Philips Avance waterkoker

<p>Hi,</p><p>Hebben mensen ervaring met de Philips Avance waterkoker voor het bereiden van flesjes ?!</p><p>Ik twijfel om er een aan te schaffen. Alleen is hij vrij prijzig dus ben ik benieuwd naar ervaringen van andere. Is een flesje snel klaar met de Philips Avance?</p><p>Ik vraag me ook af waarom je niet gewoon warm kraanwater kunt pakken voor het flesje ?! Ik kook nu eerst het water en dan zet ik een voorraadje in de koelkast en dan warm ik het op in de magnetron. Vandaar dat ik dacht aan de Philips Avance dan is het al gelijk gekookt en op temperatuur.</p>

hoi
Mij lijkt het weinig waarden toevoegen aangezien de waterkoker alleen het water opwarmt tot 40 graden en je t dus eerst moet koken en dan niet lang in de waterkoker kan laten zitten van wege bacterien daarom bewaar je het gekookte water in de koelkast dus magnetron lijkt me sneller en warmwater uit de kraan word afgeraden vanwege de kans op metalen van de leiding in je water 

Geen ervaring met dit apparaat, maar warm kraanwater bevat sneller bacteriën en is daarom, zeker als je kindje nog heel klein is, niet aan te raden.

Wij hebben een waterkoker met flessenstand en vinden wij ideaal.
je hebt altijd dezelfde temperatuur in de fles en geen gedoe met de juiste temperatuur zoeken met de kraan.
wij willen niet meer zonder.

Wij gebruiken gewoon warm water uit de kraan. De kraamzorg deed een flesje koud water even in de magnetron om op te warmen, dan is het water ook niet van tevoren gekookt. 
Mij de kraamweek hebben we even flesjes gebruikt als bijvoeding (toen dus uit de magnetron). Verder tot 4 maand borstvoeding, daarna flesjes met warm kraanwater. Mijn zoontje is nu 9 maanden en op een keer verkouden na niet ziek geweest. Ik geloof dus zelf niet zo dat gekookt water per se beter is. Misschien wel helemaal in het begin, maar ook toen deed de kraamzorg het dus niet eens. 

Wij hebben hem toen ook speciaal gekocht voor de flesjes van onze kleine. Koud water uit de kraan erin, opwarmen tot 40 graden, melkpoeder erbij en je flesje is altijd perfect op temperatuur. Wij zijn er heel blij mee en ik zou niks ander willen. 
De kraamhulp zag het bij ons voor het eerst en sprak er gelijk vol lof over dus zeker een aanrader. 
Verder is die ook super fijn voor jezelf. Thee op 80 graden drinken is een stuk lekkerder dan thee met gekookt water ?

En ik heb nog nooit gehoord dat je water eerst moet koken trouwens. Koud water uit de kraan is prima. Warm water is alleen niet goed vanwege de bacteriën die daar in kunnen zitten inderdaad.
Dus ik zou stoppen met gekookt water in de koelkast zetten haha ? en gewoon koud water opwarmen in de magnetron of voor het gemak de waterkoker kopen. 

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-maak-ik-de-fles-klaar-.aspx
Hier kan je btw veel info vinden over een flesje klaarmaken. Hopelijk heb je er wat aan! 

Terug
Bovenaan