PFFFFFFFFFFFF ik baal!!!!!

Al sinds 9 jaar sinds de geboorte van onze eerste dochter hebben mijn man en ik een routine in het weekend. Op zaterdag mag hij uitslapen en op zondag is het mijn beurt. Dat is altijd goed gegaan tot nu!!! Ik ben nu 10 weken zwanger van de derde en ontzettend moe en nu mag ik niet meer uitslapen. Ik ben gewoon op. Doordeweeks ben ik om 5 uur al wakker omdat de honden eruit moeten, meneer hoort zijn eigen wekker niet dus ik kan ook niet echt terug gaan om nog een beetje te slapen voordat mijn wekker gaat om de kids klaar te maken voor school en ze weg te brengen. Op zaterdag laat ik hem lekker uitslapen (maar dat is vanaf volgende week afgelopen) Ik kan niet meer.
Dus je zou denken dat ik vandaag uit kon slapen nee..... de honden waren om 5 uur al wakkerdus heb ik mijn man eruit getrapt om ze uit telaten nou dat gaat gepaard met een hoop gevloek en getier, dus ik ben klaarwakker en om 7 uur als ik net weer iets ingedut ben komt onze jongste dochter en als ik haar probeer terug te sturen heb ik er gewoon geen zin meer in dus ga ik er maar uit want meneer ligt gewoon lekker te snurken naast me en slaapt overal doorheen. Een heel verhaal ik weet het maar ik moest het ff kwijt. Ik ben zooooo moe maar begin nu ook heel erg chagerijnig te worden, wat dus niet ten goede komt van onze relatie.

Bovenop dit niet kunnen uitslapen hebben wij onze woning eindelijk na 2,5 jaar verkocht. Dit betekent dat ik voor 1 januari een andere (huur) woning moet zien te vinden, een andere school, verloskundige, kraamhulp en moet inpakken de nieuwe woning moet dan nog woonklaar gemaakt worden en er moet verhuisd worden. Pfffff veel te doen in een korte tijd. Zit voortduurend in de stress maar alles zal wel op zijn pootjes terecht komen.

Bedankt voor het willen luisteren!! hihi maar ik ben het ff kwijt.
Gr. Emma
 
Hi Emma,

Inderdaad! Praat met je man en probeer samen een oplossing te bedenken, want dit hou je inderdaad niet lang vol.

Probeer eens te kijken of je jullie andere kind(eren) een nachtje weg kunnen brengen, zodat je lekker kunt bijtanken.

Veel sterkte,
groetjes "zwanger van nummer 2"
 
ja praat er over met je man en gelukkig is de ergste vermoeidheid naar een paar weken over.
Hoe kan het dat die honden er al om 5 uur uit moeten kun je ze ook af leren en steeds wat schuiven met de tijd 5 uur is echt belachelijk vroeg.
En voor je dochter misschien een wekker die aan geeft wanneer ze op mag staan je hebt van die speciale wekker met ee ndie die zijn ogen dicht doet als het tijd is om te slapen of in iedergeval nog niet van haar kamer te gaan. En als ze al oud genoeg zijn kunnen je kinderen dan niet alleen naar beneden even spelen of tv kijken en als je dan wat te eten klaar zet de avond er voor. Misschien helpt het. sterkte ermee.
groetjes esther
 
Hoi,
Honden om 5uur uit? dan hebben die eerst eens opvoeding nodig (sorry hoor, mijn honden kwamen nooit voor 7.30buiten, die hebben ook controle over de blaasspier)
Verder zou ik eens met je man praten idd, jullie hebben allebei recht op je rust!
Succes ermee!
Groetjes
 
Hoi Emma,

Heel herkenbaar!!! Mijn man werkt 6 dagen in de week en slaapt dus de zondagen uit... Helaas ben ik vanaf het beign van de zs al aan het eind van mijn latijn... Mijn kleintje is ook altijd rond half 7 al wakker. Als we dan een late avond hebben gehad met vrienden ofzo ben ik een hele week bezig om een beetje bij te slapen... Gelukkig kan dat doordat de kleine nog 2 x per dag een uurtje slaapt. Maar o, wat zou ik een moord doen om een dag uit te kunnen slapen... Normaal gesproken is idd de ergste vermoeidheid na de eerste paar weken weg. Hier helaas met 20 weken nog steeds niet...
Misschien heb je de mogelijkheid overdag nog eventjes te gaan liggen??

Succes meid, het komt uiteindelijk allemaal goed!!

Groetjes Miranda
 
oei dat klikt bekent .......................
Het begon al met de eerste. Ik gaf borstvoeding dus ik moest eraltijd uit voor de kleine te voeden. Geen probleem. Na een tijdje hadden we geen nachtvoeding meer maar de kleine werd wel nog wakker. Vaak omdat hij de speen kwijt was. Ik ging er altijd uit. Mijn man had geen last ervan.....totdat ik weer moest gaan werken. Dus ik zeg tegen heb dat we om de beurt eruit gingen. WAAROM ????? ik moet 's morgens werken. was zijn antwoord. Nou ik niet dan ??? na een tijdje was hij er wel aan gewent maar zijn reactie was niet leuk.
Nu wordt onze zoon ook vaak nog 's nachts wakker. Als hij (3 dagen per week) om 7 uur moet werken sta ik op, de andere dagen mijn man. Weekends blijft een probleem........ als mijn zoontje wakker is (tegen 7 of 8 uur) ben ik ook wakker. Mijn man slaapt door. Dus de hele week werken en in het weekend ook vroeg eruit.
Mijn man zou niet 1 keer vroeg opstaan in het weekend en mij eens laten slapen. Hij heeft de hele week gewerkt..........ik haat die opmerkingen !!!

Ik ben benieuwd hoe het gaat als de 2de er is....dat wordt erg vermoeiend voor mij ben ik bang.
Hij was al verbaast toen ik begon over het middageten. Ik geef de kleine altijd eten, met als gevolg dat mijn eten koud is. Mijn man zou dit nooit doen. Maar als de 2de er is en gaat meeeten dan moet hij toch echt onze zoon eten gaan geven. kan geen 2 kinderen tegenlijk doen. Nou met dat vooruitzicht was hij niet blij. Sorry hoor.
Waarom hem ik alle nadelen (koud eten, niet uitslapen, enz...) Hij is verder een geweldige vader maar soms maakt hij zich er echt makkelijk van af en denkt alleen maar aan zichzelf.

Zo is hij een een hele tijd boos geweest...ik werk (buiten mijn gewone werk) nog 3 avonden per week aan mijn nagelstudio. Van half 7 tot half 11. Dat moest mijn man de kleine verzorgen...nou dat was toch een opgave zeg ! De kleine was wakker en hij kon dan dus niet lekker achter de pc. Gelukkig gaat de kleine nu om 8 uur naar bed en heeft hij de avonden vrij voor zichzelf...dat wordt lachen als de kleine er is en die avonden weer gevult worden.......

Ik vraag me eienlijk af wanneer is vrije tijd heb ??? Wat als ik 's avonds niet mijn nagelstudio heb ben ik aan het strijken, opruimen, enz.... Ik heb al 1,5 jaar geen tv meer gekeken en computeren doe ik alleen nog op het werk (psss niet verder vertellen aan mijn baas, ha ha ha) anders kom ik nooit meer achter de pc.

Nou wat een lang verhaal zeg.
Je hebt een leuk onderwerp emma, hi hi hi.

Zo mijn hart is ook weer gelucht.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan