Pieker

A

Anoniem

Guest
Hey meiden, ik had gisteren ook al wat gevraagd (met top reacties, bedankt!), maar ik heb eigenlijk nog meer vragen... Zijn er ook meiden die nog aan het studeren zijn en bezig zijn om een kindje te krijgen? En hoe gaat dat als je de studie al klaar hebt - ga je dan eerst werken en dan proberen om een kindje te krijgen? Het is zo raar, sinds begin deze week spookt het baby-idee me 24 uur per dag door mijn hoofd. Ik kan gewoon aan niks anders denken (gelukkig heb ik vakantie..)! Ik wil per se eerst mijn opleiding afmaken (ik word juf!), maar ik weet niet of ik dan eerst moet gaan werken, of eerst proberen zwanger te raken en dan daarna te gaan werken... Please help me! Liefs van mij

Ik hoop ook niet dat het erg is dat ik de verhaaltjes hier lees, ook al zijn we nog niet echt bezig?

Hoi Femme,

Wat mij betreft is iedereen hier welkom hoor! Ik kan je moeilijk advies geven. Wel weet ik dat ik al veel langer de moedergevoelens had dan mijn er aan toe was! Daar baalde ik veel van maar ging toch nog een 4-jarige opleiding doen en zelfs toen had ik het nog vaak dat ik zwanger wilde worden en we dan wel zouden zien hoe het zou gaan. We zouden er voor mijn gevoel wel uitkomen. Nu ben ik inmiddels klaar met mijn opleiding, heb een vaste baan en werk daar alweer een jaar. Nu voelt het toch prettiger om te proberen om zwanger te worden. Helemaal voor als het zover is! Natuurlijk financieel maar ook voor mijzelf want ik hecht heel veel waarde aan mijn werk, dat is echt iets voor mij en dat heb ik ook nodig! Ik ga straks zeker minder werken en vind het heel prettig dat dat financieel ook kan en dat ik daarnaast ook mijn werk hou.
We verder ons huis mooi op orde hebben (net verbouwd) etc. etc. Het zijn luxe problemen maar ik vind het wel erg prettig! Toen werd ik ook nog meteen zwanger, helaas ging het allemaal even te mooi en kreeg ik een miskraam. Nu moet ik waarschijnlijk zondag ongesteld worden maar hoop dat het weg blijft!!!
Ik zou zeggen, ga op je gevoel af maar gebruik hierbij ook je verstand! Een baby is natuurlijk geweldig maar er is meer in de wereld!
Wat je ook beslist, ik hoop dat het voor jullie de juiste keuze is en het allemaal goed mag gaan. En blijf hier vooral komen en reageren etc.

Groetjes Ineke

haai,

ik zelf heb ook al een tijd lopen fantaseren over dat ik wel graag een kindje zou willen, ik zelf heb ervoor gekozen om eerst alles op orde te hebben, ik wou eerst minimaal een jaar samen wonen met mijn vriend, het huis gingen we opknappen, dus dat wou ik eerst op orde hebben en ik wou wat meer zekerheid met werk hebben.
ik zelf werk nu 2,5 jaar en ben blij dat ik nu gewoon een tijd full-time kan werken en straks als ik hopenlijk zwanger raak minder kan werken op het zelfde bedrijf.
maar ik ben jou niet en voor iedereen voelt het anders, je moet je hart volgen en geen overhaaste beslissingen nemen. veel succes met je beslissing!

groetjes leetje

Terug
Bovenaan