Pfff, ik weet het allemaal even niet meer.

Hoi, allemaal, is alles goed met iedereen?
Ben gisteren bij de gynaecoloog geweest voor extra controle. Dit moest omdat mijn jongste dochter bij haar geboorte 9 pond woog en de verloskundige in de gaten wil houden of dat deze keer niet weer gaat gebeuren. M'n jongste dochter heeft tijdens de bevalling nogal klem gezeten omdat ze zo groot was en ze hebben behoorlijk aan haar getrokken waardoor ze een schouderdystocie had en haar armpje de eerste maanden verlamd was. Na een paar maanden fysiotherapie is dit gelukkig weer helemaal goed gekomen. Gisteren ook een extra echo gehad en ondanks dat deze baby mooi op schema ligt hebben ze het toch over eerder inleiden of evt. een keizersnede. Ze willen het risico niet lopen dat het nog een keer gebeurd. En ondanks dat ik weet dat het waarschijnlijk beter is wordt ik er toch ook een beetje bang van, het wordt gelijk zo medisch allemaal. Over twee weken moet ik weer terugkomen en dan zal ik wel meer horen, dus maar rustig afwachten, misschien valt het allemaal wel mee.
Groetjes Patricia

Ik ben bij mijn dochter, ook 9 pond uiteindelijk wel bevallen met een keizersnede. Het is mij enorm meegevallen moet ik zeggen. Ik ga het deze keer wel normaal proberen, maar als er maar iets is wat erop duidt dat onze kleine man het dan moeilijk gaat krijgen wil ik zo weer een keizersnede hoor! Beter veilig! Deze kleine groeit nu naar een gewicht van 9 pond op 40 weken. Terwijl mijn dochter dat gewicht has op 42 wk en1 dag...... Ook hier waarschijnlijk eerder inleiden (38/39 weken).
succes, het komt goed!!

esz (april mama)

HI meiden, ik heb vandaag ook weer een groeiecho gehad, 31+4, kleine loopt gewoon nog keurig in zijn eigen curve (+90%) door, is zeg maar 2 weken verder dan gemiddeld en weegt nu al 2160 gram.
Helaas trof ik een nieuwe gynaecoloog (jonge vent, erg onaardig) en kreeg ik gelijk te horen dat ik onder controle z'huis moet blijven, niet terug mag naar verloskundige, voor de 2e keer de zwangerschaps-suikertest moet doen, zelfs naar de dietiste moet (elke winst moet behaald worden, de dokter is zelf een ielig mannetje en ik 1,73 en vandaag 90 kilo; in zijn optiek een reuzin) etc etc. Dit, terwijl het dus ontzettend goed gaat met mij, de baby etc. Over eerder inleiden is geen sprake, behalve dat ze mij niet tot 42 weken laten lopen. Ze zijn bang voor een verhaal zoals met jullie kids (hierbovenstaand), terwijl het dus absoluut niet zo hoeft te gaan. Eigenlijk ben ik vandaag verbaasd, teleurgesteld, verdrietig en kwaad, puur door de botte boersheid van de gyn. Ook blij om de baby (kerngezond) weer te hebben gezien etc.
Gyn en co-ass hebben beide behoorlijk zitten wroeten in mijn bekken, hoofdje baby en randje baarmoeder in mijn ribbenkast extra goed gevoeld, nu spierpijn en mijn baby is net zo van slag als ik. Al met al herken ik bovenstaande verhalen, word je er onzeker van en ik heb een rotdag.. pffff....
Liefs, Joyce

Tsjonge, kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt, in 1 keer hebben ze het over een keizersnede.

Ik heb ook een keizersnede gehad, met een andere reden en het is mij heel erg meegevallen. Had me nergens op voorbereid destijds, maar het herstel ging destijds prima, nooit last van de wond gehad!
Dat was wel anders bij de natuurlijke bevalling...!

En Joyce, wat een verhaal! Ik ben 1,74 en nu wel meer dan 90 kilo...95 kilo om precies te zijn, maar de VK rept er met geen woord over. Moet zeggen dat ik dat wel een beetje raar vind omdat ik al vrij veel ben aangekomen en mn jongste al 4200gr. woog bij zn geboorte...maar misschien omdat mn glucoseprik goed was? Of kunnen ze daar niet aan zien of je suiker hebt?

Nou ja...pfff....hoop dat het voor jullie allebei met een sisser afloopt!

Is idd geen leuk nieuws.

@ joyce ..... Als hij al zeurt bij jou lengte met gewicht .... Ik ben 11 cm korter dan jou en ook 90 kg. Ik had al teveel overgewicht. Ben nu 1 kg aangekomen in 34 weken. Maar bij mij hebben E nooit echt iets over gezegd. Ja moest glucose test, maar die was goed. En soms moeite met er voelen van de baby... Die ligt te diep weg of mijn speklaagje zit gewoon in de weg ;-)
Niet leuk als je zo' n onaardige gyn hebt :-(

ppff jah dan schrik je wel even, maar als een keizersnede beter is... moet je dat gewoon doen. ik ken er meerdere en de meesten ervaren dat gewoon goed. ik wil heel graag thuisbevallen, maar de dokter heeft me gister beetje bang gemaakt omdat zemijn bloeduitslagen kwijt zijn... en dus niet weten of ik al antistoffen aanmaak. ik zei altijd... als het thuis niet wil of er is iets anders dan maar een ks.. liever niet, maar als het beter is... maak me daar niet heel druk over....

@ joyce... ze moeten niet gaan lopen eikelen hoor... snap dat je heel erg baalt van zo'n gyn... had ik ook gedaan. dan heb ik geen last van overgewicht ben 1,68 en nu 71 kilo en op suiker is bij mij nog nooit geprikt. Glucosetest is volgens mij suiker...

Als alles goed is met de baby, maak je dan nog niet te veel zorgen, is makkelijker gezegd dan gedaan.... want ook ik doe het nu omdat ik nu in twijfel zit of mijn bloed wel goed is.

Succes en rustig aan!

Hi Meiden, tja wat kun je onzeker worden van een verkeerde opmerking/extra onderzoek etc he! Valt me ook op dat elke VK/gyn wat anders zegt! Ben met veel vriendinnen gelijk zwanger, en allemaal hebben we andere ervaringen/adviezen etc.
Ik heb inmiddels de VK gebeld, zij wist gelijk over welke gyn ik het had en ik ga op haar aanraden nu een afspraak inplannen met een andere gyn! Hoef niet meer naar hem toe van haar (en mezelf), ga morgen naar dietiste (eenmalig heb ik met mezelf afgesproken) en probeer vast te houden aan mijn eigen positieve gevoel en dat het goed gaat met baby!
Suikertest; heb ik 7 weken geleden al gehad, niets aan de hand. Ga nog 1 x doen en bewijzen dat ik het echt niet heb en dan is die test voor mij ook gedaan, ga beter voor mezelf en mijn gevoel opkomen ;-)

Meiden, allemaal veel succes met de laatste lodjes, onderzoeken etc... gelukkig hebben we elkaar en dit forum om af en toe gal te spuien, elkaar op te beuren en van adviezen te voorzien!

Liefs, Joyce

Dat klinkt positief! Fijn, laat je niet kisten!!! Jammer dat het bij jullie zo medisch wordt, aan de ene kant kan je je daar dan op voorbereiden maar aan de andere kant is het ook een beetje een teleurstelling.....lekker cliche maar straks als echt de allerlaatste loodjes zijn aangebroken denk je misschien wel ka mij het schelen haal dat kind eruit...dan kan je lekker gaan genieten!

Groetjes Fee

Terug
Bovenaan