Pffff... moment

<p>Ik klaag niet snel. Ben dol op mijn dochter en mijn husband to be. Vanochtend werd het echt even teveel en ben ik het huis even 'ontvlucht'.</p><p>Ik merk, als stay home mom, dat ik echt minimaal 1 dag per week nodig heb waarin de zorg van onze dochter niet op mij ligt. En dat hadden we ook zo geregeld. Nu er een verhuizing voor de deur staat, hebben we iedere vrije dag nodig. Dus papadag is even tijdelijk van de baan. Oma past al 2x per week op, als wij in de woning bezig zijn. En dat is voor onze dochter meer dan genoeg. Een dag voor het oppassen heeft ze haar strakke ritme nodig en de dag erna ook om weer bij te komen ? Dus dat betekend dat ik ook veel thuis ben. In een woning die steeds chaotischer wordt.</p><p>Vanochtend is mijn lief thuis. Hij start vandaag pas om 12 uur. Hij zit ineens aan de telefoon, terwijl we met iets bezig waren (doet hij anders nooit), onze dochter vond het op dat moment tijd om uit bed te willen en de kat gaat eindeloos met haar gehuil mee miauwen. En deze mama had nog geen koffie op ?Zucht.... Ik kan er nu om lachen. Het waren veel te veel prikkels tegelijk.</p><p>Zit ff in mijn favo cafeetje koffie te drinken. Even ademruimte voordat ik straks weer naar mijn prachtige dochter, die in haar 4e sprong zit, en mijn chaotische vriend (en een huishouden van Jan Steen) terug ga.</p><p>Pas als je uit de situatie stapt merk ik dat de liefde nog altijd groter is dan de ergenis.</p><p>Ik probeer onze dochter zoveel mogelijk te ontzien met betrekking tot de verhuizing. Iemand nog advies/ervaring met verhuizing en een baby van 17 weken?</p><p> </p>

Probeer vooral ook zelf te ontspannen want je baby pikt jouw gemoedstoestand feilloos op en neemt dit over. Dat merk ik zelf. Als ze huilt en ik blijf rustig, is ze zo weer rustig of vrolijk. 
Verder geen tips over verhuizing combineren met baby (gelukkig). Sterkte! En goed dat je de lol er achteraf van in kunt zien :) kunnen blijven lachen, ook samen met je partner, is erg belangrijk nu! Dan kun je alles relativeren en blijft het gezellig thuis :)

Hey ongeduldje,Ik weet het. En ik probeer dat ook. Lukt niet altijd ? last vd hormonen... Dan kan ik doen alsof ik heel kalm ben, dat voelt ze ook aan ? Dank je. Komt vast goed. 

Geen tips met betrekking tot de verhuizing (die komt bij ons nog als hij bijna een jaar is, dus ik lees mee), maar goed dat je even weggegaan bent om koffie te drinken! Ik merk dat 't mij ook altijd goed doet om eventjes weg te gaan. Al vind ik het wel moeilijk om daadwerkelijk te gaan.
Ik merk hier wel dat als we een pittige dag voor de boeg hebben, het helpt als ik er relaxed in sta. Een 'we zien wel'-houding werkt dan het best. Niet gemakkelijk voor mij, want ik ben nogal een control freak, maar naar een paar keer merken dat dit werkt, lukt het steeds beter. 

Lieverd, kop op, die chaotische man heb ik ook in huis, het avondeten organiseren kost al zoveel inspanning.. Elke keer weer weet hij het voor elkaar te krijgen hoe het niet moet. Ben net precies 1 uur en 20 minuten even het huis ontvlucht, inmiddels had ik tig berichten van m’n man over elke scheet die onze dochter liet.. 
We hebben binnenkort een kleine verbouwing in de tuin.. ik zie de bui al hangen, dus ik lees even mee voor de tips. 

Met 2 kids en op dit moment fulltime thuis herken ik veel in je bericht! Ik heb inderdaad ook behoefte aan 1 kindvrije dag.. En ik zorg dat ik ook tijd voor mezelf heb en sociale contacten heb. Ik sport 2 avonden per week met een team, geen mogelijkheid om bereikbaar te zijn met appjes over hoeveel melk, bedtijd of huilen. Heerlijk! 
Toen ik 5 maand zwanger was van de 2e en de 1e 1 jaar was, zijn wij verhuisd. Hectische periode, maar we hebben geprobeerd toch zoveel mogelijk het ritme te houden. Dat hielp heel erg voor de overgang naar het nieuwe huis, nieuwe omgeving, bedje in een andere kamer.. We merkten dat het stbdaard ritme hem goed deed, die vaste basis hielp hem om te herkennen wat er ging gebeuren. Dat is toch wel de beste tip die ik je kan geven. 

Heerlijk om zo voor het slapen gaan nog wat reacties te mogen lezen ?Gelukkig kan mijn vriend mij wel met rust laten als ik even me-time neem. Hij vind ook dat ik dit vaker moet doen. Vind het zelf alleen lastig, omdat ik vaak daarna moet puinruimen. Hij is nogal een slordevos of beter gezegd... Hij leeft ? daar hebben we het vanochtend wel over gepraat. Ik vind het zonde van mijn tijd als ik steeds zijn zooi moet opruimen. En laten liggen is geen optie, dan kan ik mijn kont niet meer keren.Het blijft wel mijn lieffie ? het is een schat van een man en een super lieve papa.En verder lag de lat heel laag. Soms wil ik te veel. En nu ze in een sprong zit, gaat dat niet samen. Dus was het fles, even spelen, slapen, veel te vroeg wakker, samen niet lekker in ons vel zitten, knuffelen enz... Blij dat ze om kwart voor zeven eindelijk echt sliep. Ze moest trouwens erg lachen toen ik samen met haar haar voeten ging bekijken en daarbij zachtjes in haar tenen kneep met Hallo grote teen, jij hoort bij mij. Zalig!Dat ritme leek mij ook belangrijk om tijdens de verhuizing te behouden. Daarom ga ik 's ochtends al naar het nieuwe huis en verhuis ik niet actief mee. Ik doe al heel veel voorbereiding nu en zal de catering verzorgen. Ieder zijn eigen taak deze dag. De dag ervoor zetten we 's middags de box al over. Alleen haar bed kan pas later mee. Ik zorg dat ze haar ritme zoveel mogelijk behoud, al zal ze tussen de middag waarschijnlijk in de wandelwagen moeten slapen. De dag erna bewust een time-outdag ingepland, zodat we met z'n alle in het ritme blijven en het nieuwe huis met haar goed kunnen bekijken. Merk dat ik er wel zin in heb ? 

Haha dat stuk over dat je man een sloddervos is, herken ik. Ik zeg ook wel eens, ruim je zooi zelf alsjeblieft op. Ik heb wel genoeg aan mijn eigen rommel. 

Terug
Bovenaan