen een lampje kopen. Hij heeft al een nachtlampje, maar dat geeft niet genoeg licht. Misschien is dat ook het probleem bij Thomas. Probeer eens de deur open te laten of een lampje op zijn kamer aan te doen. Merijn heeft ook al sinds zijn 2de jaar een extra lampje dat ik aan doe wanneer hij gaat slapen en als ik dan ga kijken als ik zelf ga slapen, doe ik dat lampje weer uit. Gisteravond laat begon Siebe weer en na 3 keer heb ik, inmiddels was het weer nacht, tegen hem gemopperd en gezegd dat hij nu ECHT moest gaan slapen en dat Merijn ook al lang sliep en ik ging slapen en dat ik dus ook ECHT niet meer terug zou komen als hij weer zou gaan huilen. Ik heb het dus redelijk bot gebracht, maar het hielp wel, want ik heb hem niet meer gehoord.
Andere tip, slaapt hij 's middags nog en kun je dat slaapje wellicht inkorten of steeds een dag overslaan. Het kan natuurlijk zijn dat hij niet moe genoeg meer is en daarom steeds ligt te spoken.
Ik wens je veel succes toe en laat nog eens weten hoe het over een tijdje gaat. Ik hoop in ieder geval dat ik Siebe zijn storinkje kan verhelpen met een extra lampje. Vannacht zijn ze weer bij hun vader dus ik kan even bijtanken....hahaha!
Groetjes Fonske