pfff, eerste werkweek achter de rug

Tja, de titel zegt het al, ik heb gelukkig weekend!
Ik werk 3 dagen in de week, maar het lijkt wel alsof ik 3 maanden aan een heb gewerkt, ik ben helemaal kapot!
Ik moest er ook echt weer inkomen deze week, begon maandag al met de rekenles van 3 weken geleden, en geen kind dat dit tegen me zegt (groot gelijk, zou ik ook niet hebben gedaan, hihi).
Verder ben ik een aantal kinderen vergeten bijles te geven, pfff, het lijkt wel alsof ik weer helemaal opnieuw ben begonnen.......
Ik vind het best intensief, een huishouden met 2 kindjes en drie dagen lesgeven aan 28 superpubers!
Hopelijk wen ik snel aan dit nieuwe schema, ik denk dat ik vanavond maar vroeg m'n bed in duik, haha (gezellig voor manlief, ik weet het...).
Zijn er nog meer mama's die alweer van die drukke weken achter de rug hebben, en hoe ging dat?
groetjes van Ruth

Ach meid, wat herkenbaar. Zie ook mijn stukje als reactie bij het stukje Veerle/Eveline.
Druk druk druk. En het blijft nog wel even zo hoor. Gun jezelf ook maar even wat tijd.
Enne... goed is goed genoeg.
Groetjes Veerle

Hallo Ruth,

Ok ik had in het vorige berichtje gevraagd hoe je weekje was, maar dat is nu wel duidelijk :)
gelukkig heb ik nog een dikke 3 weken... maar dat gaat zo snel voorbij denk ik... de overige wegen vlogen om, dus dat zal nu ook wel het geval zijn... bahbah
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar een jaartje thuis zijn zou ik helemaal niet erg vinden, helaas zit dat er financieel gezien ECHT niet in....
Ik moet ook wel zeggen dat ik er tegnop zie om te beginnen en dan vooral wat een geregel het gaat worden. Ik werk in de zorg (in diensten) dat is op zich een voordeel (partner savonds thuis voor de kleine) maar een nadeel ook dat ik dus elke maand weer opnieuw moet bekijken wie wanneer de kleine krijgt (opa's/oma's).
Waar ik vooral tegenop zie is het " schema van voeding e,d," tegen die tijd, ik vind het nu soms al lastig, laat staan als ik het ook nog eens in het gareel moet krijgen icm werk, ach het zal allemaal wel loslopen... hoop ik....

Succes allemaal!

Hoi hoi,

Lijkt me ook een heel geregel, hoef gelukkig pas in oktober beginnen heb nog ff tijd om te wennen tot dan!!!
Werk ook in de zorg en de kleine gaat dan naar flexibele opvang van kinderdagverblijf, en manlief gaat ook oppassen en veel weekend werk doen dan kan ik makkelijker overdag werken ach ja zie wel !!!
Tegen die tijd is ze al 7 maandjes dus dan is het geen klein baby meer!!!!
Ja weet dat ik lang verlof heb, maar heb er zelf voor gekozen wilde ook echt genieten van ons eerste kindje samen met vaders natuurlijk!!!
En denk als er een tweede komt ik het zelfde zou doen!!!!

Liefs sandy

Hoi Ruth,

Afgelopen week was ook mijn eerste werkweek. Ook 3 dagen voor 30 superpubers, hihi. Ik geef levensbeschouwing op een middelbare school. Ook meteen weer ouderavond en zo, ik viel met mijn neus in de boter. Maar ik moet zeggen, ik heb er echt van genoten! Ik merkte het tijdens mijn studie al en nu weer: ik word er een beetje depri en hangerig van als ik teveel alleen thuis zit. Ik heb sociale contacten nodig om me goed te voelen. Ik heb ontzettend genoten van mijn tijd thuis met Esther, maar het was nu wel weer tijd om aan het werk te gaan. Nou heb ik het ook wel getroffen, want 2 vd 3 dagen dat ik werk is mijn man thuis en 1 dag passen mijn schoonouders op aan huis. Ik hoef dus weinig te regelen en te haasten.

En je moet maar zo denken...nog 7 weken dan hebben we weer zomervakantie!!!

Wat geef jij en op wat voor school werk je?

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
ik geef les in groep 8 van de basisschool. Ik merk altijd dat de kinderen de tweede helft van het jaar vreselijk gaan puberen, na de cito-toets begint het ge-emmer! Dit jaar heb ik aardig wat zittenblijvers in de groep, die zijn nu 13 jaar, en die kunnen er met z'n allen best wat van, haha!
Ik moet bekennen dat ik het heerlijk vind om met zulke pubertjes te werken, lekker eigenwijs !
Ik heb geen oppas aan huis, en ik moet al echt om 6 uur onder de douche staan wil ik op tijd op school zijn. Jij hebt het dan heerlijk luxe voor elkaar!
Volgende week zal alles wel wat soepeler verlopen, ik heb er in ieder geval best weer zin in.
groetjes van Ruth

Hihihihi, tja, die pubers waarvan jij blij bent dat je ze kwijt bent....krijg ik in de klas!
Ik heb het inderdaad heel luxe, daar ben ik me wel van bewust! Als Esther naar het kdv zou moeten, zou ik dat moeten doen in de plaats waar ik werk. Want omdat ik altijd vroeg op school moet zijn voor voorbereidingen, moet ik veel te vroeg vertrekken uit mijn woonplaats...dan is het kdv nog niet open!

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan