Pfffffffff even een dipje

A

Anoniem

Guest
Hai,

Ik heb zojuist 2 afwijzingen gekregen van 2 leuke en goede sollicitaties!
Oke, blijkbaar niet zo goed, maar ik had een goed gevoel na beide gesprekken!

Het eerste, bij een kaas groothandel, werd ik afgewezen om dat ik functietechnisch wel goed was, maar bedrijftechnisch de ander beter. En de 2e zei dat het was omdat een andere kandidaat breder inzetbaar is.
Bij de 2e heb ik een beetje rare nasmaak want die man vroeg in gesprek dus naar eventuele zwangerschap enzo. (zie ander topic over werkloos thuiszitten) En ik heb daar dus eerlijk op geantwoord. Weet dat hij het niet mag vragen, maar ik wilde er wel eerlijk in zijn. (is trouwens ook de baas van m'n man)
Dus ergens in m'n achterhoofd klinkt een klein stemmetje dat het misschien toch daar om is...
Was helaas niet zo'n held om dat tijdens het telefoongesprek te vragen, Schoot me te laat binnen...

In elk geval leuk nieuws zo voor het weekend!! BLUH!!

Vanavond shoppen met vriendin bij Ikea en ToysR Us dus wie weet kan ik de teleurstelling beetje wegkopen :)

Toedels
Sannemams

Heej Sannemams,

Ik begrijp jouw gevoel van nu ook wel, want ik zit met hetzelfde dipje.
Ik had woensdags een sollicitatiegesprek waar ik een goed gevoel over had, het gesprek ging goed en ik kreeg te horen dat ik rustig en kalm overkwam, goed dus.
Maar gistermiddag belden ze me dat ik niet word uitgenodigd voor een tweede gesprek, omdat er sterkere tegenkandidaten ware en ik anders had geantwoord op een vraag dan zij wilden horen.
Dat ging om een vraag waarin ze vroegen op welke manier ik het zou oppakken als ik veel dingen tegelijk te doen had en ik had geantwoord dat ik eerst een telefoongesprek zou afmaken en daarna de klant aan de balie zou helpen, als het telefoongesprek eerder was en anders andersom. De vacature waar ik naar solliciteerde, ging in eerste instantie om de afdeling callcenter en met mogelijkheid om bij de receptie te gaan werken. Nu hadden ze liever het antwoord gehoord dat ik de klanten aan de balie eerder zou helpen en niet zou laten staan wachten om een telefoongesprek af te maken......

Veel succes met het zoeken, vinden en solliciteren naar andere vacatures!
Ik ga vanavond naar de hh-beurs, dus dan vermaak ik me wel.

Groetjes,
Shivana

De Toys R Us, mmhhh, ga je toevallig voor de Princess driewieler? :)
Ik ga denk ik volgende week de speelgoedkeuken halen ^_^

Hoi,

Wat vervelend dat jullie sollicitaties toch niet zo goed zijn verlopen als jullie dachten.
Op naar de volgende!! Hopelijk vinden jullie snel een leuke baan.

groetjes Mariska

Balen zeg!!! Misschien de volgende keer toch maar wat minder "eerlijk"antwoorden?

Maar ik herken het wel hoor. Toen ik na de geboorte van de oudste weer wilde gaan werken (ik was pas 19 toen ik hem kreeg) vroegen ze bij sollicitatiegesprekken waarom ik maar 32 uur wilde werken. Daar heb ik iedere keer eerlijk antwoord op gegeven. Bij de laatste, waar ik dus niet vertelde dat ik een kind had, werd ik prompt aangenomen. Dusss....

Terug
Bovenaan