piemeltje

Hallo moeders

Ons zoontje heeft aan de onderkant van zijn piemeltje richting zijn balletjes een rode streep lopen. Bij de overgang is het ook rood en lijkt het alsof zijn huid daar heel dun is. Kan dat met luieruitslag te maken hebben en misschien ook met het warme weer? Weet iemand dit, voordat ik WEER naar de huisarts moet.
 
Onze zoon heeft dat ook wel. Met name onder het piemeltje. Hij is nu zeven maanden. Ik denk dat het inderdaad wat smetten is, dus dat de huid wat vochtig blijf. Ik doe er meestal wat babypoeder onder (dat houdt het droog) met name bij warm weer en als het echt ruw is een beetje babyolie met een watje.

Als het warm is moet je de luier wat vaker verschonen. Anders gaat het broeien.

Groetjes,
 
Het nadeel van sudocreme vind ik dat je het daarna bijna niet meer wegkrijgt. Je moet dan echt gaan boenen met water en dat lijkt me niet zo handig op een huid die net nog geirriteerd was.
 
sudocreme heel dun opsmeren!! echt maar weinig van nodig!! werkt werelds.... en als je het dun opsmeert is het meestal bij de volgende luier al weg. doe je het te dik op... weghalen met zoete olie.. dan hoef je niet hard te boenen en is beter ander krijgg je weer smet plekken.
gr mariette
 
Ik zou persoonlijk geen zinkzalf of sudocreme gebruiken. Dit is meer bedoeld voor luieruitslag en geirriteerde huid. Die zalf heeft een helende werking. Wel kun je zoete olie gebruiken en dat is inderdaad om resten zalf mee te verwijderen. Ik ben verpleegkundige en werk daar op mijn werk ook veel mee.

Voor smetten is toch echt babytalkpoeder of olie het beste.

 
Terug
Bovenaan