pfff....hallo ronde 8

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ben even minder aanwezig geweest om er proberen minder mee bezig te zijn.
Eigenlijk was de 12e mijn nod, maar had zaterdagavond de 8e flinke krampen, dus eisprong veel te laat. Verwachtte ook snel ongi te zijn ook omdat ik de 12e overdag in een keer ongi krampen kreeg. Maar tot mijn verbazing verdwenen die en bleef het uit. Nou volgt mijn ongi altijd 9 of 10 dagen na mijn ei (nog steeds te kort...) Maar maandag was dag 9 en gisteren dag 10 (geteld vanaf die zaterdag) Dus vanmorgen een early test, maar negatief en nog geen uur later ongesteld :'(
Shit, shit, shit!
Maar we zijn inmiddels ruim 8 mnd bezig en mijn huisarts had gezegd dat ik tegen die tijd maar weer eens terug moest komen mocht het niet gelukt zijn (ivm korte luteale fase)
Dus vrijdag heb ik een afspraak. Want die onzekerheid of die 2e periode nu toch te kort is begint me beetje op te breken....

Gatver...wat balen zeg. Hoop voor je dat je afspraak met de huisarts een beetje kan helpen.
Ik ben zelf na een maand of 4 even langs de huisarts geweest. Gewoon om even te praten. Voor geruststelling zeg maar. Die zei dat ik pas weer hoefde te komen als we een jaar verder zouden zijn (omdat ik al twee kids heb is de kans groter dat t wel lukt). Maar een jaar!!! Pffff ik heb echt geen zin om zo lang te wachten.

Hopelijk gaat tie van jou wel iets doen. En je zegt dat jij een korte Lutalefase hebt. Hoe kort is die dan? Want volgens mij heb ik dat ook maar mij huisarts zei dat dat niks uitmaakte.

Sterkte ermee.
Mama3007

Hoi mama3007,

Ik heb ook al een zoontje van inmiddels 3,5.
Vanwege rugklachten en daarop volgende burn-out hebben we wat langer moeten wachten om voor een 2e te gaan. Bij mijn zoontje was ik de 2e maand al zwanger, dus het valt nu een beetje tegen en de wens speelt dus al veel langer.

Ik ben ook rond de 3-4 maanden naar de huisarts geweest en toen zat mijn luteale fase maar tussen de 5-7 dagen, nu inmiddels 9-10. Volgens hem moest ik me niet zo druk maken en er niet zo mee bezig zijn (standaard antwoord) En toen vroeg ik ook, kan een bevrucht eitje zich dan wel nestelen. Volgens hem kon dat wel maar zou zwanger raken wel wat moeilijker zijn... Fijn antwoord!
Maar ik mocht dus na een maand of 8 maar eens terug komen. Dus we wachten morgen maar eens af.....

Hoe lang zijn jullie al bezig voor de 3e?
En een jaar is inderdaad echt lang wachten!! Pfff, jullie ook veel succes

Idd een standaard antwoord want dat zei mijn huisarts ook. Makkelijkere gezegd dan gedaan want als je eenmaal besloten hebt om er voor te gaan dan zit het al zo in je kop.
Nou het goede nieuws is dus wel dat als je al een kindje hebt dat de kans dus wel groter is dat het nog een keer lukt.

Wij zijn nu een halfjaartje bezig voor nummer drie (dit wordt de 6de ronde). Op zich nog niet eens zo lang maar t lijkt wel een eeuwigheid. Ook omdat de eerste in drie maanden en de twee in een keer gepiept waren.

Ben wel benieuwd wat jouw huisarts na acht maanden zegt. Als ik t niet meer trek ga ik ook gewoon weer hoor. Ik ben ook al ietsjes ouder (35) dus tsja.
En ondertussen loop ik bij een acupuncturist om t wat meer los te laten....wie weet helpt t.

Groetjes mama3007

Terug
Bovenaan