pfff even mijn ei kwijt

hoi meiden!

ik moet even mijn ei kwijt ,
zoals sommigen wel zullen weten heb ik nogal een problematische zwager...... hij is het broertje van mijn man en woont bij zijn ouders thuis na heel wat gedonder met schulden en drugsverslaving
hij is al een hele poos echt van het pad af , hij drinkt heel veel en heeft niet 1 kameraad meer
hij zit heel veel thuis en ligt dan om 19 uur al op bed door de weeks en in het weekend is hij ook altijd thuis
nu leek het eindelijk weer wat goed te gaan sinds hij in behandeling is bij de verslavindzorg ,maar helaas is dit niet zo
vorige week had hij al een vaag verhaal over dat hij had overgewerkt tot 18.30 en had hiervoor 2 dagen vrij gekregen van zijn baas , toen hadden mijn man en ik al zoiets van dit zit niet goed! maar mijn schoonouders geloven hun jongste zoon en vonden dat wij hem slecht maakten.......
nu blijkt dus dat hij vorige week maandag onder zijn werk op het matje moest komen omdat hij behoorlijk naar dronk stonk en er heel erg onverzorgd uitzag en hierna is hij vrtrokken en is niet meer naar zijn werk toe geweest , terwijl hij dus wel elke morgen gewoon om 5.30 vertrekt van huis.......... hij heeft dus ook nooit overgewerkt omdat hij niet eens meer aan het werk was!
nu belde zijn baas dus vandaag naar mijn schoonma toe met de vraag of hij er was en heeft dus het hele verhaal verteld.
nu proberen ze hem al de hele tijd te bellen maar hij neemt geen telefoon op , van niemand!
die jongen is echt zo erg hulp nodig want zo komt hij er nooit meer uit.
hij had zijn baas verteld dat hij dus drank had genomen om zich moed in te drinken omdat hij anders niet naar zijn werk toe durfde , en nu heb ik steeds zoiets...... als hij maar geen gekke dingen gaat doen
hij heeft al een paar keer gezegt "wat heeft het leven voor zin"
hopelijk komt hij straks gewoon thuis en doet net of hij aan het werk is geweest
we hebben ook heel vaak gesprekken gehad met mijn schoonouders over hem en dat ze hulp moeten inschakelen , dat hij moet worden opgenomen maar hun denken alleen maar aan wat de mensen wel niet zullen zeggen dan in de buurt en dat hij dan niet kan werken........... pffffffff ik hoop dat ze nu eindelijk eens goed de ogen open doen voor het te laat is!
ik heb zo'n gevoel dat dat niet lang meer duurt voor hij echt gekke dingen gaat doen.........

sorry meiden voor dit lange verhaal maar moest het even van me af typen

liefs ilona

Hoi Ilona,

Ik herken je verhaal heel erg van mijn vriendin. Haar schoonbroer is ook verslaafd aan van alles en nog wat en woont ook weer bij zijn ouders en doet alles van God verboden heeft. Zijn schoonouders denken ook steeds dat het wel weer goedkomt maar dat is niet zo.

Zulke mensen kunnen alleen geholpen worden als ze zelf echt willen. Ik ben van mening, dat klinkt misschien hard, maar dat je schoonouders moeten stoppen met hem te beschermen. Dat werkt alleen maar averechts. Want zo denkt hij: ik kan toch altijd weer naar mijn ouders. En als iemand echt geen uitweg meer ziet, kun je hem nog zo hard willen beschermen maar dan kun je hem niet tegenhouden.

Je kunt hem adviseren, hem eens meenemen naar een goede kliniek maar uiteindelijk zal hijzelf degene moeten zijn die de knoop doorhakt. Hoe zwaar het voor jullie allen ook is.

Ik begrijp jullie zorgen en heb met jullie te doen. Ik hoop echt dat je schoonbroer de goede weg weer gaat vinden maar de route er naartoe zal loodzwaar zijn voor hem.

Enne laat de buitenwereld maar denken, daar moeten je schoonouders echt lak aan hebben. Mensen hebben toch wel een mening over je, of je nu verslaafd bent of niet. En uiteindelijk kunnen je schoonouders er toch niets aan doen? De keuze voor die eerste slok alcohol of de eerste snuif drugs hebben zij niet gemaakt, dat heeft je schoonbroer zelf gedaan.

Heel veel succes en sterkte.

Groetjes,
Maike

Hoi Ilona,

Wat verschrikkelijk voor je schoonbroer en voor jullie. Ik hoop dat jullie snel iets van hem horen.
Ik vind niet dat je schoonouders moeten stoppen om hem te beschermen. Dat is het enige wat hij nog heeft, zijn ouders en jullie. Die zijn nu juist hartstikke belangrijk voor hem. Het is in mijn ogen alleen maar goed dat hij weet dat hij altijd weer bij zijn ouders terecht kan.
Lastig hoor, deze situatie. Hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Ik bedoel ook niet dat ze hem zomaar moeten laten vallen maar ik bedoel alleen maar dat ze hem wel zelf moeten laten opdraaien voor zijn gedrag. Dat hij de consequenties moet inzien van wat zijn handelen veroorzaakt. Zijn ouders moeten dat niet goedpraten of hem beschermen voor de mensen die het 'slachtoffer' zijn van zijn gedrag.

Groetjes,
Maike

hoi meiden

gelukkig is hij terug gekomen naar huis gisteren.
mijn schoonma heeft een gesprek gehad met de begeleidster van de verslavingszorg en die adviseerde ook dat hij zichzelf zou laten opnemen..... maar dit kan alleen als hij ook zelf wil natuurlijk , heb wel net mijn schoonma het advies gegeven om er wel een beetje op in te gaan praten met hem dat hij zich laat opnemen en ook gezegt dat ik denk dat dit het beste is
ze ziet het zelf ook wel in nu maar geen idee of dit ook echt gaat gebeuren nu
ik hoop het wel want hij kan zich beter laten opnemen en met de juiste behandeling weer hopelijk "normaal" gaan leven dan dat we over een poosje hem ergens vinden en dat hij er een eind aan maakt...... maar wat is die jongen ver heen meiden! vreselijk

Hoi Ilona,

Fijn dat hij toch weer thuis is gekomen en goed om te horen dat je schoonmoeder toch ook wel inziet dat opname het beste is.
Nu maar hopen dat je schoonbroer ook dat punt heeft bereikt dat hij zich vrijwillig laat opnemen.
Het zal een lange weg voor hem worden.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan