Pffffff...........eindelijk

A

Anoniem

Guest
Eindelijk slaapt onze dochter. Ongelooflijk, dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.
Onze dochter is nu ruim 8 maanden. Ze wil de hele dag al niet slapen. Normaal slaapt ze 's morgens na het badje/ aankleden en 's middags na het eten. Maar vanochtend heeft het me 5 kwartier gekost voordat ik haar slapend in  bed had. Daarvoor was het alleen maar krijsen. Ze wilde niet aan de borst (dit wil ze altijd om in slaap te vallen) en ze wilde alleen maar op de arm.
Vanmiddag heb ik weer geprobeerd haar in bed te krijgen, maar dit mislukte (en ik was ook op na vanmorgen). Dus uiteindelijk zijn we aan het eind van de middag nog even gaan wandelen met haar in de draagdoek, zodat ze nog wat kon slapen. Dit heeft ze ongeveer een half uur gedaan.
Maar vanavond begon het geheel weer opnieuw. Ze wilde maar één borst en de tweede niet meer, begon ze weer te krijsen. Ze wilde niet in bed,  niet bij mijn man zijn, alleen maar bij mama. Maar dan niet willen/ durven slapen. Als ze even de ogen dicht deed, direct weer open.
Nu ligt ze dus eindelijk te slapen in haar eigen bed, in slaap gevallen op mijn arm en heb haar toen in bed gelegd.
Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet echt even niet wat het is. Ze is verkouden, maar dat kan het toch niet zijn. Misschien is het wel verlatingsangst (is wel wat eenkennig momenteel), maar dan is dat wel heel plotseling van de ene op de andere dag gegaan. Of ligt het aan de borstvoeding? Maar dat kan ik me ook bijna niet voorstellen (begin tegenwoordig weer vaker te 'lekken' als ze aan één borst drinkt, dus te weinig kan het niet zijn, toch?)?
Ik ben blij dat ze slaapt, maar hoop niet dat deze trend zich door gaat zetten.

Nou ja, sorry voor het hele verhaal, maar het is soms zo frustrerend dat ze niet zelf kunnen zeggen wat er aan de hand is.

Bedankt voor het lezen.
Groetjes,
Geeske mv Wieteke (15-09-2006)

lastig he, dat er geen gebruiksaanwijzing is. Ik zou me niet zoveel zorgen maken. Alhoewel het slopend is, denk ik dat het....(komtie) een fase is. Misschien heeft ze wel (voor haar) iets heel erg spannends meegemaakt. Sommige emotionele ontwikkelingen zijn erg indrukwekkend voor je kleintje. Dat zien wij van de buitenkant dus helaas niet.

sterkte

mama van Rêve

Hoi Wieteke,

Het enige dat ik kan bedenken, naast dat het een fase van verlatingsangst is,  is dat het misschien een oorontsteking is. Als mijn dochter dat heeft dan wil ze soms ook niet drinken of platliggen. Zodra ik haar in de lighouding vasthoud en ook tijdens of na het drinken huilt ze dan.
Wat  dan helpen kan is het bedje met het hoofdeinde hoger zetten.

Kian heeft dit vorige week ook gehad. De dag daarna was het weer normaal, de dag daarna weer helemaal mis. En twee dagen later was z'n eerste boventand door. Dus ws is het dat geweest.
Maar vraag Pauline maar niet naar haar verhaal, want dan durf je niet meer aan de komende weken te denken. Ga er maar vanuit dat het morgen weer over is.
Liefs Nelleke

Hallo daar,

Sven was ook rond de 8 maanden , hij is van 14-08, toen dat begon. Hij had eerst het rotavirus te pakken dus ik dacht dat het daar van kwam. Overdag slecht slepen en dan ook nog eens slecht groente eten. 's Avonds was ook hier een drama, ik was soms 2 uur met hem bezig voor hij in slaap was. Ik had het idee dat hij mij niet wilde missen want alleen ik kon hem stil krijgen. IK ging dan niet van zijn kamer af maar bleef op zijn kamer met hem tegen me aan en niets zeggen....alleen maar vasthouden. Dit duurde dan een tijd maar dan werd hij rustig en viel tegen mij aan in slaap. Want eerder in bed leggen lukte niet want dan begon het gekrijs weer opnieuw.
Ook Sven is neusverkouden maar niet zo dat hij daar last van heeft denk ik, hij kan gewoon door zijn neus ademen alleen heeft hij veel snottebellen...haha
Maargoed, nu is Sven 9 maanden ne sinds 2 nachten gaat het weer beter... Het heeft dus een paas weken geduurd voor er weer ritme was.
Ik heb nu een strak ritueel 's avonds en dan lijkt te helpen.
Het was de afgelopen weken slopend maar gelukkig was het niet iedere avond bal zeg maar. Iets van 3 a 4 nachten in de weer...

Suc 6
Het is een nogal warrig verhaal zo volgens mij maar ik hoop dat het je helpt... het is vermoeiend maar het is echt een sprongetje....

groet
Kirsten mv Sven

Hoi Wieteke,
Het is inderdaad heel lastig dat ze nog niet kunnen vertellen wat er aan de hand is. Wij hebben vorige week een nacht gehad dat Thom steeds wakker werd en alleen stil werd als we hem vast hielden, we weten nog niet zeker waar het aan lag, gelukkig bleef het bij een enkele nacht.
Groetjes mv Thom

Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat ik ondertussen weet wat er aan de hand is geweest. Ze is vannacht namelijk ziek geworden, ze had 39,2 graden koorts. Verder is ze snip verkouden en geeft ze over. Een erg slechte nacht gehad dus (om 4 uur is mijn man naar de nachtapotheek gefietst om zetpilletjes te halen) en daarna heeft ze nog 2,5 uur geslapen. Vanmorgen kon ze weer niet slapen, maar gelukkig mocht ze om 12 uur weer een zetpil en nu slaapt ze weer. Hopelijk slaapt ze nu wat langer, ze ziet er zo sneu uit. Helemaal wateroogjes en het snot loopt haar neus uit.
Maar goed, waarschijnlijk was het dus geen sprongetje en hopelijk duurt dit dus geen maand.......
Hopelijk kan ik vannacht ook weer wat slapen......

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Terug
Bovenaan