pff wat een nacht weer!!

Hey meiden,

Ik ben hier nieuw op dit forum... heb wel al die tijd meegekletst op het zwangerforum en bij de mamaclubs..

Ons zoontje is nu 16 weken oud en slaapt bijna niet meer!!

Hij sliep met 5 weken al vanaf 8 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends door.. Nu is hij sinds een week of drie helemaal uit zijn ritme.
Hij komt wel drie keer 's nachts! ook overdag slaapt hij maar heel weinig. Hij valrt als een blok in slaap om vervolgens met een half uurtje weer klaar wakker te zijn...
Nu weet ik dat hij nog best op een nachtvoeding mag zitten, maar vind het toch raar dat dat nu ineens weer gebeurd..
Daarnaast maak ik me toch wel zorgen. Ze zeggen namelijk dat baby's die te weinig slaap krijgen hier op latere leeftijd de gevolgen van zullen moeten dragen zoals concentratiestoornissen en leerproblemen. Ik zou dit toch heel jammer vinden.

Heeft iemand enig idee of dit met een sprongetje te maken heeft ofzo???

Heb 2 weken geleden wel weer wat regeldagen met hem doorgemaakt ivm de bv.Zou hij hierdoor zo uit zijn doen kunnen zijn.
PS Hij is verder niet vervelend ofzo overdag... Je kunt alleen zien dat hij zwaar oververmoeid is.
Leg hem dan ook gewoon in bed, maar meneer blijft met zijn ogen wagenwijd open liggen!

Sorry voor het enorm lange verhaal.
Hoop dat er tips zijn.
Dat middeltje van VSM is alleen te verkrijgen in tablet vorm. Dat gaat dus nog niet lukken.

Groetjes Miranda
 
hoi mmws,

is er wat gebeurt 3 weken geleden waardoor hij zo uit zijn ritme is?

het kan best zijn dat het met een sprongetje te maken heeft hoor. ik zal hem gewoon elke keer als hij moe is in bed leggen en ook als hij honger heeft aanbieden.

hopelijk krijg je snel weer je oude ritme terug
 
Vanaf 15 weken kunnen ze enorm hangerig zijn en slecht slapen. Dit kom omdat er in week 19 weer een sprong is, daarna zal het weer beter gaan. Ik vind het wel een heftig sprongetje trouwens. Probeer zoveel mogelijk vaste slaaptijden aan te houden, niet teveel overdag laten slapen en proberen flink te voeden overdag!

Die pittletjes kun je trouwens ook fijn drukken tussen twee lepeltjes... beetje water erbij en klaar is kees. Wij doen het hier ook hoor, alleen dan tegen neusverkoudheid!

Succes ermee!
 
In de borstvoedingswereld is er zelfs een term voor, de vier maanden dip...... Dat houd eigenlijk in dat ze rond de 4 maanden ineens ´s-nachts weer kunnen komen, of overdag heel vaak. Hoe meer je er aan toe geeft, des te sneller het over zal zijn!
 
Hey meiden,.

Heb gisteren geinformeerd bij mijn zus. ZIj heeft het boek: oei ik groei. Alles wat zij las was zooo herkenbaar..
Hij kan ineens ook zoveel... Hij zal dat dan wel allemaal moeten verwerken..
Heb hem gisteren overdag om de drie uur gevoed. Hij lag om half 8 op bed en is maar 1 keer geweest om half 2 en heeft daarna doorgeslapen tot 7 uur... Hoop dat hij het dan op deze manier nog even volhoudt!!! Was echt weer een fijne nacht..


Groetjes Miranda

 
Wat hier ook altijd goed hielp (en nog steeds, ze is bijna 11 maand) is de wandelwagen. Daar viel ze altijd wel in, in slaap gelukkig. Haha, sommige dagen heb ik heel wat afgewandeld...
 
Terug
Bovenaan