Pffff wordt een beetje moedeloos ervan

Quinn is nu bijna 17 weken. Sinds een paar dagen is het steeds dikke prut met de fles drinken. Hij meld zich vaak overdag zo om de 3 á 3,5 uur. En krijgt tussen 20.00 en 21.00 uur zijn laatste fles. Door de laatste fles krijgt hij nu sinds 2 weken wat rijstebloem. Die laatste fles gaat ( bijna) altijd helemaal leeg. Nu begint hij steeds meer overdag te klieren met z'n flessen. Duwt dan steeds de speen eruit en wil dan niet meer drinken. We hebben nu al bijna alles geprobeerd. Andere speen, tussendoor laten boeren, enz enz. Hij zat op een heel mooi ritme dat hij op 5 voedings uitkwam, maar de laatste paar dagen gebeurd het steeds vaker dat hij weer op 6 voedings zit. Omdat hij dus veel laat staan en zich dan weer eerder voor de volgende fles meld. Ook heb ik overdag ook al eens bij een fles geprobeerd om er dan maar 1 schepje rijstebloem erdoor te doen, maar het maakt gewoon weinig verschil. En hem laten krijsen is ook geen optie. Met andere bijvoeding ben ik nog niet begonnen. Ik hoop niet dat Quinn Yordi achterna gaat, want die weigerde met 4 maanden om nog flessen te gaan drinken. Dus heb ik toen van elke voeding een bord pap gemaakt. Dat ging toen wel goed, als het maar van een lepeltje kwam. Maar Yordi kon dat toen hebben, want dat was en is een dun klein mannetje. Quinn daarintegen is al een flinke vent en ik wil straks natuurlijk niet dat hij te zwaar wordt.
Heeft iemand nog tips??

Liefs marielle Quinn bijna 17 weken

Je vooral niet te druk maken over zijn gewicht! Doordat je dit schrijft ben je sowieso al bewust dat het een probleem kan worden en zal je ook wel opletten op wat je kids eten. En als ze eenmaal gaan tijgeren en kruipen dan vliegt het er meestal ook weer vanaf.

Kan het wat met die hitte te maken hebben? Jasmijn (28 feb en ik wil niet eens weten hoe zwaar ze is ;-) vreet me normaal de oren van de kop, maar met dat warme weer is het steeds vaker wat rommelig met d'r schema.

Overigens krijgt Jasmijn 4.5 flessen, waarvan twee papflessen, en een fruithap-met-liga. (eerste stap liga, ideaal om te verkruimelen door een fruithap, verder zou ik er ver bij uit de buurt blijven aangezien het ontzettende k-vlekken maakt die je bijna niet uit de kleertjes krijgt.)

Hoe dan ook sterkte! Het is altijd well lekker als ze een beetje een schema hebben.

Weet je zeker dat ie huilt omdat ie honger heeft? Met Quintus hadden we het zelfde. Ik dacht dat ie zat te zeuren omdat ie honger had, omdat ie altijd elke 3,5 uur een fles kreeg, maar hij had meer last van de warmte. Ik ben nu over gegaan op elke 4 uur een fles en dat gaat een stuk beter. HIj heeft dan echt honger en dan gaat de fles er in 1 keer in. Hij drinkt ook slecht als er veel afleiding is.

Hij zit nu op 5 flessen van ong 200.

Quintus 28 maart

Dank je wel voor jullie adviezen en tips dames.
Last van de warmte heeft Quinn niet, want wij hebben een airco in huis, dus het is echt lekker aangenaam hier. Wel zit Quinn met doorkomende tandjes( wat nog niet echt opschiet) Maar heb niet het idee dat hij daar last van heeft. Behalve de dunne zure poepluiers. En het is indd wel een echt hongerhuiltje, want dat verschil tussen mopperen en gewoon gillen of huilen en het hongerhuiltje is duidelijk hoorbaar.
Net heeft hij de fles wel weer goed gedronken( met veel geduld van mijn kant en gemopper van zijn kant)
Quinn woog de laatste keer dat we bij het cb waren ( op 30 juni) 6300 gram en was 59 cm. Hij zat prima met zijn gewicht hoor. Het is gewoon een lekker klein proppie zoals wij hem vaak liefkozend noemen.
Quinn krijgt ook flessen van ongeveer 200cc.( 180 water in de fles +voeding) Ik hoef pas 18 aug weer naar het cb toe, ivm de vakantie die er tussen zit.
Hopelijk wordt het snel weer wat beter met het drinken van hem. Meer tips zijn nog welkom hoor!!!

Liefs marielle Quinn bijna 17 weken

Ik herken dat gedrag van Quinn! Olivia heeft dat ook een paar dagen gehad. Nu gaat het weer een paar dagen goed. Ik weet ook niet waar het aan lag. Uiteindelijk kreeg ze de meeste flessen wel (bijna) leeg maar kon er wel een half uur druk mee zijn.
Misschien is het weer een 'sprongetjes tijd';)

Liefs, Martha

Olivia 4 maanden!

Terug
Bovenaan