pfff 5 uur 6 uur

A

Anoniem

Guest

Jeetje sinds 2 weken heb wesley dat ie om 5 uur wakker is begint te brabbelen maar zet later doorin huilen moet 5x heen lopen voordat ie weer slaapt (weer half uurtje later)op zch niet erg maar mijn dochtertje van bijna 3 is dus dan ook wakkeren die wil niet meer slapen conclusie dat ik moeeeee ben en me dochtertje moeeeeee is en de hele dag huilerig is en om 4 uur wil slapen
ben wel een beetje er mee aan
hebben die van jullie dit ook honger kan het niet wezen hij krijgt
half 8 fles 220 cc
fles je sap
half 12 200cc
heel fruitpotje /vers
half 4 200cc
6 uur heel potje groente en toetje
half 8 pap fles 220 cc
slapen doet ie ook niet veel 2 uurtjes overdag (2x uurtje)
en dan s avonds half 8 naar bed
wil hem eigenlijk ook niet meer geven hij is 6,5 maand en 70 cm en bijna 10 kilo

wie heeft er een tip

Hoi, zou het toch proberen om een halve fles te geven.
Wie weet heeft hij wel honger.
Mijn zoontje is ook 6mnd en krijgt 4x per dag bv en s'middag zo'n grote pot en daar de helft van.(fruithapje)
Stel dat hij na die tijd wel slaapt....... Oh ja wou er mee zeggen dat die van mij ook al naar de 10kilo gaat!!!

suc6
Groetjes Natasja

Hallo,

Ik denk dat  Natasja gelijk heeft. Het kan geen kwaad dit een paar dagen te proberen. Je hebt als het werkt in elk geval weer een paar keer goed geslapen. Dan kun je er over nadenken wat je doet.
Als je gaat bekijken hoeveel hij wakker is en hoeveel hij eet kan het gemakkelijk zijn  dat hij honger heeft. Op het CB gaan ze uit van gemiddelden en het is duidelijk dat hij niet als de gemiddeld baby slaapt.
Zelf geef ik borstvoeding dus ik geeft als ze komt.
Wat ook goed werkt is als je in de laatste voeding rijstebloem (bij de drogist en supermarkt verkrijgbaar) doet. Dit kun je navragen op het CB. Dit maakt de voeding dikker en verteerd dus langzamer. En hij heeft dan langer een vol gevoel. Dit heeft bij mijn oudste zoon goed gewerkt, bij hem heb ik door omstandigheden maar tot 5 mnd kunnen borstvoeden.

Sterkte,
Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

Je zou kunnen checken of hij heet koud heeft. S ochtends om 5 uur schijnt koudste moment van de nacht te zijn. Waardoor hij iets eerder wakker wordt.

Ik heb met Benjamin hetzelfde gehad. Hij werd ineens heel vroeg wakker. Nu is het bijna standaard 6 uur, met mazzel kan ik m nog een uurtje, soms twee terug leggen na de ochtend pap fles, maar vaak niet. Misschien iets minder slaap nodig?

HIj slaapt dan toch al 9 uren..ik zou ook eerst proberen om rijstebloem toe te voegen bij de laatste fles. Dylan, ons zoontje,  slaapt er goed. Het nadeel van de fles geven om 5 uur is dat 'ie daar weer aan went,dus zit het erin dat je dat wel een tijd moet volhouden.

Ik weet niet wat je doet s'avonds voordat hij gaat slapen, maar teveel prikkels kan ook wel eens een averechtse werking hebben. Ik merk aan Dylan dat wanneer ik het rustiger houd s'avonds hij ook beter slaapt.

Succes ermee,

Groetjes, vonneg

bedankt voor jullie reacties
hij krijgt s avonds wel pap zou rijstebloem beter zijn dan??
mischien wel koud?
mischien een dekentje erbij doen ga dat eens proberen
groetjes marijke

Hoi, nog even een ervaring met je delen. benjamin werd dus de laatste tijd ook steeds om 6 uur wakker, soms kwart voor zes, het werd steeds vroeger en ik was erg moe. Wat we eergisteren hebben gedaan is hem wel eten geven om 6 uur, schone luier, knuffel en weer terug naar bed. Toen heel streng geweest dat hij pas eruit mocht wanneer het licht was, dus hij lag wel even te huilen, maar er kon niet echt iets zijn dus we hebben hem gelaten, een keertje nog gaan kijken om m gerust te stellen. Nu, sinds twee ochtenden wordt hij wel wakker, is dan wat aan het spelen engaat pas rond half acht, als het licht is vragen om eten/huilen. Wij waren erg blij, Lijkt of t heeft gewerkt, dat hij het ineens begrijpt.
Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan