pffff

Nou, sinds afgelopen week heb ik het zwaar. Waar ik tot nu toe fluitend de zwangerschap doorging, wil mijn lichaam ineens niet meer. Nu ja, heb het al weken veel te druk, maar mijn lichaam hield het prima vol. Nu niet meer... Mijn buik doet zeer. Harde buiken heb ik nog nooit gehad, maar heb nu de hele dag een zere buik en af en toe steken. Elke beweging is te veel, dus ben gedwongen dit tot een minimum te beperken... alles is teveel.
Vanochtend weer controle gehad (glucose nuchter was goed trouwens) en ze zegt dat het een combinatie is van te veel doen, het kindje dat schopt en de baarmoeder die groeit... en het helpt schijnbaar ook niet dat ik goede buikspieren heb (heb hierdoor best een kleine buik, maar geeft extra spanning ofzo).
Goed, moest het even kwijt... moet eigenlijk nog werken (thuis) vanmiddag, en hoewel ik leuk werk te doen heb heb ik helemaal geen puf..

Hoe trekken jullie het fysiek? Ik had absoluut niet verwacht dat ik van het ene op het andere moment zoveel last zou hebben...

Ik herken het helemaal! Je wilt heel graag, maar je lichaam zegt NEE! Je kan toch maar beter naar je lichaam luisteren.. je draagt toch je kleintje bij je.

Ik heb zelf ook een klein buikje voor 34 weken, maar echter nog nooit iets gehoord over te goede buikspieren dat dat kwaad kan enzo.. Zei jouw VK dat?

Waar ik meer last van heb op het moment is de hitte.. hoop dat het snel koeler word en dat m'n lichaam weer meewerkt. Voor de rest (als ik naar m'n lichaam luister) ben ik nog wel in staat iets uit te voeren :p

succes vandaag!

thanx! vind het maar lastig omschakelen, ben zo gewend door te gaan.. moet inderdaad naar mijn lichaam luisteren.

Volgens de verloskundige kan het helemaal geen kwaad hoor, maar kan het door die buikspieren alleen wat gevoeliger zijn.

Vind die warmte juist wel lekker ;)
Groetjes!

Zo zie je maar, als je zelf geen rust neemt dan dwingt je lichaam je wel! Maar ja, het schiet al op, dus het mag intussen wel hè.

Moet je nog werken of heb je al verlof?
Ik dwing mezelf nu na het werk eerst een uur te lezen ofzo en dat helpt best goed. Daarna kan ik weer best veel doen.

Mijn vk zei het ook van die buikspieren: als die goed ontwikkeld zijn is het rekken wat gevoeliger. Maar ja, voor je bekken is het beter.

Wel fijn dat je glucose goed was!

ik heb het sinds week 30.
opeens is alles me te veel.
het enigste wat ik er aan kan doen is me er aan over geven...(zover dat kan met een kleine meid van 14.5 maand)

Hier gaat alles nog wel goed, alleen gisteren te veel gedaan, te veel getilt enzo en nu... harde buiken krampen, tja dat krijg je er natuurlijk ook van met 34 +4... Zolang ik alles maar wat rustiger aan doe gaat het goed!

Terug
Bovenaan