Pfff even stoom afblazen!!!

Hallo mede mama's

Ik moest even me stoom afblazen.
Naar aanleiding van mijn vorige topic( wat te doen) heb ik toch maar even gebeld met de infolijn van het cb.
We hadden alle opties al geprobeerd en ik wist gewoon niet meer wat we nou met de situatie aan moesten. Me man en ik zijn allebei erg moe.( yordi die iedere avond en nacht weer voor een voeding komt)
Daar werd ons verteld dat yordi blijkbaar weer in dat ritme is geraakt. En dat het erg moeilijk is om je kindje weer uit dat ritme te krijgen. Wij hebben toen blijkbaar de fout gemaakt toen hij erg verkouden was, om hem 's nacht een flesje te geven. daardoor is hij weer in dat ritme beland.(pffff ja wisten wij veel, tis ons 1e kindje en je dnekt dat je er goed aan doet)
Nu moeten we als hij vannacht weer komt, hem laten huilen, wel troosten, maar niks geven en we moeten daar erg consequent in zijn, omdat hij weer moet leren dat eten alleen overdag is en niet voor 's nachts. De tussenpozen van troosten moeten ook steeds langer duren. Pfffff nou ik kan jullie nu al vertellen dat ik vreselijk tegen deze nacht ga op zien.!!!!
We gaan dus een paar lange en zware nachten te gemoet. Want we moesten er rekening mee houden dat het wel een week kon duren voordat hij weer van dat ritme af is.
Nou scheelt het dat ik morgen vrij ben en mijn man is vrijdag vrij, dus ik neem vannacht voor me rekening en me man donderdag nacht.
Morgen ga ik naar me moeder toe, zodat zij af en toe ook even kan bij springen en ik misschien dan toch watrust kan pakken.

Sorry dames als het verhaal wat warrig is, maar ben erg moe en zie enorm tegen de nachten nu op en me hoofd loopt een beetje over.
Dank jullie wel voor het lezen.

Liefs marielle

Hoi

Hier helaas een bijna vergelijkbare situatie, ook flink verkouden en wat drinken gegeven en nu helaas ook erg aan het spoken 'snachts .
Dan is het wel jammer dat het de tweede is omdat je dan niet even terug naar bed kunt als hij even slaapt, onze oudste is nl al 4
Zou ze allebei niet willen missen oor maar 1 nachtje slapen lijkt mij wel weer heerlijk ten hij sliep de eerste maanden ook zo goed .

Laten we hopen dat het snel weer beter gaat.

Groetjes Marielle

Hey Mariëlle,

Ik begrijp je volkomen hoor! Hier is het ook al 2 weken hommeles 's nachts...
En het ergste: de oudste ook... Als we echt pech hebben moeten we er drie keer uit 's nachts!!! Ik heb inderdaad al geregeld midden in de nacht een potje staan grienen hoor omdat ik zelf mijn slaap ook zo nodig heb.
Met jouw verhaal van het CB ben ik het maar ten dele eens overigens. Natuurlijk kan je kindje in een nieuw ritme verzeild raken, al dan niet door ons geholpen. Maar ik ben ook van mening dat als ons moeder gevoel ons ingeeft dat ze een flesje nodig hebben midden in de nacht, ons gevoel dat niet voor jan doedel zegt... Maar ze hebben gelijk wat betreft het cold-turky gedeelte. Flink laten huilen en dan pas troosten en dan nog bij voorkeur zonder fles.... Nou, mijn moederhartje heeft er moeite mee hoor! Moet ik er eerlijk bij zeggen dat de oudste nu 2 is en we willen voorkomen dat ze tegelijk wakker worden. Het is tot nog toe niet gebeurd, maar je loopt toch iets sneller je bed uit dan hoor...   En als ik heel eerlijk ben: met een inieminie flesje troost liggen we er alle drie binnen 10 minuten weer in..... Erg hé???
Succes ermee!

Kus, Marieke

Je kan dat flesje ook rustig afbouwen hoor. Door steeds wat minder te geven went je kindje weer aan minder eten en dan niets meer geven is misschien makkelijker.
Geef je 's avonds al een papfles? Dat kan ook wat schelen.
En je hebt niets fout gedaan hoor. Jouw kind was niet lekker en werd 's nachts wakker en had honger of dorst. Als je zelf 's nachts wakker wordt heb je ook wel een dorst, zeker als je verkouden bent.
Het cb is er om advies te geven en je moet zelf weten wat je met dat advies doet.

Hoi meiden,

Dank je wel voor jullie reacties.
Gisteravond is yordi later in bed gekomen als anders. Pas tegen kwart voor 8. Normaal ligt hij er tussen 18.30 en 19.00 uur erin.
Dat heeft waarschijnlijk ook geholpen, want hij is nu maar 1x voor zijn fles geweest ipv 2x keer.
Hij kwam vannacht alleen om half 1 en toen heeft hij toch een flesje gehad. Me man en ik hadden afgesproken dat we eerst gingen afbouwen naar 1 fles en daarna geen meer.( yordi kwam tussen 23.00 en 24.00UUr vaak en tussen 03.30 en 04.00 uur)
Nu is yordi vannacht dus maar 1x geweest, dus dat is al weer een hele vooruitgang!!!
Vnamorgen om kwart voor 7 kwam hij gewoon weer, net als anders.
Dus nu heben we tenminste wat beter kunnen slapen allemaal.
We hebben gisteravond een compleet ander ritme geprobeerd en misschien dat dat geholpen heeft.
Hopelijk gaat het nu de rest van de nachten ook zo en kunnen we straks die andere fles er ook af krijgen. Het belangrijkste was die nacht fles.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan