pff zit er ff doorheen

Ik moet even mijn ei kwijt.
Mijn dochter is nu 6 weken oud en 5,5 week te vroeg geboren.
Sinds ze thuis is uit het ziekenhuis huilt ze alleen maar.
We zijn vorige week nog op controle geweest en alles was goed.

Als we haar wakker maken begint ze al met huilen. Dan ga ik haar
voeden (geef borstvoeding en af en toe de fles), dan is ze wel stil
en valt in slaap tijdens de voeding of gelijk erna. Maar 's avonds
wordt ze schijnbaar erg aktief en kan alleen maar huilen. Ben
al hele nachten met haar bezig geweest, toevallig vanacht wel goed
doorgeslapen alleen ben wel de hele avond bezig geweest.
In onze ogen lijkt het nu net of ze alleen maar huilt als ze wakker is.
We zien haar alleen maar slapend, etend of huilend.Niks geen
blije baby in een box die vrolijk om zich heen kijkt.

Nou ben ik eigenlijk benieuwd: hoe gaat dat bij jullie?
Is jullie kleine ook wel eens wakker zonder te huilen?
Of zal er echt wat aan de hand zijn?  
We zijn van plan maandag toch maar het ziekenhuis weer
te bellen, maar misschien verwachten we wel te veel van de
kleine en hoort dat huilen er wel bij. Maar ben zoooo moe.

hey hey..

wat vervelend voor je...
ik heb geen last van een huil baby..
ze ligt nu ook alweer heerlijk na haar voeding van 8u in de box.!
lekker naar buiten te kijken..

mijn mening is dat baby,s niet voor niks huilen..
zo blijkt een vriendin ook een huil babay te hebben,
komen ze   er na een tijd achter dat ze een verschoven nekwervel heeft door de vacuum bevalling.!
naar osteopaat geweest en niks geen huil babay meer.

dus ja...

kus tanja
mama van Nika
06-08-06

hey meid,

hou je er wel ff rekening mee dat je kleine te vroeg is???
bij ons is het ook zo.Jr is 5 weken en 1 dag te vroeg geboren. nu 03-09 gaat het de goede kant op. het is na zijn uitrekeningsdatum. dus het gaat nu goed. ik snap je frustratie want het groeien gaat goed met Jr maar als tie blijft huilen en je hebt alles geprobeerd dan heb je zoiets van verdorie wat is er nu??
en als tie blijft huilen dan haal je hem maar uit bed omdat tie anders helemaal niet stil wordt. maar ik moet je wel zeggen ik kan ook niet op het moment wachten dat de kleine echt in de box kan en zo. want hier in huis is het op dit moment ook zo hoor. eten/slapen eten/slapen enzovoort

maar weet je hoe moeilijk het ook is ik hou me er aan vast dat er betere tijden komen.
heel veel suc6 meid.

hallo Bianca,

Wat vervelend. Ik weet hoe je je voelt.
Onze zoon Lars is nu inmiddels 5 maanden oud. hij kwam 6,5 week te vroeg en moest bij thuiskomst ook erg veel huilen. Veel krampjes. Ze groeien ook zo hard. ik ben toen met hem naar de osteopaat geweest. zo van: baat het niet dan schaad het niet. We kregen er een heel ander kereltje voor terug! Tot op de dag van vandaag lacht meneer de hele dag, slaapt goed, eet goed, poept goed. kortom een hele tevreden baby.
ik wil je dus als advies geven ga daar naartoe.
De osteopaat is heel rustig en je kindje merkt in princiepe niets van de behandelig.

veel succes met je beslissing en hopelijk kun je snel weer op die roze wolk klimmen en genieten!

liefs cindy  

Hoi Bianca,

Tess huilt/huilde ook veel. Door regelmaat is dit nu de goede kant op aan het gaan. Het huilen bij Tess is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de bv niet opgang kwam, ik ben na dat Tess geboren is onder narcose geweest want mijn placenta kwam niet en ik verloor 1.2lt bloed. Mijn lichaam had eerst de tijd nodig om dit te herstellen. tess is toen veel afgevallen en ik zat er helemaal doorheen, want als zo'n kleintje contant brult en aan de borst wil weet je het ook niet meer. Mijn tepels waren helemaal kapot na verloop van tijd, want zuigen deed ze wel, kwam alleen niets uit. Uit eindelijk op de fles over gegaan met een combi van bv, ging al een stuk beter. Maar je voelde Tess haar darmen gewoon bewegen, zo zielig, ze had echt pijn en kermde het soms uit, na een gesprek met de wijk-verplaagkunidge over gegaan op voeding tegen krampjes en ik geef Cinababy druppels, iedere dag is een stap vooruit. Vannacht heeft Tess zelfs door geslapen, heb nog geprobeerd een fles tegeven (ze maakte een geluidje en ik schrik wakker, kijk op de klok, etenstijd, fles gemaakt, maar mevrouwtje was heel ver weg en we hebben haar zo weer haar bedje in geschoven).

Ik wil niet zeggen dat dit ook het geval is bij jouw baby, ieder kind is anders, ik weet niet hoe jouw bevalling is gegaan enzo (Tess is zonder hulp geboren) maar bedenk dat het van alles kan zijn, het kan een wervel zijn, maar het kan ook zijn dat de voeding niet goed is voor je kindje of dat ze erg veel regelmaat nodig hebben.

Ik wens je veel succes, houdt moed, voor je het weet kijk je in een lachend snoetje en ben je deze moeilijke tijd vergeten. Volg je hart, jij ziet je baby 24uur per dag een dokter niet!

Groetjes Nands, moeder van Tess (17dg)

Hoi Bianca, ik heb hetzelfde hier. Mijn dochtertje huilt om alles.Aan en uitkleden, luiertje etc etc Ze is alleen rustig met voeden dan valt ze in slaap maar zodra ze wakker is dan is het helemaal mis. Alleen maar krijsen. soms krijst ze van 'sochtends tot 's avonds bijna aan 1 stuk door. Ze is dan ook helemaal schor! Ik denk dat ik dus ook naar een osteopaat ga want ze zit dus gewoon niet lekker in haar vel. En ik word het nu ook wel zat.Muren komen op mij af en kan ook nix doen als zij zo loopt te krijsen want ze is vaak wel wat rustiger in mijn armen dus sleep ik de hele tijd met haar in mijn armen.

grtjs maria

Terug
Bovenaan