Pffft.... die slaapjes

Vanmorgen was ons mannetje om 6.00 al wakker en is daarna om 7.45u weer in slaap gevallen tot 8.45 uur.
Tja, en dan ga ik twijfelen he?! Zal ik hem nog op bed leggen om 11.00 of niet?
Uiteindelijk was ik eruit dat ik hem wakker zou houden tot na de boterham.
Steekt meneer om 10.30 zijn duim in zijn mond. Weer twijfel...
Vervolgens gaat hij overal aanzitten waar hij niet aan mag komen en moet overal om huilen. Dus toch maar weer op bed gelegd.

En dan ga ik weer twijfelen aan mezelf. Want het is natuurlijk wel lekker als hij een uurtje in bed ligt. Kan ik even achter de computer...maar ja kan ik dat wel maken???
Pffft... soms...wordt ik helemaal gek van mezelf.

Maar goed, na 10 minuutjes luidruchtig geklets is het nu stil, dus hij zal denk ik wel slapen.

Twijfelmuts die ik ben....

Hoi Issie,
Waar twijfel je aan? Je kindje geeft heel duidelijk aan wanneer hij moe is en waarom zou je je dan schuldig voelen om hem op bed leggen!?
Onze dochter is totaal geen slaapkop, maar gister sliep ze van 12.00 tot 14.30 en van 17.00 tot 19.00 (normaal slaapt ze maar 2x een uur!) afgelopen nacht heeft ze van 21.30 tot 8.30 geslapen (vaak wordt ze nog zo'n 2x wakker per nacht en nu dus niet!) om 10.15 vanmorgen begon ze aan me te hangen en om half 11 was t stil... terwijl ze normaal dus pas rond 12en naar bed gaat...
Ik kijk gewoon heel goed naar de signalen en als ik het idee hebt dat ze moe is gaat ze meteen naar bed, ik vind het juist zielig om te rekken en denk van tevoren eigenlijk nooit na over een slaapritme maar kijk van dag tot dag!
Gister heeft ze besloten dat ze los wilt gaan lopen en dat kost natuurlijk heel veel energie, dus ik laat r lekker slapen zoveel ze wilt!
Maak je niet druk, je kleine weet zelf heel goed wanneer hij moe is en zoals je zelf zegt geniet ervan en ga lekker wat voor jezelf doen!

Liefs L81

Nou Issie, ik zou me er niet al te druk om maken als je eens afwijkt van je schema hoor. Wij hebben hier nooit echt een vast ritme gehad (lukte gewoonweg niet). We kijken per dag hoe het loopt en zodra Thomas in z'n oogjes wrijft gaat ie lekker even naar bed. Soms is hij dan al na een kwartier wakker en vaak slaapt hij langer. Maar beide is wat mij betreft prima. Hij mag eruit als hij wakker is en hij gaat erin als hij moe is. Ben ik heel makkelijk in geworden.
Ik hoop dat jij er ook in kan ontspannen hoe het met Efraim z'n slaapjes loopt. Scheelt een hoop zorgen of frustraties.

groetjes Ida

ps. Ik hou er niet van slaapjes te rekken. Is volgens mij voor niemand fijn. Voor Thom niet maar voor mij ook niet.

hoi,

Jasmijn slaapt nog heel erg veel. Mijn moeder beschuldigd mij er vaak van dat ik haar te veel op bed leg. Omdat ik dat zo lekker vind en mijn gang kan gaan.
Dan word ik zoooooo boos! Ik volg mijn eigen gevoel en als ze in haar ogen gaat zitten wrijven en binnen een paar minten slaapt als ik ze in bed leg, dan spreekt het toch voor zich!
Niet twijfelen hoor, gewoon lekker op bed leggen.
En als je je een keer vergist en hij of zij was toch niet moe, dan hoor je vanzelf het gekrijs wel

groeten Elke

Hier nog zo'n twijfelmuts, ik probeer mijn (moeder)hart te volgen, soms heb ik er een goed gevoel over, soms ook niet. Vallen en op staan, denk ik dan maar. Wij proberen  Isis één middagslaapje te laten doen. Dan slaapt ze langer en dieper dan verdeeld over 2 slaapjes. En ja, af en toe rekken we een beetje de tijd. Maar nooit ten koste van haar gezondheid, laat ik dat even voorop stellen!,

x Esther

Terug
Bovenaan