Pffff wanneer mag je nou weer klussen na een MK????

Hoi allemaal,

weet dat ik het al eerder heb gevraagd hoor maar ik weet het nu echt niet meer....

Wanneer mag je weer gaan klussen, of anders gezegd weer proberen zwanger te raken.

OK, ik weet dat het vloeien echt gestopt moet zijn maar verder....

Folder van het ziekenhuis zegt: kan direct weer, Gyneacl. zegt: wacht eerste menstruatie af. Anderen zeggen weer: ligt aan hoelang je zwanger was, weer anderen zeggen dat als je te snel bent de kans dat het weer mis gaat groter is.

M.a.w..............wie heeft hier ervaring meer en weet hoe het zit.

We willen graag weer snel zwanger worden maar het moet dan natuurlijk wel goed voor mij en het vruchtje zijn.......... (handig om te weten, na stoppen met de pil was ik bij beide zw.schappen na 2 rondes zwanger).

Ik hoop dat jullie mij van m'n onzekerheid af kunnen helpen!!

gr.

nicole

Hoi mammavanA,

Verwarrend he? Ikzelf vroeg me het ook af na de miskraam. Maar bij navraag is mij duidelijk geworden: De enige reden dat je een menstruatie zou moeten afwachten is om te berekenen hoever je zou zijn, mocht je gelijk weer zwanger worden. Tegenwoordig is het met de echo's makkelijk te zien hoever je bent, dus is er nu geen enkele reden voor om te wachten. Ook medisch gezien maakt het niet uit. Als je lichaam er klaar voor is, kun je zwanger worden.
Dat je meer kans hebt dat er iets mis gaat als je gelijk weer probeert zwanger te worden is volgens mij niet waar (fabeltje). Die kans is even groot/klein als anders.
Als jij denkt er weer klaar voor te zijn, moet je er gewoon voor gaan.
Ik had ook zoiets we zien wel. Als het lukt, dan is dat hartstikke mooi en anders volgende ronde weer een kans.
Nou mijn volgende ronde heeft zich sinds kort dus aangemeld, want op dit moment heb ik m'n eerste ongi na m'n curettage (na 5,5 week).
Ik wens je veel sterkte en veel succes.
Groetjes Rianne

Hai Nicole.

Ik ben vorige week gecurreteerd en tegen mij zeiden de gyneacoloog en de verloskundige (apart van elkaar) dat je het zodra het vloeien een aantal dagen gestopt is, gewoon weer mag proberen. (klussen vind ik zo'n rotwoord!). De kans is zelfs iets groter dat je weer zwanger raakt omdat de hormonen nog in je lichaam zitten. De enige reden om je eerste menstruatie af te wachten is idd dat ze dan beter kunnen berekenen hoever je bent. Er is dus geen medische reden voor!!

Succes ermee.

Groetjes Dominique

Tijdens het vloeien mag je niet vrijen, dat kan infecties met zich meebrengen. Daarna moet je gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Zelf heb ik destijds mijn temp bijgehoduen, ik wilde weten wanneer mijn eisprong was, zodat ik ook wist wanneer mijn menstruatie te verwachten. Wil altijd graag weten waar ik aan toe ben.

Ga er in ieder geval vanuit dat het niet direct raak is, als je dara wel vanuit gaat dan kan de klap aardig hard aankomen als je gewoon were ongesteld wordt.

Succes

Miep

Terug
Bovenaan