Piek krampjes

<p>Hallo,</p><p>Wat zijn jullie ervaringen met darmkrampjes? Wanneer is de piek en wanneer gaat het weer afnemen? </p><p>Onze dochter is nu 7 weken oud en ik merk duidelijk dat ze er nu meer last van heeft dan voorheen... komt moeilijk in slaap, korte slaapjes, trappelen, huilen, etc.</p><p>Alvast bedankt ?</p>

Onze dochter heeft het ook heel erg vanaf 6 weken, ze is nu 9 weken en ik gebruik infacol merk wel dat het minder is nu.

Och ja vreselijk, ik dacht dat de piek ergens tussen de 2 en 3 maanden lag, daarna nam t af. Infacol, vsm en orthiflor, plus kruik, geprobeerd, maar alleen sab simplex leek een beetje te helpen. Verder droeg ik mijn dochter veel in een draagdoek, dat leek ook te helpen.. uiteindelijk moeten ze er overheen groeien maar och wat hebben we een avonden moeten doorstaan met krijsen.. je kindje op je onderarm wiegen met de buik op je arm kan ook helpen..

Volgens mij ligt de piek tussen de 6 & 8 weken. Mijn zoontje is nu 7 weken en heeft er ook meer last van dan de weken ervoor.

Mn dochtertje is 11 weken maar 4 weken te vroeg geboren dus gecorrigeerd 7 weekjes. En och och wat heeft ze een last! Bijna heel de dag door hoor ik haar buik rommelen en laat ze gedurende de dag echt veel windjes. Ze probeert ze er ook echt uit te persen en gaat dan ook erg huilen. En vanaf een uur of 1800 begint de onrust pas echt en dan duurt het wel even en is ze echt ontroostbaar, super sneu en zielig.. 

Bij ons was de piek tussen de 6 en 10 weken en we hebben toen nachten met hem opgezeten. Niets hielp, behalve veel kroelen en rondlopen en hobbelen met hem. Gelukkig was dit vanaf 3 maanden helemaal over. Succesc, het is ff iets waar je met elkaar doorheen moet

Het schijnt dat de achtermelk, dus de 'laatste' melk niet alleen calorierijker is, maar ook helpt om de buik wat rustiger te maken. Voor degenen die borstvoeding geven dus de tip om de kleine zo lang mogelijk van 1 borst te voeden. Succes! 

Hier ook veel krampjes! Met name savonds!
Ik geef BV, altijd maar 1 borst. Maar omdat het zo snel stroomt helpt het ook niet mee voor zn krampjes. Hij drinkt altijd maar 8 minuutjes, en is dan verzadigd.

Terug
Bovenaan