pffffffffff wat duurt het WEER lang

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Had gisteren mijn NOD maar nog steeds niets. Zoals altijd ben ik weer overtijd door de Progestan bolletjes, meestal wordt ik 5 dgn na het inbrengen van de laatste bolletjes ongesteld. Heb vanmorgen de laatste bolletjes erin gepropt. Pffffffffff wat duurt het weer lang.
Gek genoeg ben ik deze keer niet zenuwachtig. De vorige keren gooide ik er al een test tegenaan een dag voor mijn NOD,  dan kon ik het  echt niet meer houden.  Nu heb ik dat nog niet gedaan en ik ben dat ook niet van plan. Ben er deze keer heel rustig onder. Ik weet heel zeker (99%) dat het niet gelukt is en dat ik hierna aan IVF / ICSI ga beginnen.
Deze keer wacht ik rustig op mijn mensruatie en ben me al aan het verdiepen in IVF.

We hebben as dinsdag een intake gesprek met onze eigen fertiliteits arts. Dan krijgen we ook te horen of het IVF of ICSI gaat worden.
Ben best wel bang dat het ICSI gaat worden, weet niet of we dat wel willen. Je leest er zoveel gekke dingen over, zoals onvruchtbaarheid bij jongetjes, de natuurlijke selectie is weg, dus je weet niet of dat ene zaadjes wel ECHT goed is, de schade die het kindje KAN oplopen doordat de eicel beschadigd wordt tijdens bevruchting is op langere termijn nog niet bekend. BRRRRRRR is dit dan wel een goede optie?

Wij hebben het voortraject (rijping van follikels en punctie)  in ons eigen zh en dan moet mijn man na de punctie de follikels naar het Erasmus mc in Rotterdam  brengen waar de bevruchting etc en de TP plaats vind. Ons zh is een soort "transport-IVF. Op deze manier heb je weinig tot geen wachttijd. Het gespecialiceerde gedeelte van IVF (dus het gedeelte na de punctie) wordt door een echt IVF team gedaan.

Even een vraagje aan de IVF dames:
Weten jullie  toevallig vanaf hoeveel miljoen zaadjes je ICSI  MOET doen? Mijn man zit geregeld onder de 1 miljoen, na bewerking, of er net boven, (dit is eigenlijk het gedeelte waar ik mij het meest zorgen over maakt). Of beginen ze standaard eerst met IVF?

En hoe denken jullie over ICSI?

Ik ga straks weer werken, heb het hele weekend avond-dienst, bleh.

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik weet even niet hoeveel zaadjes een man moet hebben. Dat hebben ze bij ons niet gezegd. Het enige wat ze gevraagd hebben was: Als het zaad zo slecht is op die dag of we dan ook voor ICSI gaan. We hebben hierop ja gezegd.

Ik heb mij niet zo verdiept in ICSI moet ik zeggen. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze verteld dat er niet  veel verschil in zit. Alleen dan in het schaaltje. Al die
"bijwerkingen"zeg maar heb ik niets van gehoord en dat hebben ze ons ook niet verteld.
Klinkt misschien wat naief maar er kwam al zoveel op ons af.

Veel succes en hopelijk word je deze ronde toch niet ongesteld.

Veel liefs
Nicole

Hoi Kruimel,

1 miljoen is al voldoende voor iui in ons ziekenhuis en voor ivf heb je aan 1/3 daarvan meer dan genoeg. Geen stress dus. Tevens verschilt de hoeveelheid per keer. Mijn man heeft wel eens 5 miljoen gehad maar ook wel eens 400.000 duizend. Bij de ivf die we net achter de rug hebben had ie 'een zeer slechte dag' volgens de arts. Niet veel soeps dus maar je weet het he! ik ben zwanger dus het kan gewoon.
Maak je geen zorgen over ivf/icsi! Het is echt goed te doen. Isci doen ze pas als de zaadcellen zelf niet in staat zijn om te bevruchten bv omdat de schaal van het eitje te hard is. Er zit wat verschil in de procedure. Deze duurt wat langer dan bij ivf.

Maargoed zover hoeft het misschien helemaal niet te komen!!! Positief denken over deze poging he! Het is nog niet verloren!
lfs ing

Hoi Kruimel,
bahbah wat een rottijd weer...........
En dan gaan nadenken over IVF/ICSI.
Het kan misschien wel zo zijn hoor dat er misschien nadelige gevolgen zijn voor het kindje, maar in feite is dat bij elke zwangerschap.
Als je ICSI krijgt, dan moeten ze toch ook delen, doen ze dat niet dan zijn het geen goede toch?
Elk ziekenhuis is anders en ze hanteren ook andere regels...........
Succes meis!!! Voor jou ook een

Ha Kruimel,

En, zijn de duivels weggebleven of durf je nog niet te testen... we blijven benieuwd hoor! In ieder geval veel succes dinsdag en hopelijk is het helemaal niet nodig!

liefs, Saartje

Heej Kruimel,

Aan de ene kant wil ik tegen je zeggen, kop op  joh deze ronde is nog niet voorbij. Maar aan de andere kant snap ik je ook heel goed dat je het niet meer in deze ronde ziet gebeuren en vooruit wilt kijken naar IVF/ICSI. Is ook een stukje zelfbescherming denk ik.  Ik blijf natuurlijk hopen voor je dat de bolletjes deze keer niet alleen zorgen voor een latere menstruatie maar dat die gewoon min. 9 maand wegblijft, dat zou es fijn zijn. Anyway, ik denk aan je en:
Lfs Scorpy

Hoi meiden,

Tnx allemaal voor jullie opbeurende woorden. Dat vind ik nou het fijne van dit forum, jullie begrijpen het allemaal zo goed. Ik vind het zou fijn dat ik hier mijn gevoelens, angsten en vragen kwijt kan.
Ik wil mijn man ook niet constant lastig vallen.
Nu zegt hij wel eens, als er wat is kom je wel naar me toe hé, je schrijf nu alles op het forum, maar ik wil ook weten wat je bezig houdt. Wat is het toch een lieverd.

Saartje;
Heb nog niet getest, maar ben ik ook nog niet van plan. Ik word altijd 5 dgn na mijn NOD pas ongesteld (door de Progestan bolletjes). Dat zou dus woensdag zijn. Als ik zaterdag nog niet ongesteld ben, pas dan waag ik er een test aan. Die dingen zijn zo duur. Ik ben ook nog steeds  NIET zenuwachtig, erg vreemd voor mijn doen. Zo ken ik mezelf helemaal niet. Mijn hubbie wordt ook nog niet gek van me, meestal wordt hij zenuwachtig door mijn gebibber van tevoren.
Even een vies verhaaltje: vanaf mijn NOD gluur ik tijdens het plassen altijd of er wat mee komt,  of niet. Heb ik nu ook nog niet gedaan, zit nu gewoon heel relaxt te plassen, hahahahaha.
Ik voel ook nog HELEMAAL niets, nou weet ik wel dat dat niet altijd hoeft, maar toch..............

Kruimel

Hoi Kruimel,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. In januari 2007 gaan wij ook starten met IVF/ICSI. Tijdens het IVF gesprek werd ons verteld dat we in principe starten met ICSI. Ik schrok hier ook wel van, maar het verschil wordt vooral bepaald door de kwaliteit van de zaadcellen. Als blijkt dat de hoeveelheid zaadcellen te laag is voor IVF, dan wordt het automatisch ICSI. Alleen moet dit van tevoren al bij het lab doorgegeven worden, vandaar dan ze bij voorbaat al uitgaan van ICSI   zodat het lab al voorbereid is. Mocht het dan alsnog IVF worden, dan is dit voor het lab geen probleem. Het schijnt wel moeilijk te worden om van IVF alsnog tot ICSI over te gaan. Dit is voor het lab een veel uitgebreidere techniek en kan niet opeens uitgevoerd worden als blijkt dat de zaadcellen toch niet voldoende zijn. Dit is het verhaal wat wij te horen hebben gekregen, misschien een beetje ingewikkeld als je het leest. Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is. Wie weet komt het wel niet zover! Ik blijf voor je duimen.

Groetjes Ibbeltje

Terug
Bovenaan