Pfff even Corona klagen

<p>Soms heb je pech... 10 dagen quarantaine (nog 7 te gaan)! Zo voorzichtig en met afstand, maar toch beiden positief getest. </p><p>We zijn gezegend met een lief, leuk, grappig, sociaal, gezellig, allemans vriendje, maar 10 dagen met z’n drieën niks anders dan in en om huis, met dat je beiden verre van fit bent is wel ff wat anders dan een dagje dierentuin, opa en oma, spelen met vriendjes van de opvang en zwemmen in de herfstvakantie. </p><p>Boekjes, Duplo, auto’s, kleurentorentje, koekjes bakken, kleuren, knutselen, nog meer auto’s, kleien, zandbak, schommel en een filmpje... Hoe lang nog voor ons gezelligheidsdier genoeg van alleen z’n ouders heeft? ? Hopelijk snel weer fit en wat meer energie... Iemand nog leuke to-do-tips voor thuis naast bovenstaande? </p>
 
Dat is balen zeg, hopelijk snel weer in goede gezondheid!
Hier vinden ze een parcour maken leuk, met kussens, dozen, kisten. Of een tent bouwen van lakens. 
Op pinterest staan vast ook wel wat ideeën. Ik weet niet hoe oud je kind is, maar onze dreumes en peuter zijn al enthousiast te maken over muntjes in de spaarpot doen oid ;) zo zijn er genoeg simpele binnen activiteiten te vinden.
Beterschap! 
 
Poeh heftig inderdaad! Hier is lege dozen kapot maken leuk, sowieso alles wat kapot mag is feest. Maar alles is maar zo kort leuk met die kleintjes dus lijkt me inderdaad pittig hele dagen thuis als je zelf niet lekker bent.. ik denk dat ik ook stiekem vaker een filmpje aan zou zetten dan normaal, voel je daar maar niet schuldig over in elk geval. Tiktak heeft op YouTube 2 leuke compilaties van elk 25 minuten. Is hier thuis even rust gegarandeerd. Sterkte! 
 
Balen zeg! De eerste verjaardag van ons meisje moeten we nu ook heel anders vieren. Maargoed, als dr het ergste is hoor je mij niet klagen ?
Op pinterest vind je ook veel ideeen. Misschien kunnen vrienden met kinderen wat speelgoed kunnen brengen? Kan je kleine daarmee tijdelijk spelen. Weer ff wat nieuws
 
Best heftig inderdaad, maar beter wij dan iemand uit de risicogroep. En beter thuis in quarantaine dan doodziek in het ziekenhuis of op de ic! 
Dozen slopen en hutten bouwen, goeie tips! Was hier een tijdje geleden ook een hype... Parcours of iets dergelijks maakt onze zoon (2 jaar + 3 maand) van alles wat die tegenkomt al. Het zit hem inderdaad vooral in de duur van iets leuks vinden, de ‘lockdown’ in maart/april was een ander verhaal, toen konden we nog lekker fietsen en wandelen. We hebben best een grote tuin, maar een lekkere wandeling zit er niet in. 
 
[quote quote=10363742]
Balen zeg! De eerste verjaardag van ons meisje moeten we nu ook heel anders vieren. Maargoed, als dr het ergste is hoor je mij niet klagen 
Op pinterest vind je ook veel ideeen. Misschien kunnen vrienden met kinderen wat speelgoed kunnen brengen? Kan je kleine daarmee tijdelijk spelen. Weer ff wat nieuws
[/quote]
 
Oohw das ook echt niet leuk!! Vooral voor jullie als ouders niet... 
De gastouder appt net dat ze van de week nog een knutselwerkje en z’n favoriete boek komt brengen en dat ze een filmpje opstuurt waarin ze het boek voorleest. #topgastouder 
 
Herkenbaar, wij hebben in april ook thuis gezeten met corona, nou ja ik dan. Was er echt goed ziek van (was in het eerste trimester van mijn zwangerschap waar ik al flink ziek van was). Mijn man moest thuiswerken dus er kwam, na de eerste dagen dat ik echt niks kon, veel op mijn bordje.
Wat voor ons hielp was om echt een strak ritme aan te houden. We begonnen met ontbijtje wat ik al zo laaaang mogelijk probeerde te rekken (boekje erbij). De avond ervoor legde ik interessante knutselwerkjes klaar om te doen en die hij dan zag. Dan wilde hij daar meestal even mee spelen. Dan moest ik echt even uitrusten en speelde hij zelf ("regel" was tot ik mijn thee op had, die was altijd bloedjeheet natuurlijk en dronk ik uiteindelijk koud om extra lang te zitten). Ik legde om de dag ander speelgoed klaar en ruimde dan ook weer wat op. Het keukentje bleef wel staan. Dan even samen spelen. Dan mocht hij (soms wel een uur) tv kijken. 
En zo ook in de middag ook een vaste structuur met in de tuin spelen, op zijn kamer spelen (zette ik ook ander speelgoed neer), op ons bed springen enzo, oftewel ook even een andere omgeving zien dan alleen maar de woonkamer. En weer tv kijken om even rust te hebben.
Samen was opvouwen en helpen poetsen enzo was hier ook favoriet. 
Ik heb overigens op pinterest veel werkbladen uitgeprint die veelal voor oudere kinderen waren maar die hij echt leuk vindt om samen te doen (niet goed maar het hield hem weer bezig). 
En als al.het bovenstaande niet werkte kreeg hij een nieuwe ballon. Voetballen, overgooien, blazen... 
 
Heel veel sterkte met alles. 
 
 
Terug
Bovenaan