pigmentvlekken

dag meiden,krijg je alleen als je zwanger bent pigmentvlekken?of hoeft dit niet,ik heb op me maag allemaal pigment vlekken en heb dit normaal nooit,ik lig altijd onder de zonnebank,2x in de week,bedankt gr
 
Het is normaal dat je een donkere streep krijgt vanaf je vagina tot aan je navel, maar als jij nu al echt pigmentvlekken krijgt van de zonnebank dan denk ik dat je hier maar mee moet stoppen, want dan kun je die vlekken namelijk ook in je gezicht krijgen en dat staat erg lelijk en duurt heel lang voordat het weer weg is.
Het is gebruikelijk dat je als je zwanger bent op bepaalde plekken meer pigment aanmaakt. En even voor de duidelijkheid: de zwangerschapsstreep die ik op mijn buik had bij de eerste heeft er na de bevalling nog ca. een jaar gezeten voor die helemaal weg was, dus onderschat het niet!!
 
hoi
ik heb helemaal geen donkere streep van m'n navel tot onder!
en pigmentvlekken heb ik ook geen last van gehad, terwijl ik regelmatig de zon opzocht. onder de zonnebank ben ik eigenlijk niet geweest sinds ik zwanger ben, daar wacht ik liever ff mee.
maar de ene krijgt het wel en de andere niet. je moet wel uitkijken dat je ze niet in je gezicht enzo krijgt, dat is lelijk...en het kan zijn dat het niet meer geheel wegtrekt na de zwangerschap. en omdat je er waarschijnlijk gevoelig voor bent omdat je ze al op je buik hebt, zou ik extra oppassen.
groetjes v sandy
 
bedankt voor de reaktie,s ik ben nog niet zwanger,maar het rare is ik heb daar nooit last van,ik heb geen streep maar op me maag zitten vlekken,de 24e moet ik het worden,maar dit heb ik nog nooit eerder gehad
 
Erm Anoniem, zo vroeg in de zwangerschap kunnen de zwangerschapshormonen nog geen pigmentvlekken veroorzaken...
'k zou in die zin dus nog even geen hoop koesteren, en de vlekken komen dus ergens anders vandaan. Dat kun je beter wel even in de gaten houden (met name als ze lijken op moedervlekken, die hoor je namelijk niet zomaar spontaan te krijgen / die horen niet zomaar te veranderen van vorm en kleur); in dat geval even contact met de huisarts opnemen.
 
Terug
Bovenaan