PFff snap er niets meer van

Begin er echt een beetje klaar mee zijn :(
De afgelopen 3 weken regelmatig aan de ctg gelegen. In het begin telkens een zelfde uitslag. Rond de 140, toen zeiden ze dat de hartslag tussen de 120 en 160 moet zitten. Dus was een mooie ctg.
Nou voel ik vanaf donderdag weinig tot geen leven, weer aan de ctg toen zat het hartslagje rond de 129, ook deze ctg was weer goed. En dat terwijl het heel anders was dan de vorige keren. Nu ben ik 24 uur opgenomen geweest, en daar ook 2 keer aan de ctg gelegen, weer met het resultaat rond de 129, en eventjes een uitschieter naar de 157 waarop het apparaat alarm sloeg. Toen zeiden ze dat de hartslag tussen de 120 en 150 moet zitten. Maar toch was de ctg goed. Hoe kan dat nou dan weer? Nu heb ik een thuisopname en komen ze elke dag thuis controles houden.
Nu heb ik ook telkens een rommelend gevoel in de buik, met nog steeds weinig tot geen leven. Ook kreeg ik te horen dat ik vaker controle + echo ga krijgen omdat mijn vruchtwater is afgenomen. Wat zal dat dan betekenen? Ook lek ik al een tijdje doorzichtige melk, maar dat is nu plotseling al echt wit. Dit is misschien wel mijn 2e zwangerschap, maar herken er echt niets van :(
Lijkt het er dan toch op dat de bevalling dichterbij aan het komen is? Ben nu 34. 2 zwanger.

Iemand tips of adviesen?

Groetjes Connie
 
Oh meis, wat vervelend! Ik weet dat bij onze 2e toen steeds de CTG wel ok was maar niet echt goed, uiteindelijk bleek dat hij de navelsnoer flink om zn nekje had en daardoor rustig was geworden als voelde hij t gevaar... Mss kunnen ze dat met een echo eens proberen te bekijken(als dat mogelijk is...)
Succes er mee, hopelijk gaat alles snel goed komen!!

Groetjes
 
ik heb bij mn vorige zwangerschappen en dus ook bij deze in de thuismonitoringgezeten en de ctg is me verteld moet tussen de 110 en de 160 zijn... en is juist goed dat ie zo schommeltwant hoe meer varieatie er in zit hoe beter!! is toch goed dat ze het goed in de gaten kunnen houden e nze nemen echt geen risico als ze het niet vertrouwen zullen ze gelijk stappen ondernemen!! En jah of het eerder komt...dat kan altijd.......
 
Fijn dat ze je beter in de gaten gaan houden! Lijkt me een hele geruststelling. Het enige wat ik weet over de hartslag is idd dat er variatie in mag zitten en daarnaast dat de hartslag trager wordt naarmate de zwangerschap vordert. Ik had het er nl een keer met de verloskundige over dat er mensen zijn die zeggen dat je het geslacht van je kindje kunt afleiden aan de hartslag (meisje sneller dan jongen) en zij zei dat de hartslag eerder iets zegt over of het kindje slaapt / rustig is / druk beweegt en over hoe lang je zwanger bent omdat de hatslag uiteindelijk iets trager wordt. Nogmaals, fijn dat er zo goe naar gekeken gaat worden, mocht er iets zijn dan zien ze dat iig meteen.
 
Terug
Bovenaan