pfff slapeloze nachten

hallo allemaal
mijn dochtertje is al een paar dagen snachts om half 4 wakker. vaak geef ik haar dan haar speentje en dan slaapt ze vervolgens door tot 4.15/ 4.30
maar dan is ze echt klaarwakker, ze knort dan ontzettend en maait met armen en benen. rond half 6 begint ze heeeeel hard te huilen en is ze bijna ontroostbaar , zelfs haar speentje helpt dan niet en geef ik vaak vervolgens haar fles maar, die ze nog niet eens voor een kwart leeg drinkt...... dus volgens mij is het geen erge honger dan.
ze slaapt in de bakerzak, maar als ze die om heeft dan, dan is ze boos en maait ze nog harder met haar armen en benen, dus doe ik die rond die tijd af....
ze sliep altijd keurig door tot 06.00 / 06.30
ze krijgt haar laatste fles rond 23.30 / 00.00......... altijd al en dan moeten we haar wakker maken ...., en voor die tijd gaat ze om 18.00 in bad en gaat  ze na haar fles van 18.15/ 18.30 naar haar bed toe en slaapt gelijk. dit doen we eigenlijk altijd al zo en dit werkte perfect eigenlijk.., maar sinds een paar dagen is ze dus snachts klaarwakker.
heeft iemand een idee hoe dit komt? en hoe ik het weer voor elkaar krijg om haar weer gewoon door te laten slapen????
ik ben zelf echt kapot van die gebroken nachten..
mijn vriend hoort haar niet ,( best vervelend) en ik wordt al van een kleine kik wakker van haar..
over 2 weken moet ik weer werken en ik hoop dat het dan weer goed gaat.
ik heb het ook bij het c.b voorgelegd vandaag en die wijkverpleegster zei........ laat haar maar huilen ook al is het 3 uur, dat zal dan de 1e nacht zo zijn en de 2e nacht, vervolgens huilt ze dan de 3e nacht 2 uur en de 4e nacht ook, maar bij de 5e nacht en de 6e nacht zal het steeds minder lang worden waardoor ze na een week binnen 10 minuten in slaap valt.........
ik kreeg het erg koud bij deze uitspraak van haar, en ik ga dat zeker niet redden om haar 3u te laten huilen pfffffff dan wordt ik gek.
op zich ben ik er wel voor dat ik dr ff moet laten huilen , zodat ze er aan went dat we niet gelijk bij de 1e kik bij haar bed staan...........
tips???????????????????? iemand????????? die zijn erg welkom ...........
bedankt alvast

liefs sandra en annique ( 10 weken en 1 dag)

Ja lekker makkelijk: laat maar huilen!
Nou ik laat mijn kleintje ook geen 3 uur huilen hoor. Ik laat m'n kindje wel eens 10 minuutjes huilen als het niet in slaap wil vallen, maar als het een tijd geslapen heeft en gaat daarna huilen, dan wacht ik niet te lang hoor. Ik heb geen tips voor je, want als mijn kleintje snachts wakker wordt drinkt ie wel altijd lekker.
Misschien is het een idee om je kindje na de laatste voeding savonds nog wat langer wakker te houden zodat het wat meer moe wordt.
Succes ermee!
Liefs Phira

hoi Phira
bedankt voor je reactie
de pech is alleen dat annique altijd bij de laatste fles van 18.30 als een blok in slaap valt haha
en bij de fles van 0.00 slaapt ze ook gewoon door .......
en ik vind het dan zielig om haar wakker te maken
groetjes sandra

Hoi Sandra27,

Heel herkenbaar hoor je verhaal. Die van ons gaat ook altijd vroeg (+/- 19.00) naar bed, krijgt rond 23.00 uur laatste voeding en daarna begon het gespook.

Hij is nu 14 weken maar zo rond de 10 weken was het echt heel erg. We stonden vaak wel 5 a 6 keer per nacht naast zijn bed. In het begin werd mijn vriend ook niet wakker, maar op een gegeven moment zat ik er zo doorheen dat ik hem ook gewoon wakker ben gaan maken....tsja sorry hoor. Je moet het toch samen doen als het zo zwaar is.

Anyway, die van ons sliep ook in de bakerzak, maar daar ben ik zo rond de 10 weken ook mee gestopt, omdat ik het idee had dat hij liever zijn handjes in zijn mond wou stoppen en doordat dat niet kon werd hij gefrusteerd. Nu slaapt hij in een gewone slaapzak...gaat prima.

Wij wisten ook niet wat het was. Het was ook niet echt honger, want hij dronk ook niet echt veel snachts. Wij dachten dat het krampjes waren. ....of dromen ofzo.

Maar goed....waar ik uiteindelijk het meest aan gehad heb is je er proberen (zo goed en zo kwaad als het kan) je er bij neer te leggen. Want des te meer ik me er op focuste en me er aan irriteerde des te erger het leek te worden. En toen ik me er bij neergelegd had werd het een week of twee later al weer veel beter.

Nu slaapt hij na de laatste voeding rond 22.30 door tot een uur of 6.00, maar heel vaak horen we hem tussendoor ook even huilen.
We hebben afgesproken om niet meer bij elke kick naast zijn bed te gaan staan, want heel vaak doet hij het ook in zijn slaap. (en ja dat is natuurlijk wel moeilijk...maar het helpt wel)

En vraag aan je man/vriend of hij aub ook af en toe er uit wil. Ik ben op een gegeven moment ook een keer op zolder gaan slapen, want daar hoor ik hem niet. En toen hoorde hij hem ineens wel snachst....dus het is ook het idee voor hem dat jij er toch wel uit gaat.

Nou sorry....erg lang verhaal.

Sterkte er mee.....ik weet in ieder geval hoe je je voelt. (je bent gelukkig niet de enige)

Hoi,

Is het misschien wat om haar badje te verschuiven naar later op de avond. B.v. om 18.15 uur haar flesje geven. Eventueel in de box beneden leggen om te slapen, dus niet in haar bedje, zodat ze niet al te vast slaapt. Dan rond 22.00 uur in bad doen en daarna haar laatste flesje en dan naar bed. Je kunt de late voeding gerust wat vroeger geven hoor, want als ze moe genoeg is, slaapt ze toch wel door. Vooral ook omdat gebleken is dat ze het makkelijk zonder nachtvoeding kan doen. Op deze manier zorg je er in ieder geval voor dat ze heel moe is als ze gaat slapen voor de nacht en zorg je er voor dat ze al niet te ver vooruit slaapt, om het zo maar even te zeggen. De kans dat ze dan 's nachts doorslaapt is misschien groter omdat ze meer vermoeid is. Weet je overigens zeker dat ze het niet koud heeft. Siebe sliep ook weer niet door, nadat hij dat 2 weken lang wél had gedaan. Uiteindelijk heb ik een dekentje extra op zijn bedje gelegd en sinds 2 nachten slaapt hij weer door.

Je ziet het, het is gewoon proberen en uitvinden. Misschien heb je wat aan mijn verhaal. Ik hoop dat jullie snel weer door kunnen slapen, want ik weet hoe het voelt na 15 weken (-2) verstoorde nachtrust.

Groetjes en succes,

Fonske.

Ps. ik ben het ook absoluut niet eens met het advies van het CB. Belachelijk dat er nog mensen zijn die dat adviseren. Het is een verdorie een baby die maar één communicatiemiddel heeft en dat is huilen. Waarom jezelf en je baby een hele hoop ellende aan doen als het ook anders opgelost kan worden.

hoi,

Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag al heeft mijn zoontje nog eigenlijk niet echt doorgeslapen, het langste was 6,5 uur (22:30 tot 05:00)en daar waren we al erg blij mee, meestal sliep hij daarna dan nog tot 10:00, wat heerlijk was!!!Was....want de laatste nachten komt hij elke keer weer om de 4 a 5 uur....Wat ik me af vraag is of jullie de kleintjes echt wakker maken voor die late fles, mijn zoon slaapt namelijk de laatste tijd 's ochtends niet echt goed en dan rond een uur of 16:00 slaapt hij, ik maak hem tussendoor wakker voor de fles, die drinkt hij half slapend op en dan slaapt hij weer verder tot ik hem wakker maak voor de late avond fles....ik heb dus het idee dat hij die uurtjes in zijn diepe slaap zit zeg maar...die hij eigenlijk 's nachts moet hebben...wie heeft een tip?

liefs leetje1981

Hoi Sandra,

Ik heb exact hetzelfde als jou,.. Vroeg me ook al af waar dat ineens mee te maken heeft. Misschien omdat ze nu nét meer kunnen en al die prikkels s'nachts moeten verwerken en ze daar van wakker schrikken/worden?
Bij mij wordt het nu ook steeds weer vroeger,.. vanacht zelfs al om 03.00 uur!! Ik ben er nu ook behoorlijk moe van, en dat terwijl hij normaal tot 06.00 à 06.30 sliep.

Zal wel een fase zijn die vanzelf weer wegebt...

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan