Piepende ademhaling

Thijs (9,5   maanden) heeft vorige week de hele week best hoge koorts gehad. En hij was harstikke verkouden. Nu is die koorts gelukkig over. Maar hij blijft verkouden. Hij blaft alles bij elkaar, wordt hier zelf 's nachts wakker van. Sinds vandaag heeft hij een piepende, raspende ademhaling. Iemand tips? En zouden jullie hiermee naar de dokter gaan?

Hoi,

Mijn dochter heeft dat ook gehad. Ik gebruik nu luuf dat kan je smeren op de rug, borst en hals. Ze hoest hierdoor 's nachts minder. Ik zou wel even langs de huisarst gaan soms geven ze daarvoor een pufje.

Suc6 Nan

Als het niet met een dag of twee weg is zou ik er mee naar de HA gaan. (Of als ik twijfel of ik moet gaan bel ik altijd even met de assistente of het nodig is dat ik kom).

Judith

hoi,
als ik jou was zou ik toch even naar de huisarts gaan die kan het het beste beoordelen beter een paar keer voor niets als dan een keer te weinig.
Als het dan niks is heeft hij vast wel een goed advies hoe dan te handelen om van de verkoudheid af te komen

Hi,

Wellicht een beetje een late tip (ben niet zo heel veel online hier): Ik was in jouw geval ook zeker naar de dokter gegaan. Vier-vijf weken geleden was onze Cas ook ziek. Hoesten, hangerig en een temperatuur die opliep van 37,9 in de ochtend tot 38,7 in de middag. Helaas, het was zondag. Dan vind ik het altijd supermoeilijk om te bellen. Maar toch gedaan. Bleek dat Cas bronchitus had. Hij kreeg anti-biotica. Hij koorts zakte, hij werd minder hangerig maar bleef hoesten. Op dinsdagavond had hij in eens 37,9 na twee dagen 37,0 te hebben gehad. Weer de huisartsenpost gebeld. We moesten toch maar komen, bleek hij wel bronchitus te hebben, maar waarschijnlijk niet veroorzaakt door een bacterie (dus hielpen de anti-biotica niet goed), maar door een virus (astmatische bronchitus). Iets wat niet ernstig is, als je er maar op tijd bij bent. We kregen een pufje en na vijf dagen was Cas klachten vrij.

Vertrouw op je gevoel. Dat zei de huisarts ook tegen mij. En bellen is niet erg. Zoals iemand al schreef: overleg met de assistente. Zeg gewoon dat je twijfelt en niet weet wat je er mee aan moet. Dan komt het wel goed. Maar bij twijfel nooit niks doen!

Succes allemaal.

Groetjes Tamara.

Hoi,
Mike heeft ook een erg piepende ademhaling en is bijna altijd verkouden. Nu ben ik vrijdag bij een osteopaat geweest omdat hij last heft van het KISS-syndroom en die gaf een goede tip.
Waarschijnlijk heeft hij heel veel slijm in zijn luchtwegen zitten. Nu moet ik een paar keer per dag zachtjes op zijn borstbeen trommelen met mijn vingers (kan ook evt met een elektrische tandenborstel).
En het helpt echt. Er komt heel veel slijm bij Mike los en hij heeft veel minder last van zijn piepende ademhaling.
Misschien dus ook een tip voor jou.
Groetjes

Terug
Bovenaan