<p>Ons 2e kindje is nu 12 dagen oud. Ze krijgt borstvoeding. Ik riep al vanaf het begin dat het veel te snel gaat maar de kraamzorg wou het niet geloven. Ze verslikt zich vaak, heeft altijd de hik na de voeding en spuugt ook veel (meer dan een mondje terug). Daarnaast krijgt ze echt direct na de voeding erg last van krampjes. Bij mn zoontje had ik dit ook, en het zou wel reflux zijn. Maar toen ik met 5 weken ging kolven en fles geven werd alles stukken beter! </p><p>Nu ben ik sinds gisteravond aan het kolven en fles geven maar het is nog steeds drama. Ik geef 75ml per keer (125x4 kilo / 8 voedingen). Maar ze heeft steeds honger daarna. Ik kolf ook binnen 10 minuten 100ml uit 1 borst. </p><p>Ik ben er behoorlijk zat van dat het nu al zo moeizaam gaat en dat ik niet weet hoeveel ze wil drinken. Een speen of pink wil ze niet. Ik heb er al een lactatiekundige bij gehad, tip gekregen om liggend te voeden en adem inhouden bij tsr. Dit helpt dus niet genoeg. </p><p>Vannacht weer niet geslapen en heb huilend geroepen vandaag direct een pak flesvoeding te gaan halen. Maar nou ben ik bang dat ik te snel beslis en straks spijt heb van mijn keuze. Aan de andere kant riep ik altijd dat als bv zo’n gedoe is als de vorige keer, ik gewoon zou stoppen. Mijn man zegt het fijn te vinden dat ze bv krijgt, maar begrijpt me ook als ik liever flesvoeding geef. Uiteraard realiseer ik me dat met flesvoeding te onrust e.d. niet direct weg is. Wat moet ik nou? </p>