Pff... KDV

<p>Even van me afschrijven....</p><p>Wat kan ik toch ontzettend last hebben van een schuldgevoel als ik onze kleine van 6 maanden naar de KDV breng. En al helemaal bij het ophalen na een mindere dag. (Erg last van tandjes dus vaak huilerig) en diarree en luier uitslag door de tandjes denk ik  </p><p>En dan nog van Een van de leidster horen (ze is niet mijn favoriete) dat je zoontje wel erg korte dutjes doet terwijl ze net met pauze wilde. En dat ze NET zou verschonen maar ik vroeg ben dusja.. m(heeft ze gedaan terwijl ik wachtte) Ow en de tandgel heeft ze niet preventief gesmeerd zoals ik vroeg en een formulier voor moet ondertekenen. Maar ze vond niet dat hij er last van had. Zr laat het altijd overkomen alsof ze er last van heeft dat hij is zoals hij is. <br /><br /></p><p>Is dit normaal? Of ben ik me aan het aanstellen... Bij de andere leidster lijkt dit niet te gebeuren en hoor ik juist hele vrolijke positieve verhalen. Hoe kaart ik dit netjes aan? </p>

Gewoon zeggen isje kind daar bij zei heeft dit beroep gekozen dus ze moet zich tegen elk kind normaal gedragen. 
Daar bij toen ik klein was had ik zelf ookbniets met kdv  en bso me ouders hebben nu onwijs spijt dat ze dat met mij hebben gedaan , omdat ze vroeger ook al zo deden daarom doe ik mij kind er niet op ik heb gewoon trauma's over gehouden dus kies voor je zeld

Pff wat vervelend dat je het kdv als iets negatiefs ervaart! Heeft je kindje daar een mentor begeleidster die als 1e aanspreekpunt geldt?
ik zou een gesprek aanvragen en aangeven wat je dwars zit. Ik vind het niet normaal dat ze niet naar je luisteren en doet wat je van ze vraagt.

het blijft je kind dus je moet wel vertrouwen in ze hebben dat ze goed voor hem zijn. Als je na het gesprek een slecht gevoel blijft houden zit ik kijken of je naar een ander kdv kan of gast ouder Oid.

ik heb zelf juist erg goede ervaring met het lab en de leidsters en ze doen altijd wat ik aan ze vraag en heb erg vertrouwen in ze. Dit is echt wel een voorwaarde voor mij om m'n dochter erheen te brengen m. 

Vind de reactie hierboven wel heel overdreven... maar buiten om dat..
zelf werk ik ook in de kinderopvang met veel liefde en plezier. Vanaf dag 1 vraag ik ouders net zo open en eerlijk te zijn als wij naar hun alleen dan komen we op één lijn en zal het kindje zich zo prettig mogelijk voelen op de groep en zich dus zo goed mogelijk ontwikkelen. 

niks geks als je aangeeft dat je moeite heb met de dingen die ze zegt over je zoon. Wel moet ik er bij zeggen dat bijna alle kindjes van die leeftijd maar 30 min slapen dat komt door de lichte slaapcyclus die ze hebben. 
wij geven het ook aan wanneer ze hazen slaapjes gedaan hebben maar denk vooral dat de manier waarop je dwars zit dus gewoon zeggen! Zo ga jij ook met een fijn gevoel weg. 

Het lijkt mij niet normaal. Ik krijg juist altijd het gevoel dat ze mijn kindjes de leukste kindjes op de groep vinden. Ik weet van de andere ouders dat zij datzelfde gevoel krijgen. Ieder kindje heeft zijn eigen karakter, hoeft ook niet altijd makkelijk te zijn. Mijn dochtertje is bijvoorbeeld heel zorgzaam, maar wel fel. 
Maar moeilijk om dit te bespreken vind ik. Zou je een 10 minuten gesprek aan kunnen vragen met de mentor van je kindje? Dan hoeft dat ook niet bij het halen en brengen. 

Hoi,
Nee, dit is niet normaal.
Voorbeeld: onze dochter heeft ook heel vaak enorm kapotte billen, ik heb aangegeven dat de luier vaak verschoond moet worden en onze eigen doeken gebruikt moeten worden. Ook had ik eigen zalf (Dr. Leenaarts, hier zweer ik bij!!). Ze waren er erg blij mee (zeiden ze haha) en alles werd precies opgevolgd. Daar zijn ze ook voor neem ik aan. Als zij net wil pauzeren, had ze een kantoorbaan moeten zoeken.
Mag je naar mijn mening ook best aangeven.
Buiten dat, het ene kindje slaapt beter bij de opvang dan de ander. Ook kan hij minder lang slapen door het een en ander.

Met andere woorden, ga een gesprek zeker niet uit de weg. Je moet hier niet mee blijven zitten. Het gaat wel om je kindje en naar het kdv gaan hoort leuk te zijn, ook voor jou!
Wil je met haar het gesprek niet aan gaan? Vraag dan naar de verantwoordelijke van de vestiging.
Succes!

Ik werk zelf op een KDV. Heel bewust zelf voor gekozen na jaren kantoorwerk dus ik vind de opmerkingen hierboven echt zeker waar! :) wij volgen wensen en instructies van ouders op, mits passend in ons beleid. We kunnen bijvoorbeeld niet álles doen zoals thuis, maar zoiets als vaker verschonen bij kapotte billen doe ik zelfs ook zonder dat ouders erom vragen. Is meer gezond verstand zeg maar. 
Die leidster die je beschrijft klinkt niet erg gemotiveerd dus ik zou haar wel aanspreken hierop (of dit aangeven bij de mentor van je kind). Misschien heeft ze zelf niet door hoe ze overkomt.. net met pauze willen, tjonge.. zwaar leven heeft ze haha. Bij ons is dat nooit een probleem, wij moeten altijd met 2 personen staan ivm 4 ogen principe. Alleen als de meeste kids op bed liggen gaan wij om beurten met pauze en is er tijdelijk 1 leidster op de groep.
Van de tandgel kan ik nog wel begrijpen. Soms is het op de groep druk en vergeet je dat soort extra dingen. Geef het aan dat je dit wel belangrijk vind! Dan doen ze waarschijnlijk echt hun best erop te letten. 
Mijn eigen dochter zit op de opvang en vanaf 1 jaar houden ze daar geen slaaptijden meer bij maar ik vind dat zelf wel fijn om te weten dus heb ik aangegeven en dan maken ze voor mij een uitzondering en noteren het wel. Door dat soort dingen krijg ik echt vertrouwen in de kinderopvang en mijn dochter is altijd vrolijk als ik haar breng en haal dus dat geeft een goed gevoel. Hopelijk verandert jouw gevoel ook als je het gesprek aangaat en ze er echt wat mee doen. 

Terug
Bovenaan