Pfff...

A

Anoniem

Guest
Hallo medemoeders..
Ben hier niet meer zo heel veel aanwezig, maar heb nu als het kan wat tips nodig.. Wellicht heeft een van jullie ook zoiets bij de hand gehad..
Mijn jongste (van juli 2007) is altijd al een vroege vogel geweest, maar de laatste weken/maanden is het kwart voor 6, 10 voor 6 en dan is het echt klaar.. En als hij nou echt uitgeslapen was is het nog niet zo heel erg, maar hij is dan echt zoooo sjagerijnig, en ligt in zijn ogen te wrijven niet meer normaal en is overduidelijk nog erg moe..
We hebben alles al geprobeerd, laten liggen eruit halen en naar beneden gaan om de dag te laten beginnen, eruit gehaald om te knuffelen en weer terug.. Niks helpt! Hij kan gewoon de slaap niet meer vatten maar is dus nog niet uitgeslapen..
Hij sliep 's middags altijd nog 3 uur, en dat hebben we een week of 2 geleden teruggebracht naar 2 uur, maar ook dat helpt niet, en nu is ie dus 's middags ook niet uitgeslapen
Mijn oudste gaat sinds 2 weken naar school, maar wordt dus ook iedere morgen om 6 uur wakker. Vanmorgen zei de juf dat ie vanmiddag maar lekker eens thuis moest blijven omdat ie wat witjes zag en erg moe (als ze 4 zijn mogen ze soms nog een middag of ochtend thuisblijven iom juf of meneer)..
Mama kan zelf ook absoluut niet tegen te weinig slaap, en word om 6 uur al doodmoe (en dus ook niet de vrolijkste haha..) wakker..
Ben nu echt uitgeput.. Van het weekend gaan ze ff beide (apart) uit logeren, zodat de oudste ook ff kan bijslapen en wij ook.. Maar ik zou graag een "oplossing" hebben voor de lange termijn..
Hoop dat jullie wat tips hebben
Groetjes Anne-Marie

Hoi
ik lees altijd alleen maar mee, reageer eigenlijk bijna nooit
maar nu wel want ik herken het wel wat je schrijft.
Ik heb een dochtertje van vier en een half en een zoontje van anderhalf.
Onze dochter werd ook altijd erg vroeg wakker en wou er dan ook uit, maar inderdaad nog wel te moe.
Wij hebben een tip van vrienden opgevolgd en dat werkt bij ons super (wel even een paar dagen consequent oefenen)
We hebben een tijdschakelaar op het nachtlampje gezet. 's Morgens om 7 uur gaat het lampje uit. Dan mag onze dochter uit bed.
Het werkt dus eigenlijk als een soort klok/wekker maar ze kunnen nog geen klok kijken, dus is dit ideaal. En als je zelf elke morgen om 7 uur gewekt wordt, wen je daar op een gegeven moment aan en wordt je altijd rond die tijd wakker. Bij onze dochter heeft het gewerkt. We gebruiken het al vanaf dat ze twee is en nu nog steeds. Onze zoon is gelukkig een '' uitslaper" die maakt er geen probleem van om tot half 9 in bed te liggen....en dat vind mama ook niet erg!

Hoi An,

Hier hetzelfde de afgelopen 3 weken. En soms is het hier half 6 en het is a voorgekomen dat ie echt gewoon midde in de nacht uit bed kwam....na 2 uur laten huilen welteverstaan....
Heel bizar...

Ik heb dus geen tips want zit er zelf ook mee. Wel alvast succes en welterusten van het weekend haha

X Saskia
mv Rik 19 mnd

Hi,

Als er hier eentje te vroeg wakker wordt is dat negen van de tien keer omdat hij de dag ervoor te weinig gegeten heeft, oftewel honger!
Ik weet niet of dat ook nog opgaat als ze groter zijn (Kyan is bijna 15 maand nu) maar ik denk ik noem het toch even. Jullie kunnen zelf het beste inschatten of het zo zou kunnen zijn...

Groetjes Saskia

hoi

ik heb dit probleem gelukkig niet (hoop dat het zo blijft)
maar Bram wordt wel altijd wakker tussen 5 en 6 uur s;'morgens en gaat dan heerlijk spelen in zijn bedje......
ik heb namelijk een rups van v-tech aan zijn bedje hangen en die kun je op een dag en nachtstand zetten, (wij hebben de nachtstand er op staan) hier zitten 3 knoppen aan en 3 trekfiguurtjes hangen eronder en als hij hier aan trekt of op de knoppen drukt komen er liedjes en woordjes uit en kleurtjes gaan heen en weert springen
en we hebben een hondje aan het bed hangen en ook hier kan hij aan trekken dan komen er liedjes uit en hij heeft een soort knuffelhond )laugh and puppy learn bij hem in bed liggen.....
ik weet natuurlijk niet of je al zoiets hebt geprobeert of dat je al speelgoed in het bedje hebt gelegt maar misschien heb je er wat aan.....

succes

liefs ilona

Terug
Bovenaan