Pffff... kleertjes weg doen/ weg leggen

Hallo,

Ik ben mama sinds 13 april van een fantastisch kereltje; Stijn. Hij begint steeds meer te reageren en dingen te ontdekken. Helemaal geweldig!

Maar met het groter groeien, groeit hij ook uit al die leuke stoer een mooie kleertje.
Ik vind het zo jammer als ik ze weg moet leggen, omdat hij ze niet meer past.Hij was bij de geboorte al een grote flinke kerel en nu is die al 66 cm en 7,5 kilo. Dus gaat het ook heel snel.
Ik gooi ze nog niet weg, want wie weet misschien komt er ooit een tweede....
Naast dat ik de kleertjes vaak nog zo leuk vind, is het ook weer een stapje verder in zijn ontwikkeling en maakt het me een beetje verdrietig......
Gelukkig ligt zijn kast ook nog vol met leuke stoere en mooie kleren die hij nu aan kan.

Herkenbaar......???

Groetjes Doesel

Hoi Doesel,

Ja hoor het is heel herkenbaar. Wij zijn vanmorgen naar de stad geweest en hebben daar weer wat nieuwe kleertjes voor onze meid gekocht. Ze groeit zo ontzettend snel.
Ook merk ik dat heel veel maten verschillen hoor, dat is ook vaak lastig. Zo heeft ze een heel leuk truitje met lange mouwen van iemand gekregen. Maar toen het paste was het veel te warm en is het te klein. Conclusie ze heeft dat hele leuke truitje nog nooit aangehad.
Ik heb straks ook de kast nog maar eens leeggemaakt met kleertjes die allemaal naar de zolder kunnen. Bewaren doe ik ze zeker, want wij willen nog een tweede.

Maar ik kan me helemaal in jouw gevoel herkennen hoor. Toch vind ik het ook elke keer weer leuk om nieuwe dingen te kopen.

Groetjes Anne

Ja, heel herkenbaar.
Elke keer als een maatje niet meer past...pff...hij groeit zo snel. Vooral de eerste echte babykleertjes naar de stoerdere jongens kleren, dat vond ik heel erg. Het echte baby was er zo snel af.

Maar ik vind het nu ook weer erg leuk als hij weer andere nieuwe kleertjes aan kan. Hij worst steeds meer een echt mannetje.

Hoi,

Hier ook een mannetje wat erg hard groeit.
Hij is nu ruim 6,5 maand. Word over 9 daagjes al weer 7 maand
En het gaat indd erg hard met de kleertjes.
Ik kan het meestal eerst aan de rompers merken en dan aan de broekjes en dan pas de shirtjes. Hij is nu net sinds 2 weken weer met de romper een maar omhoog gegaan( 74 en van sommige rompers 74-80 licht eraan hoe ze uitvallen)
Dus het zal wel niet lang meer duren voordat de broekjes ook aan de beurt zijn.
Er zijn maar een paar kleertjes die ik heb bewaard( met zijn naam erop en zijn 1e pakje) en de rest heb ik allemaal weg gegeven.
Een vriendin van ons heeft ook een zoontje gekregen en die is precies één maand jonger dan yordi. Zij hebben het echt niet breed financeel gezien en daarom geef ik al die kleertjes aan haar. Ik weet dat ze dat erg fijn vind en sommige kleertjes zijn indd niet eens gedragen. Dus ben dan blij dat ik haar daar weer gelukkig mee maak.
Wij willen straks ook graag proberen voor een 2e, maar tegen die tijd koop ik toch weer nieuwe spulletjes en krijg ik weer veel van een vriendin die een zoontje heeft die wat ouders is dan yordi. Dus zo cirkelt dat mooi rond.

Liefs marielle

Wat  lief en goed van je  wildkatje, dat je het hebt weg gegeven. Als wij er niet over dachten om nog een kindje te krijgen dan had ik dat misschien ook wel gedaan.

Ja en wat een verschil zit er in die maten, echt heel erg irritant vind ik dat. De Hema valt wel ruim (daarvan heb ik zelf nog 3 rompers van  liggen 50/56 die hij nog past)  en  bij H&M is het erg verschillend. Maar de shirtjes van prenetal vallen ook klein vind ik. En ook Villa Happ valt klein uit en Name-Itt valt wel weer  aardig ruim.  Moeilijk kleren kopen  om die manier......

Groetjes Doesel

dit is heel erg herkenbaar.weer een fase verder.ik moet ook nicky dr kast uitzoeken.ze groeit lekker door.ze is van 3 maart dus ruim 5 maanden.ze zit op maatje 62/68.we willen ook een 2e dus de kleertjes gaan straks mooi in een doos en ik gooi of doe ze zeker niet weg,zeker niet het eerste pakje wat ik vor haar heb gekocht,die hou ik appart voor mijn kleine schatje.groetjes,karin

haha Same here!

alleen probeer ik dat lieve pakje nog een keer aan te doen ,Finn zit dan of klem of heeft hoogwater
dan leg ik ze toch maar weg....

sommige dingen heeft hij nog nooit aangehad,andere dingen wel tig keer! zelfs in meerde maten bij gekocht!

Ook hier herkenbaar!
Heb het vooral met de kinderwagen, heb een bug a boo en ik merk dat ik Lenthe (bijna 6 maanden) zo lang mogelijk nog in de ligbak houd...Ze vind het nog wel prima, maar durf haar er niet meer in te laten slapen zoals tijdens een verjaardag, bij iemand boven ofzo.Dan gaat ze in het campingbedje.
Wat gaat de tijd toch snel...snif snif...
Groet Roos.

Terug
Bovenaan