Phoeh, ben gelukkig nu 34 weken!!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
Ik wou alleen even wat kwijt.
Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger en daar ben ik zo blij om!!
Heb al een paar weken veel gerommel in mijn buik. Afgelopen week zo erg dat ik
zelfs een nachtje in het zh heb moeten blijven.
Nu rommelt het nog steeds en de harde buiken zijn soms pijnlijk. Maar als ik nu
ga bevallen gaan ze het niet meer tegenhouden omdat de baby in ieder geval klaar
zou zijn om het aan te kunnen... Gelukkig wel.
Wel zou ik dan een spuit krijgen om de longetjes sneller te laten rijpen.
Maar dat is niet zo'n ramp. De kleine is nu tussen de 2 en 2.5 kilo dus het is mooi
dat ie wat voor ligt op schema.
Morgen moet ik weer naar de gyn (elke week nu) en dan zullen we wel zien.
Vorige keer ging ik ook gewoon op controle en toen kon ik gelijk blijven...
Maar ja het welzijn van die kleine staat voorop en ik hoop echt dat ie nog even blijft
zitten waar ie zit.
Beetje lang verhaal en niet echt een vraag, maar moest het even kwijt..
Liefs Melanie trotse mama van Quinten (2.5jr) en 34 weken zwanger dus..

Hoi,

Fijn dat je in ieder geval al de 34 weken bereikt hebt. Maar ik hoop echt dat je de 37 weken gaat halen.

En geloof me, ik weet hoe moeilijk je het nu hebt. Vorig jaar was ik rond deze tijd 30 weken, en heb ik voor het eerst een keer weeën gehad. Gelukkig zwakten ze af. Maar van de VK moest ik het rustiger aan gaan doen. Doe dat maar eens met een peuter om je heen! Met 34 weken ben ik opgenomen voor 3 dagen i.v.m een dreigende vroeggeboorte. Gelukkig zakten de weeën weer weg!  En idd met 34 weken houden ze het niet meer tegen. Ik heb die nacht ook de kinderarts aan mijn bed gehad. Die kwam uitleggen wat ik kon verwachten als ze die dag geboren zou worden. Zij gaf ook gelijk aan dat iedere dag extra in mijn buik winst was. Langer in de buik blijven is echt beter. Met 35,2 weken weer opgenomen. Dit keer met hoge bloeddruk in combi met weeën. Ik was het inmiddels flink zat. Van mij mocht het wel doorzetten. Maar de kinderarts, de gyn en de verpleging bleven volhouden dat onze dochter beter nog even kon blijven zitten. Op maandag was mocht ik in de loop van de middag naar huis. Had wel vage weeën, maar geen ontsluiting. Maar die weeën had ik ook al weken.  Bloeddruk was ook nog hoog, maar geen stoffen in bloed of urine. Dus met strikte regels naar huis. Die nacht begonnen de weeën, en is onze dochter met precies 36 weken geboren. Door al die rust de laatste weken was het toch een flinke baby. 3165 gram en 48 cm. Maar toch ook echt prematuur. Haar drinkreflex was nog niet voldoende ontwikkeld. Ze heeft een paar dagen een sonde gehad.  Ze werd erg geel, omdat ook haar levertje nog te prematuur was. (volgens de artsen) Ze hoefde gelukkig niet onder de lamp. Na 11 dagen mochten we naar huis. Maar ik kan je vertellen dat het absoluut niet de kraamtijd was waar ik me op verheugd had. Onze oudste vond het verschrikkelijk dat ik iedere keer in het ziekenhuis lag. Ws mede door het feit dat ik iedere keer 's nachts opgenomen werd, en ik er dus niet meer was als hij wakker werd. Vanaf dag 2 liep ik zelf heen en weer kinderafdeling. Onze dochter mocht na 3 dagen bij mij op de kamer. Maar toen ze 5 dagen oud was werd ze weer naar de kinderafdeling verplaatst. Ik heb een flink tranendal in het ziekenhuis achter gelaten. Het viel me allemaal zo tegen.

Vandaar dat ik bij jou hoop dat je kindje nog even blijft zitten. Want ook al is het niks om iedere keer weeën te hebben, een echte prematuur is ook niet alles. Met 37 weken is de kans groot dat je na 2 dagen weer lekker naar huis mag. Onze zoon was 16 dagen te vroeg. Ook in het ziekenhuis geboren. Maar na 2 dagen waren we weer lekker thuis, en zijn we heerlijk vertroeteld door de kraamhulp. Dat heb ik dit keer helaas niet gehad.

Sterkte met de laatste loodjes.
Groetjes, Cathy
Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi,
Bedankt voor je verhaal.
Mijn zoon is ook geboren met 36 weken dus idd ik weet wat het is een prematuur.
Het is niet prettig. Hij had ook een hele slechte drinkreflex. Maar gelukkig was hij
groot voor zijn termijn. 3300 gram bij 48 cm. Dat scheelde dus wel. Ik hoop dan ook
dat deze lekker nog even bij mama blijft zitten. Vanochtend bij de gyn is dit ook
gezegd dat het beter is. Maar hij zei ook dat als het nu komt dat het wel goed komt.
We wachten maar gewoon af. Hopelijk blijft deze ook zeker tot 36 weken zitten!
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan