pieker pieker

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,
Ik ben nog nieuw hier op het forum, dus laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Suus, ben 30 jaar en nu waarschijnlijk 12 of 13 weken zwanger.
Ik heb al een paar echo's gehad die er goed uit zagen, het hartje al horen kloppen bij de verloskundige.
Wat me alleen bezighoudt is het volgende;
de vorige keer dat ik bij de verloskundige was (toen was ik bijna 11 weken) meette zij de embryo/foetus op en zei ze dat het ongeveer 4 tot 4,5 cm was.
Is dat niet aan de kleine kant?
Kan zo'n kindje nu al te klein zijn???

Graag advies van jullie,
groetjes Suuske

ps woensdag heb ik waarschijnlijk een termijnecho omdat die vorige niet duidelijk was.

he meis,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Volgens mij hoef je je nergens druk over te maken hoor.

Ik heb even de 9 maandenagenda erbij gehaald.

Toen jij bijna 11 weken was is het kindje tussen de 4.5 en 5.5 cm.

Het ene kindje is iets groter als het ander.

Hopelijk krijg je woensdag meer te horen.

Groetjes wen

Hallo Suuske,

Bij mij wist de echoscopiste het volgende te vertellen: Tot en met week 14 groeien alle kindjes even hard.   Ze zei dat daarna pas echt verschillen komen in de groei van het kindje.
Hierdoor kunnen ze (bij de 1e echo) ook zo goed meten hoe oud je kindje nu is. Dus als jij niet weet wanneer je voor het laatst ongesteld was kunnen ze het zien aan de lengte van je kindje.
De lengte van jouw kindje klinkt in mijn oren prima. Ik heb in het ene boekje ook andere cm en mm maten gevonden dan in het ander boekje.
Wat ik wel weet is dat je kindje nu in verhouding per week heel hard gaat groeien. Een paar cm per week geloof ik.

Ik had met 12 weken en een paar dagen een echo en het kindje was 5,8cm. Volgens de boekjes is mijn kindje nu al weer een paar cm groter!

(wat ik me afvraag, is als je kindje echt heel klein was voor het aantal weken, de echoscopiste het niet zou hebben gezegd)

Dus; ik denk dat je een heel normaal kindje hebt.

Groetjes van Tessa

Onze eerste echo was met 10 weken. tenminste ik dacht dat ik 10 weken was.
Tijdens de echo werd hij opgemeten en was hij 2,4 cm en dat zou 9 weken zijn.
Volgens mij kon dat niet maargoed wat wist ik ervan!

Nu heb ik vorige week een echo gehad en toe was die week weer ingehaald! Het schijnt dat niet alles kleintjes even snel groeien of opgerold liggen wat het meten weer onnauwkeurig maakt.
Maar ze hebben de vorige keer het hoofdje opgemeten omdat hij niet echt goed zat om helemaal op te meten. Zijn hoofdje was 2,8 cm.

ook moet je je niet druk maken over de lengte die ze op verschillende sites en boeken schrijven. Ik heb wel gemerkt dat sommige hele andere waarden hebben dan andere.
Zo las ik met 9 weken dat ze 3 a 4 cm zouden zijn. Dus dan was die van mij heel klein. maar ikhoefde me geen zorgen te maken volgens de vk. Niet alles gaat gelijk op met de boekjes.

Ik denk ook wel dat ze het gezegd zou hebben hoor als het te klein was.
Maak je niet te druk. Komt goed!
groetjes Sacha

Terug
Bovenaan