Onze kleine man slaapt ook nog lang niet altijd door. Heb ook in je andere topic gereageerd trouwens.
Snap dat het fijn is om een kindje te hebben dat doorslaapt, overdag regelmatig slaapt en alle flesjes helemaal leeg drinkt, precies zoals in de boeken staat, maar de meeste kindjes doen dat helaas niet. Heb me daar ook een tijdje druk om gemaakt (zeker, omdat iedereen een kind leek te hebben dat dat wel allemaal deed), maar heb me daar overheen gezet. Uiteindelijk gaan ze doorslapen, maar de ene doet dat al na 3 weken en de ander pas na 1 jaar. Onze kleine man slaapt wel door, maar vraagt 's nachts in z'n slaap wel een aantal keren om z'n speentje. Niet fijn om dan alsnog iedere keer op te staan, maar ik denk maar zo: hij is nog zo klein en er komt zoveel op hem af, dus kan nog niet zo veel van hem verlangen. Komt allemaal vanzelf wel als ze wat ouder zijn.
Ik zorg wel dat hij genoeg voeding binnen krijgt, maar als hij z'n flesjes niet leeg drinkt, maakt me dat ook niet uit. Soms kreeg hij wel te weinig volgens de schema's, maar dan was het die dag voor hem waarschijnlijk genoeg. Hij is heel tevreden en levendig, dus zolang hij dat is waarom zou ik me dan druk maken?
Probeer zoveel mogelijk naar je kleine mannetje te luisteren en minder af te gaan op wat jij vindt dat hij moet en op welk tijdstip. Dat geeft jezelf echt veel meer rust. Ook niet vergelijken met andere kindjes, want ze zijn allemaal anders. Als je er zelf makkelijker en relaxter mee om kunt gaan, dan straalt dat ook uit op je kindje (daar ben ik iig zelf van overtuigd). Is zo zonde om je zo druk te maken, want daardoor geniet je misschien veel minder van hem dan je zou kunnen doen.
Nogmaals succes!