pff schoonmoeder...

hey meiden!

ik zit ergens mee en moet het even van me af schrijven!
mijn schoonmoeder is een hartstikke aardig mens maar af en toe snap ik niks van haar.
Ze heeft dus 3 kleinkinderen Luna dan en nog 2 kleinzoons van haar andere kind.
Nu past ze dus elke week een dag op die 2 kleinkinderen en ook al voelt ze zich niet lekker of er is iets dan gaat ze toch!

Soms smst ze me dat ze zeg maar de volgende dag koffie komt drinken en dat ik dan even lekker een uurtje op bed kan gaan liggen waar ik nu soms echt veel behoefte aan heb en dat zij dan even lekker een uurtje met Luna heeft.
Natuurlijk hartstikke lief bedoeld maar elke keer dan stuurt ze me smorgens weer een berichtje dat ze niet kan komen omdat ze nie lekker is of er iets tussen is gekomen of het weer is slecht etc...
Dan baal ik soms best wel een beetje en denk ik van ja het begint wel erg op te vallen dat als ze naar ons komt dat er wat is..

Gisteren werd ik gebeld door me pa en zusje of ik het leuk vond om vanavond mee te gaan naar de film ik geregeld dat Luna dus bij me schoonmoeder kon logeren want me vriend is vanavond ook weg.
Nog voor de zekerheid na gevraagd of het zeker kon en of ze zaterdag niet hoefde te werken en als ze haar zouden vragen zou ze zeggen dat ze gewoon niet kon werken omdat Luna komt logeren!

Ik had dus helemaal zin aan vanavond en Luna verteld vanmorgen voordat ze naar de psz ging dat ze vanavond bij oma ging logeren ik kom dus thuis vd psz krijg ik een smsje dat ze dus morgen wel moet werken en dat ze niet op Luna kan passen..
Ik heb dus heel kortaf gereageerd en vind het gewoon echt niet leuk dat het weer zo gaat!!
Het is gewoon elke keer wat!
Als we dan een keertje bij haar komen dan praat ze alleen maar over haar 2 andere kleinkinderen hoe goed ze dit en dat wel niet kunnen en ga zo maar door dan denk ik je hebt nog een kleinkind!
Ik heb soms het idee dat ik het misschien verkeerd zie en heb het er ook weleens met me vriend over en die zegt er dan niet veel over die ziet het misschien anders omdat het zijn moeder is ik weet het niet!
Wat zouden jullie doen??
Ligt het nou aan mij dat ik het misschien verkeerd zie ja je weet het nooit met die zwangerschapshormonen hahaha!!!!
Sorry voor het extreem lange verhaal!!!

Groetjes Samiera

ps liever hier niks over op mijn hyves of de msn!

Als ik het zo lees heb je best een leuke schoonmoeder, met goede bedoelingen. Maar dat ze steeds afbelt op het laatste moment of smst is wel erg vervelend. Als ik jou was zou ik dit weekend even op bezoek gaan en zeggen dat je het wel heel teleurstellend vindt dat ze steeds eerst zegt dat het kan en daarna niet. Dat het voor Luna ook een teleurstelling is als ze al weet dat ze mag logeren en daarna toch weer niet. Dan kan ze zelf aangeven waarom het steeds gebeurd. Misschien is het echt toeval. Ze kan er dan in ieder geval de volgende keer beter op letten. Ik zou wel proberen het op een "gewone" manier te zeggen, niet aanvallend. Ook al ben je misschien diep van binnen best boos. Het is toch je schoonmoeder en je moet er nog lang mee doen...
Misschien vind je het helemaal niks hoor om het te bespreken, maar ik denk dat dat de beste oplossing is.
Succes!
Groetjes Babybelle

Hey!
Lastig verhaal..maar je ziet vast geen spoken..toch?
Zal vast een kern van waarheid inzitten.
Kan me dan ook wel voorstellen dat het je op een gegeven moment opvalt dat bij jullie telkens word afgezegd!
Ik zou het echt een keer vragen....Dan heb je antwoord!
En misschien heeft ze er wel een hele bijzondere reden voor..Of..ik zou haar niet meer vragen...Dat gaat ze dan ook wel voelen..

Hier een schoonmama, die graag mee bepaalt wat de kids.[.ze heeft zelf twee zoons, en nu vijf kleinkinderen..] allemaal doen!
Zoals dat ze vind dat ze op sport moeten en naar muziekles..etc..
Sorry, wij doen niet mee aan die wensen van oma haha
Schoonzus en zwager wel, zijn zelf ook muzikaal, maar oma geeft telkens van die steken en vaak via de kids van;'' Leuk hoor als je op muziekles gaat oid''
Of ze geeft onze oudste een blokfluit met lesboek cadeau??
En op de kerstkaart van onze zoon staat dan;'' Succes met het behalen van je A en B diploma in 2010..
Alsof zij bepaalt wat hij moet doen..of wat wij moeten doen!!!
Onze oudste heeft nl alleen haar A diploma..ging gewoon niet verder ivm angs voor duiken..Dat vond oma ook niet kunnen!!

Dus vaak worden de kids van mijn zwager ook wel als ''beter;; bestempeld..Al zal ze dat nooit toegeven.
Ze krijgen wel altijd allemaal iets tegelijk, en daar merk je nooit iets van hoor..
Wij vragen haar verder nauwlijks om extra op te passen..vind die twee vaste dagen wel meer dan genoeg..
Zwager en schoonzus maken veel gebruik van oma, en ook poetst oma hun hele huis..Ik moet daar echt niet aan denken!!

Ach het zal vast vaker voorkomen..hihi.

Gr Rina

Ik zou het voorzichtig aankaarten als je er echt mee zit. En anders gewoon niet meer op haar rekenen. Dus als ze zegt dat ze langs komt, dan zeg je gewoon, oke, ik zal het wel zien. Wel gemeen hoor, maar ja....

En wij hebben t hier ook wel een beetje. Mijn schoonmoeder past 1 keer per week een dag op oudste kleinzoon ( kind van haar dochter) en 1 ochtend per week op Feline en Gijs. Maar nu is Dennis thuis ivm geen werk en ze zal niet even langs komen voor de gezelligheid.
En bij haar dochter gaat ze vaker in de week langs (we wonen allebei op dezelfde afstand) en hier niet. Ze belt ook nooit op of zo om te vragen hoe het is naar Dennis, bij haar dochter wel...
Niet altijd leuk, maar ja we laten het maar zo. Als Feline er iets van gaat merken dan zal ik het haar wel zeggen denk ik.

groetjes Maris

Hi Samiera,

Wat een lastig verhaal! Er iets van zeggen is natuurlijk moeilijk. Als het mijn eigen moeder zou zijn, zou ik er iets van zeggen, als het mij met mijn schoonmoeder overkwam, zou ik dat ook niet zo doen. Dan zou ik mijn man laten zeggen waarom ze dat doet.

Ik heb een schoonvader waaraan ik heel wat op te merken heb en als het mijn eigen vader was geweest, had ik al lang wat van de dingen gezegd die me dwars zaten, maar nu durf ik niet zo goed, omdat ik een behoorlijke bitch kan zijn.

Kan je vriend er niet iets van zeggen? Op de manier zoals hij dat gewend is thuis? Dat is toch vertrouwder.

En hebben jullie geen oppasmeisje in de buurt?

succes.

Gr. Tamara.

Vervelend zeg. Ik krijg wel het idee dat ze het allemaal lief bedoeld.

Ik zou eigenlijk gewoon er van uit gaan dat je, als je echt ergens naar toe wilt, een andere oppas regelt. En dat kun je best aan haar uitleggen. Als ze dan vraagt waarom zij nooit meer mag oppassen, kan je aangeven dat ze wel heel vaak heeft afgezegd en dat je dat vervelend vind.

Ik ben iemand die mijn beloftes aan mijn kereltje altijd nakomt (aan anderen ook hoor ;-))
Dus als iemand hem iets belooft en niet nakomt wordt ik WOEST en geloof me dan ben ik NIET lief meer....
Hier heeft oma dat ook een keer geflikt, we zouden de volgende dag op vakantie gaan en zij zouden nog even komen om dag te zeggen.
Even detail: vakantie en alles erom heen is ALLES voor haar dus als je op vakantie gaat tel je mee...
Ik had dus gezegd tegen de kleine man: de opa's en oma's komen ook nog vanmiddag/avond. Nou gelukkig kwamen mijn ouders wel zodat ik het nog een beetje kon omvormen naar enkelvoud maar anders had ik mooi een teleurgesteld ventje gehad!
Want zij konden niet want de buurvrouw (die, jawel 3 HELE DAGEN op de kat had gepast) kwam de sleutel terugbrengen.
Ik was des duivels!! En ja dat heeft ze geweten!
Toen we haar erop aanspraken na de vakantie, kwam ze met het verhaal dat ze zich niet lekker had gevoeld, ze is geregeld duizelig en daarom kon ze niet komen...maar daar schaamde ze zich voor?!
Toen heb ik haar gevraagd hoe ze denkt dat dat voor een kind overkomt; óf oma kan niet komen want ze is ziek, óf oma komt niet want de buurvrouw komt..........
Toen snapte ze wel dat dat idd heel lullig overkomt dat de buurvrouw voorrang heeft op haar belofte aan hem.
Zij weet nu dat beloftes hier hoog in het vaandel staan. Dus wat er hier zou gebeuren als ze het kereltje zou laten barsten met een logeerpartijtje?
Dat was de laatste keer dat ze hem zou kwetsen kan ik je verzekeren...!!

Om een lang verhaal kort te maken; ik zou het even "uit gaan leggen"
Zou aangeven dat het jou nog niet zo uitmaakt dat ze JOU laat zitten als ze je een uurtje rust heeft beloofd, maar dat je het niet pikt dat je iedere keer een teleurgestelde Luna moet opvrolijken!
Misschien realiseert ze zich niet eens wat voor een impact het heeft en dat jij Luna hebt voorbereid op zo'n bezoekje?
Wellicht kun je nog even fijntjes opmerken dat ze op deze manier crediet verspeeld bij haar kleindochter?? Dat werkt hier altijd als een toverzinnetje hihi!
Nou heel verhaal maar hopelijk heb je er wat aan...

Succes ermee!
Groetjes Sas

hey meiden!
bedankt voor jullie reacties!!
Ja als het mijn eigen moeder was geweest had ik er allang wat van gezegd!!!
Maar dit is dus altijd al zo geweest met me schoonmoeder en ongeveer een jaartje geleden heeft mijn vriend er toen wel wat van gezegd tegen haar en toen is het ook een paar weekjes goed gegaan!
Ik heb dus nu zoiets van moeten we het haar dan blijven zeggen?
Misschien moeten we het dan maar voor de laatste keer doen en ik denk dat ik inderdaad maar als ze zegt dat ze komt niks tegen luna moet zeggen en haar moet gaan antwoorden van ik zie het wel!!
Voor het oppassen vraag ik haar dus gewoon niet meer helaas hebben we geen oppasmeisje misschien moeten we daar toch maar eens naar op zoek gaan is toch erg makkelijk om die achter de hand te hebben!
Allemaal bedankt voor de reacties en jullie ook succes met die schoonmoeders haha!!
Fijn weekend!

groetjes Samiera

Terug
Bovenaan