Pfff...eindelijk weer even bijkletsen

Nou, daar ben ik dan eindelijk weer eens.
Beide kinderen liggen op bed, dus even tijd om bij te lezen en te schrijven.
Alles gaat hier goed. Freek groeit als kool en Wieteke is een zeer trotse zus die Freek de hele dag door kusjes wil geven en wil aaien. Heel leuk om haar zo te zien.
En ze wordt ook opeens zo groot. Ze kan opeens allemaal dingen (sinds Freek is geboren) die ze daarvoor niet kon. Echt een hele grote zus.
Met mij gaat het ook goed, maar het is wel even hard doorwerken met twee kinderen. Vooral om iedereen weer op tijd in bed te krijgen en beide kinderen op tijd te voeden. Wieteke krijgt ook nog 2 keer op een dag de borst en dat is soms wel even veel, vooral als Freek net daarvoor ook heeft gedronken. Maar tot nu toe lukt het allemaal en groeit Freek nog steeds goed, dus zolang gaan we er nog maar even mee door.
Bovenal is het vooral genieten van twee gezonde en mooie kinderen. Een ongelooflijk rijk gevoel als je 's avonds  bij twee bedjes kijkt naar je twee slapende kinderen. Heerlijk.

Oh ja, en als restje van de zwangerschap (nesteldrangfase....) zijn we ook nog bezig met de tuin. Hij zou ongeveer klaar zijn als Freek geboren zou worden, maar aangezien hij anderhalve week te vroeg kwam, moest er nog een hoop gebeuren. Maar nu is er eindelijk een einde in zicht. Het bestraten is helemaal klaar, gisteren hebben we graszoden gelegd en nu moeten we alleen nog wat planten planten en de tuin weer inruimen. Als het helemaal klaar is zal ik snel een foto plaatsen.

Nou, ik ga nog even wat bijlezen en daarna de was ophangen voordat ze weer wakker worden. Ik hoop wat meer te reageren de komende tijd.....

Nog even wat foto's van onze twee schatten.
Wieteke op haar nieuwe fiets die ze voor de geboorte van Freek heeft gekregen

Wieteke helpt stenen te sjouwen die uit de tuin komen en naar het grofvuil moeten

Onze kleine Freek, hij weet wel waar hij het liefste slaapt....

Groetjes,
Geeske, Wieteke & Freek

Hoi,

Wat een leuke foto's.
Jee wat knap, dat Wieteke ook nog steeds aan de borst drinkt! Dus je hebt haar gedurende je hele zwangerschap ook nog gevoed. Hoe vond ze het in het begin dat Freek ook aan de borst ging drinken? Ik heb David zeven maanden gevoed maar ben gestopt toen ik weer zwanger wilde worden. Ik hoop Lotte (9-3-2008) nog lang zelf te kunnen voeden.
Succes met de laatste loodjes in de tuin, fijn als het klaar is voor de zomer. Je hebt het al druk zat met twee kleintjes.
Geniet van je gezinnetje,

Groetjes Sascha.

Wat een schatje die Freek! Ik geef 'm groot gelijk wat betreft slaapplaats! Heerlijk zacht en warm, en verzekerd van een volle buik vlak na ontwaken!
Liesf Nellleke

Heerlijk he, twee van de moppies.
En wat anders toch ook met nu twee kinderen. De aandacht verdelen, je eigen rust nog ergens tussen door zien te vinden, de gebroken nachten, maar ook twee keer zoveel om van te genieten.
Leuke foto's!

groetjes Pascal

@Sascha

Ik heb Wieteke inderdaad mijn hele zwangerschap gewoon doorgevoed. Zij heeft nooit aangegeven te willen stoppen omdat de smaak veranderd zou zijn. Nu is het voor haar heel gewoon dat Freek ook aan de borst drinkt, niets van jaloezie te bekennen bij haar. Als we vragen wat Freek moet eten, wijst ze zelf naar mijn borst (vandaag moest haar pop overigens ook bij mij aan de borst drinken, hahahaha). Ze is tijdens het voeden ook niet vervelend ofzo, gelukkig.
Wel wil ze zelf weer erg lang aan de borst als het haar beurt is (voor het slapen gaan, dus twee keer op een dag). Dat is soms wel lastig.
Zolang het goed gaat en Freek goed blijft groeien, kunnen ze allebei drinken. Zodra het niet meer gaat, is Wieteke uiteraard de eerste die van de borst af zal gaan. Het is voor mij trouwens wel een opgave om de hoeveelheid water te kunnen drinken die zij bij mij drinken. Ik drink zeker 4 liter op een dag (thee en water) en heb dan soms nog hoofdpijn!
Ik hoop voor je dat je Lotte ook lang kunt voeden. Ik geniet er in ieder geval erg van.

Groetjes
Geeske.

Hoi Geeske

Wat een mooie kindjes heb je zeg!! Die Wieteke is al een echte dame en ze kijkt ook altijd zo vrolijk, echt een leuke meid! En wat heerlijk, zo'n klein mannetje dat lekker velig op je borst in slaap valt, zucht....... (van de week was Gijs zó moe dat hij na het bad helemaal tegen me aangenesteld naar een verhaaltje zat te luisteren en prompt in slaap viel, de rijkdom van een slapend kind heeeeel dicht tegen je aan kun je dus zo af en toe ook nog voelen als ze 4 zijn)

Wat knap trouwens dat je ze  allebei voedt, met recht een echte topprestatie, dat lijkt me echt megazwaar. Succes met je twee kanjers, een ritme komt er heus wel in, maar het is wél even aanpoten!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan