Pfff, even in de stress

Hoi hoi, hebben afgelopen twee dagen flink in stress geleefd. Gisteren ineens enorm (maar dan ook echt ENORM) bloedverlies en veel (heel veel) vocht. Aangezien ook de verloskundige het niet meer vertrouwde, met spoed richting de praktijk. Aldaar bleek (gelukkig) het hartje nog wel te kloppen. Baby spartelde vrolijk, alsof er niets aan de hand was. Blijkt nu, dat de placenta helemaal over de baarmoedermond heen ligt en dat waarschijnlijk voor irritatie zorgt... En de baarmoeder daardoor kan denken; hmm... weg ermee, dit klopt niet. Scheelt dat het de derde zwangerschap is, zei de vk. Dan is het lichaam al gewend aan het hele gebeuren.

Het devies: de komende weken seksloos (nee echt serieus!!!) door het leven gaan. Als die baarmoeder ook maar een béétje geprikkeld wordt, kan het bloeden weer opnieuw beginnen.

Gelukkig vanmiddag eindelijk het bloeden gestopt en kunnen we opgelucht adem halen. Van opluchting vanmiddag een "positie-rok" gekocht. Maar zoiets sloopt je wel hoor... pffff. Niet te laat maken vanavond. En dan gewoon gaan slapen ;-)

Hey meid!

Jeetje wat een verhaal!
Ongelooflijk eng ook zoveel bloed enzo,..
Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal gesloopt bent! Nu maar lekker slapen want alles is goed!
Gelukkig! lfs natas

jeetje dat was even schrikken.
maar eh hoe lang geen seks????
zo moet je heel vaak en nu mag je niet meer.
dan maar logeerkamer slapen.
moet je nou over een tijdje weer specifiek voor een echo om te kijken of het niet ervoor ligt.???
kan het nog veranderen???
gr marjan

Hoi, fijn om jullie berichtjes te lezen. Heerlijk geslapen vannacht.... Zeker geen seks de komende 3 á 4 weken (tot week 16 moet de baby het nl. echt allemaal op eigen kracht doen). En daarna zullen we wel zien. Eerst goedkeuring krijgen van de verloskundige ;-)

Geloof nu wel regelmatig op controle. En dus extra echo's (dat is dan weer een voordeel) Hoop dat die placenta nog wel verschuift, want nu al uitzicht op een keizersnede... heb ik niet zoveel trek in... Maar goed. Er kan nog van alles gebeuren. Zo blijkt maar weer dat je na 2 gewone zwangerschappen ook weer iets geks kan meemaken. Haha, resultaten uit het verleden bieden hierbij dus ook al geen garantie voor de toekomst.

hoi lieke,
ieder geval gaat het met kindje goed.dat is belangrijk.
hopen dat het gaat verschuiven dat je geen keizersnee hoeft,maar gelukkig heb je genoeg tijd.
gr marjan

O fijn dat je goed geslapen hebt, dat moet toch wel schrikken zijn geweest zeg! Kan de placenta nog verschuiven? Gelukkig is het bloeden gestopt, ga met je hopen dat je geen keizersnede hoeft te hebben!

Hey Lieke,
Dat was schrikken. Ik hoop voor je dat je lichaam het weer helemaal goed oplost, maar dat komt vast wel goed als je al twee keer eerder zwanger bent geweest.

Groet en suc6.
Tamara

Hoi Lieke,
ik ben blij om te lezen dat het bloeden weer gestopt is! Ik kan me voorstellen dat je je echt kapot schrikt. We zullen voor je duimen de komende weken dat het allemaal prima gaat. En jij en je man ook weer aan de slag mogen :).
Groetjes,
Meinke

Terug
Bovenaan