Pfoe....pittig

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Pfoe wat een nacht weer.... Jennifer is al een aantal dagen snotverkouden en daardoor slaapt ze erg onrustig. Omdat ze ook de speen wil hebben, wordt ze ook nog eens soms  benauwd. Het gevolg: papa en mama heel veel wakker!!!!!!
Gisteravond een meidenavond gehad met vriendinnen dus wat later thuis... om 1 uur vannacht werd Jennifer wakker en ik ook, ben gewoon een uur wakker geweest!!!!
Daarna begon het om half 5, ze wilde niet meer slapen enzo, dus papa en mama om de beurt ff naar haar toe gelopen voor een aai over haar bolletje!!! Ze bleef roepen Mama mama mama ....   dan slaap je ook niet meer.

Maar jeetje zeg, zit nu op mijn werk, maar ben echt super moe!!!

Hoe heb ik dat gedaan toen ze nog klein was...elke nacht een aantal keren eruit!! Ik weet het niet eens meer, maar zie er nu al tegen op  als de 2e komt. Stom he!!!

gr. van een hele moeie Ilone

Hahhaa, ok Ilone, ik zal je wat verklappen.... Als iedere moeder zou onthouden hoe vreselijk de eerste maanden met baby zijn, zouden ze nooit een tweede willen (geld ook voor de bevalling, hahahaa) Je hebt natuurlijk voorbeeldige babies, die al gelijk doorslapen. Maar ja, de meeste ouders gaan toch tot de baby een maand of drie is, om de twee a drie uur het bed uit om de baby te voeden / troosten/ noem het maar op. En dat is slopend. Maar ja, je stelt je er wel op in als je een baby krijgt, en aan de andere kant, die maanden zijn ook zo weer voorbij.

Ik kan er ook nooit zo goed tegen om in mijn nachtrust gestoord te worden, al is het gekke dat ik wel tegen onregelmatige diensten kan. Maar als ik dan eenmaal slaap, maak me dan maar niet wakker want dan ben ik echt grrrrrrrrrrrr

Dus ik weet helemaal hoe je je voelt na zon gebroken nacht. Ik hoop echt dat het een eenmalige actie van de kleine meid was....

Drama hè?

Zeker als je het niet gewend bent lijkt het ons inziens dubbel zo tegen te vallen als je wel een keer een butnacht hebt!
Heb laatst een tip gekregen van een vriendin, die ik zelf ook wel wist natuurlijk maar alláng weer vergeten was; een ui naast het bedje! Hebben ze veel minder last van aangekoekte groene derrie onder de neus want die blijft redelijk vrij om te ademen! Ik vond het verschil met Luuf iig duidelijk merkbaar!
Enige nadeel; als je 's morgens de deur van het kamertje opendoet!! Het lijkt net of je kindje de avond ervoor de complete snackbar leeggegeten heeft haha! Het is goedkoop maar doeltreffend gebleken in ons geval!
Welterusten!

Groetjes Sas

Oeps  nog wel een P.S.je: als je de kleertjes voor  de volgende dag  altijd klaarlegt op de commode kun je dat dan beter even niet doen...weet ik uit ervaring nu

Hoi Ilone,

Als Bas verkouden is, halen we alle huis tuin en keuken middeltjes uit de kast voor een goede nachtrust.
- neus spray (gewoon zout oplossing)
- Luuf baby
- één kant van het bedje iets omhoog
- door gesneden ui onder of naast het bed (ik doe het onder, want Bas heeft hem al een keer te pakken gehad).
Zoals gezegd: je kind meurt een uur in de wind, maar mijn nachtrust is me héél veel waard!

Ennuh dat je dan op ziet tegen een tweede is denk ik een logische reactie. Toch went het snel weer een kleintje in huis. Nu ben je het gewoon niet meer gwend en daardoor breken dit soort nachten je extra op.

Succes met je kleine meissie.
Karin

Terug
Bovenaan