Philley bij kruitvatvoeding

<p>Hoi!</p><p>Sinds twee weken zijn wij ouders van een mooie zoon. Vanaf het begin gebruiken wij kruitvat flesvoeding en ik gebruik de philley. Nu zie ik tot mijn schrik dat het schepje van kruitvatvoeding kleiner is dan de 4,6 standaard die via de philley wordt afgemeten. Dat zou betekenen dat wij hem elke keer teveel voeding in de fles doen! Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? </p>
 
Een aanvulling; als we de inhoud van de verpakking melkpoeder delen door het aantal schepjes dat eruit gehaald moet worden komen we wel precies op de 4,6 gram van de philley uit. Dan zou het kruitvat schepje dus te klein zijn! Heel verwarrend! ?
 
Oeh ik lees even mee, heb ook een philley en wilde die gaan gebruiken als ik flesvoeding ga gebruiken (na een half jaar ofzo). Nooit nagedacht over schepgrootte, ging er vanuit dat t allemaal standaard was..
 
Hoi , wij gebruiken deze ook in combinatie met Kruidvat voeding maar nooit op gelet eigenlijk?. Volgens mij is het gewoon een vaste maatvoering die schepjes en zit er per vakje in de philey precies evenveel.
 
Ik heb vaker gelezen dat de maatvoering iets kan verschillen. Mijn zoontje, inmiddels 20 maanden, heeft van 5 tot 12 maanden kruidvat flesvoeding gehad. Hij is keurig gegroeid volgens schema en een heerlijk gezonde knul. Dus mijns inziens kan het geen kwaad ?
 
Ik dacht dus ook dat de schepjes en de maatvoering van philley overeen zou komen, maar daar komen we nu dus achter dat dit niet klopt. Ik heb een bus nutrilon gekocht, dat schepje is iets groter dan die van kruitvat (terwijl het beide 4,6 gram zou moeten afmeten) en ook daarvoor is de klik van philley te groot. Minder verschil dan met kruitvat schepje. Een beetje verschil is natuurlijk niet erg, maar de klik van philley is 1.5 keer zo groot als het kruitvat schepje. Dus ik ga op verder onderzoek uit en ze morgen allemaal eens bellen! 
 
Goedemorgen,
Heb je nog gebeld? Ik ben nog wel benieuwd wat de uitkomst is, gebruik ook een philley in combinatie met Kruidvat voeding.

Groet Famke
 
Kruitvat inmiddels te pakken gekregen, het advies was; gebruik de bewaardoos van kruitvat ? echt het meest onlogische antwoord! Het gaat om het schepje en de hoeveelheid poeder, geen idee wat dit met de bewaardoos te maken heeft. Dat kon ze ook niet echt uitleggen. Ze konden niks zeggen over de philley. Die verkopen ze alleen.  Philley heeft nog niet terug gebeld helaas dus die zal ik morgen weer proberen te bellen. Ik denk dat de Philley overdoseert, maar ik ga hier nog achteraan. Vertrouwen in kruitvat is wel weg dus we zijn overgestapt op nutrilon. Dat schepje is ook iets groter dan die van het kruitvat dus meer melkpoeder per portie en komt meer overeen met philley. We zijn hier vanmiddag mee begonnen. De afgelopen dagen heeft hij lepeltjes melkpoeder van kruitvat gehad en had hij sneller honger. Even afwachten hoe hij nu op nutrilon reageert!
 
Terug
Bovenaan