pfff vakantie is weer echt ten einde

Meiden,
hoe is het hier op het forum?
Wat fijn Daycey dat je nu eindelijk met het traject bent begonnen en de cyste weg is.

vorige week ben ik samen met manlief op vakantie gegaan. Begon allemaal goed en supergezellig. Op woensdag begonnen met provera. Afgelopen dinsdag erg gevoelige borsten/tepels. woensdag ook nog, gisteren was het er gelukkig bijna niet meer. (alleen als ik op mijn buik ga liggen) Dat teriwjl ik een buikslaper ben.
Gisteren om kleine dingen al boos/geiirriteerd.

Kom je thuis... is het beneden helemaal schoongemaakt. We zagen 2 vuile kopjes staan dus wisten we zeker dat het door mijn ouders is gedaan. Mijn ouders opgebeld dat we weer thuis waren en bedankt voor de schoonmaak. toen zei mijn moeder doodleuk dat ze over het hele huis (zolder, 1ste verdieping en BG) 3 uur had gedaan. stoffen zemen en zuigen + badkamer. Wij moeten alleen de WC nog doen. Toen had ik het niet meer! Wat moest zij boven! Ik naar boven gerend (mijn man heeft de verbinding verbroken) en mijn nachtkastje was opeens opgeruimd en er waren dingen in mijn laadje gelegd, bovenop een brief van het kinderwensspreekuur. Misschien heeft zij ook wel mijn potje foliumzuur 5 mg gezien. Whaat!!! Dat terwijl zij niet weet dat we bezig zijn voor een kind. juist omdat wij haar goed bedoelde adviezen niet willen. Zij heeft ook PCOS gehad/heeft het misschien nog steeds geen idee. We willen het later pas vertellen aan onze ouders... als er nog meer bekend is of als we in het 3/4 clomidcyclus zitten ofzo... Voor ons is het ook vanaf mei dat we onderzoek dit, wachtbank dat, vorige week dat echt gestart.
Ik heb echt een hele tijd liggen huilen, mijn man ermaar bij liggen. Heb hem meerdere keren weggestuurdm maar dat wilde hij pertinent niet.
opeens was ik zo irreeel dat ik niet goed genoeg voor hem was.
Uiteindelijk een uur later hebben we erover kunnen praten. Gisteravond tegen 1 uur gaan slapen en ik was om 5 uur alweer wakker. Samen ontbeten. hij doet boodschapjes voor mijn verjaardag morgen, dus dat is wel heel lief. Ga ik hier tassen uitpakken.

Dus mijn moeder heeft het ook wel gedaan om te helpen... maar sommige dingen waren gewoon te veel.

Wat moet ik nu met mijn moeder aan?

Provera... ben benieuwd hoe het er verder mee gaat lopen. Vandaag laatste pilletje.
Heeft de emotionele toestand ook nog invloed op dit traject?

sorry voor mijn gezuer over mijn moeder.
Want ik vind opzich dat de bijwerkingen van Provera nog wel meevallen... had ze erger verwacht. :)

Och meid!!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wilde dat zij er van wisten!!! En dan via deze weg er achter komen! Het is goed en lief bedoeld het " helpen" maar het is ook een breuk in je privacy .
Ik heb zo,n schoonmoeder...ze bedoelt het goed...maar toch het gaat te ver...
Mocht je moeder toch beginnen met "goed bedoelde adviezen" dat je wel probeert eerlijk te zijn...dat je dit graag met je eigen manneke wilt doen en op jou manier...
Maar het blijft lastig hè,,

Sterkte meid... Liefs

Tja mijn moeder was mijn steun en toeverlaat (even als mijn vader toen hij nog leefde) Dus die wisten van elke afspraak af. Misschien zegt ze er niks over. Begrijpt ze dat je het prive wil houden. Mocht ze er toch over beginnen en jij wil het er met haar niet over hebben, moet je dat gewoon zeggen.

Dankjulliewel! Voor deze lieve woorden.

Wij hebben mijn getuige die er vanaf weet. Zij is al van kleins af aan vriendin met mijn moeder. Zij adviseerde juist om ook nog niets te zeggen omdat mijn moeder dan juist met adviezen gaat komen. Mijn getuige is ook zo lief. Ze wilde ook echt alles lezen over de trajecten e.d. Dat is echt super! Ondanks dat zij zelf al 10 jaar kanker heeft en juist in mei/juni weer een flinke terugval heeft gehad.
We kregen gisteren een berichtje van d'r.
"Hoe was de vakantie? En... heb je niet te veel last van de bijwerkingen? Tot morgen!"

We moeten nog maar kijken hoe ze reageerd. Maar het is ook maar de vraag of ze er iets van hefet gezien...

We zijn zeker blij met de hulp, maar wij hadden nu wel echt het gevoel dat het over the top was!

Vandaag zal ze er niet over beginnen, dan zitten we hier met z'n 18' en.... Maar ja... de volgende keer...
E'en voordeel is wel. Ik kan vanmiddag gewoon mee doen met de alcohol, dus daaraan zal het niet liggen dat ik " anders" doe. :)

@Supertje,
fijn dat het bij jouw ouders zo intensief was. Hoe was dat bij jouw schoonouders dan?

Want wij willen de ouders/schoonouders tegelijk op de hoogte brengen, aangezien mijn ouders heel veel hier komen. Elke maand een dag. Mijn schoonouders komen alleen voor verjaardagen en misschien 1 keer extra. En... mijn schoonmoeder had voordat wij gingen trouwen een vriendin die ging verhuizen en van het babyspul af moest. Wij kregen dat direct in de auto geworpen en dat moesten wij krijgen, wij zouden toch wel voor kinderen gaan. mijn zwager zijn vriendin had toen net een abortus laten doen met 14 weken. Daar verwacht ze niets meer van. Zo was ze elke keer bezig. In het eerste jaar van ons huwelijk ook en nu het laatste jaar al niet meer. (we zijn nu 2 jaar en 4 maand getrouwd)
Mijn ouders weten al van zoveel dingen meer af en staan al dichterbij ons. Dat wij ze dit eigenlijk tegelijk willen vertellen. Even geen onderscheidt maken. Mijn moeder heeft aan het begin al gezegd, je moet die spullen niet aannemen. wnt misschien lukt het wel niet en kijk je elke keer tegen die spullen aan. Wij houden daarom die kamer ook echt helemaal dicht. Maar een kinderwagen en buggy zijn makkelijk. Een bedje, hadden we ook, maar die hebben wij naar de sloop gebracht, die willen we als het zo ver is wel zelf kopen en uitzoeken.

Heel erg bedankt voor jullie support!
liefs,

Terug
Bovenaan