Piepende ademhaling

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Onze kleine heeft af en toe een piep in haar ademhaling. Nu 2 weken oud. Soms ook als ze de fles krijgt. Het is niet constant maar begint nu wel op te vallen. Ze ademt soms ook heel snel maar drinkt goed geen koorts en slaapt ook prima. Ik wil maandag de huisarts bellen maar vroeg me af of iemand dit herkent

Een piepende ademhaling komt veel
voor bij baby's omdat hun luchtwegen nog niet volgroeid zijn. De luchtwegen zijn nog erg klein en er kan dan snel wat slijm vast zitten. Zolang ze goed drinken, plassen en groeien is er niks aan de hand. 

Baby's leren ademen door naar de ademhaling van papa en mama te luisteren. De onze snurkte al snel net als haar papa?
Ging gelukkig weer over toen ze op eigen kamer sliep. Maar snel ademen en onregelmatig ademen zijn de eerste weken heel normaal.

Dit deed mijn zoontje ook is nu 10 maanden en doet dit nu allang niet meer
maar blijkbaar is dit heel normaal in het begin bij baby's ik maaktte me ook zorgen hierom maar dit hoeft dus niet gaat vanzelf weer goed 
geen zorgen dikke knuffel ?

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het herkenbaar is en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken

Terug
Bovenaan