pfff, die krampjes...

Dag meiden,

Mijn zoontje heeft erg veel last van krampjes deze week en vorige week. Hij is nu 7 weken en ik heb gelezen dat de piek tussen 6 en 8 weken is. Daar houdt hij zich netjes aan... Voorheen was hij goed te troosten, maar deze week is dat wat lastiger. Vannacht maar 2,5 uur geslapen. Ik moest de nacht alleen doen, mijn man moest werken. Dat was even heel pittig.
Hebben jullie kids veel krampen? Wat doen jullie er aan? Ik had iets besteld uit duitsland: sab simplex. Dat helpt niet.
Hij slaapt nu trouwens al weer een uur, heerlijk:)

Gelukkig ken ik het niet.
Faye heeft wel eens een krampje, maar geen huilbuien daarvan, althans niet langer dan 20 minuten want dan heeft ze vaak al gepoept.
Faye is ook 7 weken. Wat hier helpt is:
met de voetjes fiets bewegingen maken
warm badje
temperaturen (klinkt gek, maar werkt wel)
of wat nog gekker klinkt een klein beetje voeding, vaak worden ze daar weer rustig van en dat laatste beetje voeding kan net de doorslag geven dat hij moet poepen.

Ja het blijft zielig, je voelt je zo machteloos...

Onze hebben wel veel krampen gehad. Ik gaf eerst infacol, maar dat hielp niet.. Vonden ze ook smerig, want werd meteen uit het mondje gewerkt. Toen druppels van vsm. Hielp ook niet echt.
Uiteindelijk veel met ze gelopen en geprobeerd te troosten. Lastig soms, vooral als er beide tegelijk last van hadden. Ook uren met ze gezeten.
Gelukkig hebben ze er nu niet meer zo last van.
Succes ermee!

Eeh ja lastig. Onze kleine nu heeft er gelukkig niet zo'n last van. Maar mijn tweede heeft t heel erg gehad. Die had ook reflux (zonder spugen).
Wat hielp:

Vsm Cinababy druppels ( een beetje). Infacol bestond toen nog niet. Infacol wel even voor de kleine meid geprobeerd...smerig spul zeg.

Over t buikje wrijven/ masseren en met de beetjes fietsen.

Lopen in de draagzak

Lopen met de kleine op de arm.

Na elke voeding half uurtje omhoog/ rechtop houden. Maar dat was vooral vanwege de reflux.

Je hebt ook warme kruikjes/kersepitjes voor op de buik.

Ik werd er gek van. Heb zelfs spul gekocht soort probiotica die er voor zorgde dat zijn darmen sneller zouden rijpen.
Uiteindelijk moesten we bij hem gewoon de 3 maanden uitzingen.

Las trouwens net je reactie over dat doorslapen. Ook pittig bij jou zeg.
Heb je al geprobeerd hem s nachts in te bakeren of in een puckababy slaapzak te leggen? Dat werkte bij mijn oudste twee ook heel goed en daarom de kleine meid vanaf t begin af aan s avond in die slaapzak gedaan. En zij slaapt echt vanaf 19.00 tot sochtends door. Wel wakker voor de voedingen maar daartussen ligt ze er heerlijk in. Misschien ook iets om te proberen?

wat betreft dat doorslapen: inbakeren helpt iets, maar volgens mij vindt hij dat niet zo fijn. Ik denk dat ik gewoon moet afwachten. Ik merk al dat hij langere stukken gaat slapen. Onze meiden sliepen beiden door met 8 weken, dus wie weet...

Ik heb de thermometer inderdaad al vaker gebruikt:)
Buikje masseren helpt wel iets. De ene dag is het beter dan de andere. Vandaag lijkt het wel goed te gaan.
Draagzak wordt hier ook regelmatig gebruikt.
Een beetje voeding zou ik wel kunnen proberen.

Bedankt voor de reacties, het helpt om te weten dat je niet de enige bent.

Dat inbakeren moet je wel ff doorzetten meestal. Ze moeten er aan wennen. En die puckababy is een tussen vorm. Ze kunnen nog wel bewegen maar niet met de armpjes 'fladderen'.
Maar misschien ken je t wel.

8 weken....wat heerlijk.
Nee wij moesten echt wel 12 weken volhouden bij die andere twee. En dan nog waren t geen al te beste slapers hoor.
Mijn hoop is wel dat meisjes beter slapen hahah. We zullen zien.
Vannacht weer 4.30 en kunnen rekken tot 5.30.
Dusss....het gaat ergens wel de goede kant op.

Lekker is dat wel he....dat je leest dat je niet de enige bent.

Nou hou vol! We kunnen dit!

Terug
Bovenaan