Pffff.....wat een lastige fase 10 maand!

hallo moeders,

Onze zoon is net 10 maanden oud, het is een prachtig ventje met een alle pittige eigenschappen van ons vermeningvuldigd.
 Af en toe weet je niet wat je met hem aan moet.
Hij is te groot en te ondernemend om ergens rustig te spelen (box) en te klein om hem weer alleen te laten spelen.
Hij heeft alleen maar oog voor de dingen die nu net niet mogen of net iets te hoog en gevaarlijk zijn.
Hij wil alles zelf doen, en nergens bij geholpen worden, spelen wil hij niet alleen, maar ook zeker niet me je. Wat zijn we machtig druk met hem op het moment. Hij kan omslaan van super lief, knuffelig en aanhankelijk naar gillen, schreeuwen en z'n hele lijf in de strijd gooien. Soms denkt ik dat hij zo vervelend blijft en dat ik het met mij beste wil niet meer tot een leuk kindje kan opvoeden....ach het zal wel weer een fase van hem en ons zijn!
Op dit moment zijn we een oppasser zodat er geen ongelukken gebeuren, wat de gezelligheid zoekt hij niet bij ons, maar de kamer verlaten mogen we ook niet!

Herkennen jullie dit...................niet dat er iets verandert maar het is af en toe zo fijn om te weten dat je niet de enige bent die door alle fases heen zo twijfelt, gefrustreerd bent, geniet en je weer klaar maakt voor het volgende.

ik herken dit wel mijn dochtertje is ook 10 maanden en heeft dit ook word er af en toe erg moe van maar denk maar het hoort er bij haha
heb van meerdere mensen gehoort dat het d eleeftijd is dus maak me niet druk

Hoi,

Ik wil wel wat van het drukke van jouw kindje mag jij wat van het rustige van die van mij. haha. Ik zou af en toe wel willen dat Kai iets ondernemender is.
Kai is nu 10,5 maand en echt super rustig. Hij kan zo uren op de grond spelen met zijn speeltjes en blijft lekker op zijn plekje zitten. Hij probeert af en toe wel te kruipen maar komt dan altijd op zijn buik terecht en speelt dan weer rustig verder.
Zichzelf optrekken lukt nog niet maar als we hem neerzetten blijft hij wel aan de tafel staan maar stapjes zetten ho maar.
Het maakt hem niks uit of ik de kamer uitloop en als ik hem bij iemand breng kijkt hij niet eens meer naar me en heeft alleen maar oog voor andere.
Knuffellen en kusjes geven vindt ie ook niet erg. Als hij moe is komt hij lekker bij me liggen met z'n hoofje tegen me aan.

Dat zijn wel weer heerlijke dingen natuurlijk en sommige zeggen juist dat ik blij moet zijn omdat ik nog niet overal achteraan hoef te rennen maar af en toe lijkt het me ook wel leuk als hij zou kruipen of zich op zou trekken.

Hij kletst wel de oren van je kop (onverstaanbaar natuurlijk).

Zo zie je dat elk kindje zich weer anders ontwikkeld, ik zal die fase waarin jij nu zit waarschijnlijk ook nog wel krijgen maar dat duurt denk ik nog wel even.

Sterkte ermee.

Gr. Kim

Hoi mama van Thijs,

Onze zoon  wordt vrijdag 10 maanden oud en is  een echt druktemakertje. Hij is superactief en  wil absoluut niet op je schoot zitten (errug jammer). Hij stapt rondjes rond de tafel en klimt al acht treden omhoog de trap op.  Hij heeft nu  de leeftijd, dat hij alles aan het ontdekken is en het woord 'nee' nog niet zo heel goed begrijpt, maar we doen ons best. Het meest lastige vind ik het aankleden 's ochtends. Omdat ons mannetje zo ontzettend sterk is daait hij zich in een mum van tijd om. Vaak moet ik hem in de houdgreep leggen en alles heel snel doen. Afleiden met eenspeeltje is even leuk,   maar erg lang moet dat niet duren. Verder . . . is het werkelijk een schat van een ventje!

groetjes van Martine

Terug
Bovenaan