pfff warm eten grrr

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb echt even tips nodig,want ik word er soms moedelood van.
ik ben bij lianne bij 5 maand begonnen met verse groente,maar dit heeft ze nooit gewild. Op den duur potjes geprobeerd...die gingen er goed in!
toen potjes vanaf 8 maand met stukjes....nou nee hoor,die wil mevrouw dus niet!!! gaat ze kokhalzen. (terwijl ze grote stukken brood en gehaktbal wel zo wegwerkt)
nu probeer ik toch het vers eten weer in te voeren,maar ze wil het echt niet,janken,kokhalzen enz. tja..het vlees,vissticks enz. gaan er wel in,maar groente niet. als ik vervolgens een potje vanaf 6 maand geef eet ze het zo op!

ik zie mijn meisje al met 5 jaar nog potjes vanaf 6 maand eten! haha....

dus tips zijn erg welkom,want ik weet het echt even niet meer,na gister weeeeeer een gevecht met haar hebben gehad!

gr. marjolein(mv lianne,nu 9,5 maand)

Hoi,

je verhaal klinkt als onze Stijn (over een week 1 jaar, hoera!) die we brood laten eten. Hij wilde met 6 maanden echt geen brood eten en laat staan het vasthouden....
We hebben toen gewoon een maandje gewacht en het daarna weer geprobeerd. En toen lukt het wel....
Mijn advies is dus de potjes geven die ze wel lust en het later gewoon nog een keer proberen!
Misschien kun je ook eens proberen om een stukje bloemkool (broccoli, worteltje) te koken en uit het vuistje te laten eten...

Succes!
Kiki (mv Iris mrt 05 en Stijn mrt mrt 07)

Of misschien een beetje van jezelf en een beetje uit het potje mengen. En zo steeds meer naar je eigen groente toe.

Ik heb zelf ook een vraag:
Wanneer begin je met brood

Ik heb het me thygo(2-6-2007) ook gehad met de overstap van 6 maanden potje na 8 maanden...
Het klinkt hard maar heb gewoon voet bij stuk blijven houden, zodat ie wel ging eten. Ik maakte een half potje warm en dat gaf ik hem. At hij dat niet op dan kreeg hij gewoon toetje maar niet meer...
Tot ik erachter kwam dat hij het wel erg intressant vond om bij ons aan tafel te zitten en dat heb ik dus   ook gedaan. Wij eten en hij zat erbij   en eerlijk gezegd duurde dat maar even. Een dag later at hij volledig met de pot mee. Blender is niet nodig. Beetje prakken en lepelen maar. Misschien iets om te proberen als je dat nog niet geprobeerd hebt tenminste.

Succes

Hoi hoi,

Nou ik zou me niet blindstaren op de leeftijden die op de potjes staan. Als ze al brood en gehaktballen eet, dan went ze dus heus wel aan andere stucturen dan alleen dat hele fijne eten uit de zes maanden potjes.
Mijn dochter heeft ze ook langer gegeten dan 'hoort'. Ze kokhalste van grove stukjes. Om de twee weken probeerde we weer een acht maanden potje en op een gegeven moment ging dat goed.
Met mijn dochter is het helemaal goed gekomen uiteindelijk. Ze is nu 3,5 en eet werkelijk alles (behalve manderijnen). Wees dus niet bang dat ze op haar eerste date gaat met een potje Olvarit in haar handtas .

Bas wil nu ook nog niet aan de acht maanden potjes. Wat hij wel helemaal geweldig vindt is met ons 'mee eten'. Gister hadden we erwtjes. Die leggen we dan op zijn bordje en die peuzeld hij dan heerlijk op. Hetzelfde met pasta en andere zachte groenten. Op die manier leert hij stukjes te verwerken.

Succes ermee.

Groetjes,
Karin

Hallo

Wat ik doe met milad is een lepeltje appelmoes erdoor doen ...

Dan eet hij z,n groenten helemaal op !

Dit deed ik in het begin , en later heb ik steeds minder er in gedaan , zodat er nu helemaal niks geen appelmoes in zit

Miss ook een idee , en ik gebruik geen potjes

Groetjes van anna

Hoi Marjolein,

ik heb het met m'n zoontje ook gehad, ben toen gaan afwisselen, de ene dag 6 maanden en de andere dag 8 maanden, na twee weken at hij zonder problemen de 8 maanden potjes....en nu eet hij niets anders meer!

Helaas ook nog geen vers, nou ja zoals wij het eten met zout en kruiden, vind hij het wel lekker!

Succes ermee, en geloof me het is ineens voorbij, voet bij stuk houden!! Hoe frustrerend het ook is!

Groetjes!

hoi hoi

bedankt voor jullie reacties! zo te lezen ben ik niet de enige! en dat geeft me wel wat rust...zo van...het ligt niet aan mij!

gister aten we boerenkool(ik weet niet of ze het al mag??) maar toen heb ik haar om 5 uur een half potje vanaf 8 maand(macaroni) gegeven...dit ging redelijk,maar niet geweldig.
om 6 uur mocht ze met ons mee-eten. nu had ik niet zo veel stress,omdat ze al een half potje op had en gtenminste iets binnen had. en jahoor,madame smulde van de borenkool! t'was wel boerenkool uit blik,dus zout erdoor
en ik moest het haar met mijn handen geven of ze moest het zelf met haar handen eten,vanaf een lepeltje wou ze ook niet.

ach...het begin is er hoop ik??
we blijven vogelen!

gr. marjolein

Terug
Bovenaan